LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
LOG 522 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Lojistik Yönetiminde Sayısal Yöntemler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 522
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders lojistik faaliyetlerinde yönetim problemlerini çözmede yararlı olan çeşitli yöntemler öğretmeyi amaçlar; böylece öğrenciler temel matematiksel modelleme ve lojistik sistemlerin tasarımı ve analizi gibi yüksek seviyeli derslerin problem çözümlerinde yardımcı olacak nicel bir temel kazanabilirler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin ana vurgusu matematiksel modelleme (Doğrusal programlama ve Tamsayılı programlama) kullanarak bir yönetsel problemin nasıl modelleneceğidir. Farklı uygulama alanlarından birçok örnek verilmiştir. Bazı özel problemler için çözüm teknikleri tartışılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Modellemeye Giriş | Operations Research Applications and Algorithms Chp 1 |
2 | Doğrusal Programlama ile Modelleme | Operations Research Applications and Algorithms Chp 3 |
3 | Doğrusal Programlama ile Modelleme | Operations Research Applications and Algorithms Chp 3 |
4 | Doğrusal Programlama ile Modelleme : Doğrusal programlama ile örnek çözme | Operations Research Applications and Algorithms Chp 3 |
5 | Tamsayılı Doğrusal Programlama Modelleri | Operations Research Applications and Algorithms Chp 9 |
6 | Tamsayılı Doğrusal Programlama Modelleri | Operations Research Applications and Algorithms Chp 9 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Tamsayılı Doğrusal Programlama Modelleri | Operations Research Applications and Algorithms Chp 9 |
9 | Doğrusal Programlama Ulaştırma Modelleri | Operations Research Applications and Algorithms Chp 7 |
10 | Ağ Optimizasyonu Modelleri | Operations Research Applications and Algorithms Chp 8 |
11 | Ağ Optimizasyonu Modelleri | Operations Research Applications and Algorithms Chp 8 |
12 | Ağ Optimizasyonu Modelleri | Operations Research Applications and Algorithms Chp 8 |
13 | Karar verme modelleri | Operations Research Applications and Algorithms Chp 13 |
14 | Karar verme modelleri | Operations Research Applications and Algorithms Chp 13 |
15 | Karar verme modelleri | Operations Research Applications and Algorithms Chp 13 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Course notes and reading material, Operations Research Applications and Algorithms, Wayne L. Winston, Fourth Edition, Thomson Books Introduction to Management Science. Bernard W. Taylor III, Tenth Edition, Prencite Hall, New Jersey |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
15
|
75
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
29
|
29
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli |
X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı |
X | ||||
3 | Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli |
X | ||||
4 | Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli |
X | ||||
5 | Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli |
X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli |
X | ||||
7 | Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı |
X | ||||
8 | Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli |
X | ||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli |
X | ||||
10 | Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı |
X | ||||
11 | Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest