LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
GSSS 595 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Seminer
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GSSS 595
|
Bahar
|
0
|
0
|
0
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere araştırma yürütme konusunda rehberlik etmektir. Öğrencilerin, ilgili oldukları bir konu üzerine araştırma konuları önermeleri beklenmektedir. Danışman, araştırmanın tüm aşamalarında öğrenciye iki haftada bir yapılacak toplantılarla rehberlik edecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Danışmanlar ve öğrenciler önceki araştırmaları yazım kuralları açısından değerlendirebilecek ve ,eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygulayacaklardır. Öğrenci, kendisine atanan hocası ile birlikte alanında bağımsız çalışma yapar ve bir makale/rapor hazırlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bağımsız Çalışma | |
2 | Bağımsız Çalışma | |
3 | Bağımsız Çalışma | |
4 | Bağımsız Çalışma | |
5 | Danışmanla buluşma, olası konuları tartışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
6 | Konu önerisi ve kabulü | Danışman tarafından atanan okumalar |
7 | Bağımsız çalışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
8 | Araştırma taslağı geliştirme | Danışman tarafından atanan okumalar |
9 | Metodoloji ve literatür taraması bölümlerinin taslakları üzerinden geçmek için danışmanla buluşma | Danışman tarafından atanan okumalar |
10 | Bağımsız çalışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
11 | Bağımsız çalışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
12 | Analiz bölümlerinin taslaklarını tartışmak için danışmanla buluşma | Danışman tarafından atanan okumalar |
13 | Danışmanla bağımsız çalışma taslağını tartışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
14 | Bağımsız çalışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
15 | Bağımsız çalışmanın danışmana teslim edilmesi | Danışman tarafından atanan okumalar |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bryan Greetham, How To Write Better Essays (Basingstoke & New York: Palgrave Study Guides, 2001). 2. Peter Redman, Good Essay Writing: A Social Sciences Guide (London: Open University/Sage Publications, 2001). 3. Alice Oshima & Ann Hogue, Writing Academic English: A Writing and Sentence Structure Workbook for International Students (Reading, Mass.: Addison-Wesley, n.d.). 4. Booth, W.C., Colomb, G.G., Williams, J.M. The Craft of Research. Chicago: University of Chicago Press, 2009. 5. Gray, C., Malins, J. Visual Methodologies. London: Sage, 2007. 6. Gillian, R. Visualising Research. Hants: Ashgate, 2004. 7. Sharp, J.A., Peters, J., Howard, K.Management of a Student Research Project. Hants: Ashgate, 2002. 8. Chivers, B., Shoolbred, M. Students Guide to Presentations. Milton Keynes: Sage, 2007. 9. Denscombe, M. The Good Research Guide. McGraw-Hill Education, 2003. 10. Buzan, T. The Mind Map Book. New York: Plume, 1996. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
100
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
225
|
0
|
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
0
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
|||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler. |
|||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. |
|||||
4 | Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular. |
|||||
5 | Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar. |
|||||
6 | Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir. |
|||||
7 | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
|||||
8 | Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. |
|||||
9 | İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar. |
|||||
10 | Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur. |
|||||
11 | Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur. |
|||||
12 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|||||
13 | Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Psikolojik merkez’ İzmir’in hizmetinde
Psikolojik desteğe ihtiyaç duyan kişilere en uygun şartlarda hizmet verilmesi amacıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) bünyesinde faaliyete geçen Psikoloji Uygulama ve Araştırma