LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
BA 508 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Stratejik Yönetim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 508
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bir şirketin uzun dönemli bölgesel, ulusal veya uluslar arası performansını belirleyen, yönetimsel kararları, aktiveleri, tepkileri ve ilişkileri ifade etmek, yorumlamak ve yönetmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders örgütlerde stratejik yönetim ve işletme politikası ile ilgili konuları içerir |
|
Temel Ders |
Χ
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Stratejik Yönetimin Temel Kavramları | Wheelen et al (2018) Bölüm 1 Ödev: M. E. Porter. 1996. What is strategy? Harvard Business Review’s Must-Reads on Strategy, pp.4-24. |
3 | Kurumsal Yönetim | Wheelen et al (2018) Bölüm 2 Ödev: Robert C. Pozen. 2010. The Case for Professional Boards. Harvard Business Review, December, pp. 50-58. |
4 | Stratejik Yönetimde Sosyal Sorumluluk ve Etik | Wheelen et al (2018) Bölüm 3 Ödev: M. E. Porter & M. R. Kramer. 2011. Creating Shared Value. Harvard Business Review, January, 62-77 |
5 | Çevresel ve Sektör Analizi | Wheelen et al (2018) Bölüm 4 Ödev: M. E. Porter. 2008. Five Competitive Forces that Shape Strategy. Harvard Business Review’s Must-Reads on Strategy, pp. 25-40. |
6 | Örgütsel Analiz ve Rekabet Üstünlüğü | Wheelen et al (2018) Bölüm 5 Ödev: Collis, D.J. & Montgomery, C.A. (2008). Competing on Resources. Harvard Business Review, 86(7/8), pp. 140-150 |
7 | Strateji Belirleme: İşletme Stratejisi | Wheelen et al (2018) Bölüm 6 Örnek olay |
8 | Strateji Belirleme: Şirket Stratejisi | Wheelen et al (2018) Bölüm 7 Örnek olay |
9 | Strateji Belirleme: Departman Stratejisi | Wheelen et al (2018) Bölüm 8 Örnek olay |
10 | Strateji Uygulama: Küresel Strateji | Wheelen et al (2018) Bölüm 9 Örnek olay |
11 | Strateji Uygulama: Örgütlenme ve Yapı | Wheelen et al (2018) Bölüm 10 Örnek olay |
12 | Strateji Uygulama: İnsan Kaynakları ve Uygulama | Wheelen et al (2018) Bölüm 11 Örnek olay |
13 | Değerlendirme ve Kontrol | Wheelen et al (2018) Bölüm 12 Örnek olay |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Wheelen, T. L., Hunger, J. D., Hoffman, A. N., & Bamford, C. E. 2018. Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation and Sustainability, Global Edition, 15/E. Pearson. ISBN: 978-1-292-21548-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders içeriğinde belirtilen diğer okumalar. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
6
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
1
|
33
|
33
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
223
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı. | X | ||||
3 | Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli. | X | ||||
4 | Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli. | X | ||||
5 | Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli. | X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli. | X | ||||
7 | Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı. | X | ||||
8 | Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli. | X | ||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli. | X | ||||
10 | Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı. | X | ||||
11 | Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest