LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
GSSS 591 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GSSS 591
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin amacı, Sosyal Bilimler alanında kullanılan çeşitli araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtmak ve söz konusu yöntemlerin uygulanmasına yönelik gerekli pratik becerileri kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler danışmanlarının öncülüğünde yüksek lisans programlarına ilişkin bir konuda yüksek lisans tezleri veya dönem projeleri için araştırma önerisi geliştirecektir ve ilgili lisansüstü programın öğretim elemanlarına sunacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Tasarımına Giriş | |
2 | Araştırma Etiğine Giriş | |
3 | Nitel Araştırma Yöntemlerine Giriş: Neden Nitel Yöntem, Nitel Araştırma Tasarımı. | Qualitative Inquiry & Research Design, Choosing Among Five Approaches, John W. Creswell, Sage, 2007, chapter 1 & 2. |
4 | Nitel Yöntemler: Nitel araştırmanın unsurları ve özellikleri | Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, chapter 1; Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Methods, David E McNabb, Routledge, 2015, chapter 16. |
5 | Nitel Veri Toplama: Nitel veri toplama yöntemleri, Nitel veri kaynakları | Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, chapter 2; Qualitative Research Methods for the Social Sciences, Howard Lune & Bruce L. Berg, 2017, Pearson, chapter 4 & 5 |
6 | Nitel Verinin Analizi: Nitel veri çözümleme yöntemlerinin incelenmesi | Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, chapter 4; Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Methods, David E McNabb, Routledge, 2015, chapter 16 |
7 | Nicel Araştırma Yöntemlerine Giriş:Nicel araştırma soruları sorma ve cevap verme ,Nicel araştırmanın yapısı, çeşitleri, sınırları ve malzemeleri, Sınıf içi Çalışma 1 | OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapter 1, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed., 2013, Chapter 2&3 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapters 1&2. |
8 | Grafik ve Sayısal Yöntemlerle veri tanımlama:Şekil, merkez, fark, olağan olmayan gözlemler,Normal dağılım ve z değerini kullanma,Sınıf içi Çalışma 2 | OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapters 2&3, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Chapter 6 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapter 3. |
9 | Sonuç Çıkarımın Temelleri : Hipotez Testi, Güven Aralıkları, Sınıf içi Çalışma 3 | OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapter 4, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Chapter 9&10 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapters 4 &5. |
10 | Lineer Regresyon:Verilerden doğru bulma, artık ve korelasyon kavramları, En küçük kareler regresyon denklemi tahmini,Sınıf içi Çalışma 4 | OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapter 6, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Chapter 11&12 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapters 12. |
11 | Yüksek Lisans Programı Araştırma Önerisi Hazırlığı:Yüksek lisans programı tarafından atanan danışman ile bir araya gelinmesi, - Yüksek lisans tezi veya dönem projesi için araştırma önerisi nasıl hazırlanır. | |
12 | Bağımsız Çalışma | |
13 | Danışman ile araştırma önerisi taslağının tartışılması: Taslak çalışma bir öğrenme süreci olarak düşünülür ve yüksek lisans öğrencilerine çalışmaya ilişkin yanlış ifadelerin ve hataların düzeltilmesi için fırsat tanır. | |
14 | Araştırma önerisinin danışmana teslimi ve sunumunun ilgili programın öğretim elemanlarını yapılması: Araştırma önerisi, araştırma sorusunu veya ele alınan problemi açıklığa kavuşturmalıdır ve danışmanı ve yüksek lisans programındaki öğretim elemanlarına araştırma sorusunun analize değer olduğu konusunda ikna etmelidir. | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Qualitative Inquiry & Research Design, Choosing Among Five Approaches, John W. Creswell, Sage, 2007; Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, 2011; Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Methods, David E McNabb, Routledge, 2015; Qualitative Research Methods for the Social Sciences, Howard Lune & Bruce L. Berg, 2017; OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
80
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
16
|
0
|
|
Proje |
1
|
81
|
81
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
193
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli |
|||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı |
|||||
3 | Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli |
|||||
4 | Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli |
|||||
5 | Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli |
|||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli |
|||||
7 | Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı |
|||||
8 | Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli |
|||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli |
|||||
10 | Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı |
|||||
11 | Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest