Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)

LOG 564 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Araştırma Yöntemleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LOG 564
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin tedarik zinciri yönetimi alanında niteliksel ve niceliksel yöntemler kullanılarak araştırma tasarlama süreci ve yaklaşımlarını anlamalarını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ilgili literatürü arayabilecektir
  • teoriyi farklı araştırma yaklaşımlarında kullanabilecektir.
  • bilimsel araştırmalarda etiği takip edebilecektir.
  • araştırma sürecinin temel unsurlarını tanımlayabilecektir.
  • nitel ve nicel yöntemler tasarlarken temel araştırma öğelerini ilişkilendirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Araştırma Tasarımına Giriş Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
2 Literatürün Gözden Geçirilmesi ve Teorinin Kullanımı Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
3 Araştırma Felsefesi ve Etiği Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
4 Araştırma Tasarımı Formülasyonu (Keşifsel, Tanımlayıcı, Nedensel) Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
5 Nitel Yöntemler (Keşifsel Araştırma Tasarımı: Nitel Araştırma) Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
6 Nitel Yöntemler (Keşifsel Araştırma Tasarımı: Nitel Araştırma) Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
7 Nicel Yöntemler (Tanımlayıcı Araştırma Tasarımı: Anket ve Gözlem) Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
8 Nicel Yöntemler (Nedensel Araştırma Tasarımı: Deney) Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
9 Ölçme ve Ölçeklendirme / Örnekleme Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
10 Veri Analizi (Hazırlık, Frekans Dağılımı, Çapraz Tabulasyon, Hipotez Testi) Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
11 Veri Analiz Teknikleri (Nitel Analiz) Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
12 Veri Analizi Teknikleri (Korelasyon, Regresyon, ANOVA, Faktör Analizi, Diskriminant Analiz, Küme Analizi, Çok Boyutlu Ölçekleme ve Konjoint Analiz, SEM) Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
13 Veri Analizi Teknikleri (Korelasyon, Regresyon, ANOVA, Faktör Analizi, Diskriminant Analiz, Küme Analizi, Çok Boyutlu Ölçekleme ve Konjoint Analiz, SEM) Saunders, M. N. (2011). Research methods for business students, 5/e. Pearson Education India. Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
14 Sırada Ne Var?
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
10
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
0
    Toplam
98

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli

2

Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı

3

Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli

4

Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli

5

Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli

6

Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli

7

Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı

8

Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli

9

Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli

10

Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı

11

Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.