Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)

GSSS 591 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sosyal Bilimlerde Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GSSS 591
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Uygun araştırma yöntemlerini belirleyebilecektir.
  • Uygun araştırma yöntemlerini belirleyebilecektir.
  • Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanabilecektir.
  • Araştırma problemini tanımlayabilecektir.
  • İlgili konu hakkında araştırma soruları ve/veya hipotezler geliştirebilecektir.
  • Araştırma önerisi yazabilecektir.
  • Bağımsız bir araştırma projesi yürütebilecektir.
  • Araştırma projesinin sonucunda ortaya çıkan bulguları ve sonuçları analiz edebilecek ve rapor haline dönüştürebilecektir.
  • Sosyal bilimler alanında çalışan bir araştırmacının etik sorumluluklarının farkına varabilecektir.
Ders Tanımı Dersin amacı, Sosyal Bilimler alanında kullanılan çeşitli araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtmak ve söz konusu yöntemlerin uygulanmasına yönelik gerekli pratik becerileri kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler danışmanlarının öncülüğünde yüksek lisans programlarına ilişkin bir konuda yüksek lisans tezleri veya dönem projeleri için araştırma önerisi geliştirecektir ve ilgili lisansüstü programın öğretim elemanlarına sunacaklardır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sosyal Bilimlerde Araştırma Tasarımına Giriş
2 Araştırma Etiğine Giriş
3 Nitel Araştırma Yöntemlerine Giriş: Neden Nitel Yöntem, Nitel Araştırma Tasarımı. Qualitative Inquiry & Research Design, Choosing Among Five Approaches, John W. Creswell, Sage, 2007, chapter 1 & 2.
4 Nitel Yöntemler: Nitel araştırmanın unsurları ve özellikleri Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, chapter 1; Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Methods, David E McNabb, Routledge, 2015, chapter 16.
5 Nitel Veri Toplama: Nitel veri toplama yöntemleri, Nitel veri kaynakları Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, chapter 2; Qualitative Research Methods for the Social Sciences, Howard Lune & Bruce L. Berg, 2017, Pearson, chapter 4 & 5
6 Nitel Verinin Analizi: Nitel veri çözümleme yöntemlerinin incelenmesi Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, chapter 4; Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Methods, David E McNabb, Routledge, 2015, chapter 16
7 Nicel Araştırma Yöntemlerine Giriş:Nicel araştırma soruları sorma ve cevap verme ,Nicel araştırmanın yapısı, çeşitleri, sınırları ve malzemeleri, Sınıf içi Çalışma 1 OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapter 1, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed., 2013, Chapter 2&3 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapters 1&2.
8 Grafik ve Sayısal Yöntemlerle veri tanımlama:Şekil, merkez, fark, olağan olmayan gözlemler,Normal dağılım ve z değerini kullanma,Sınıf içi Çalışma 2 OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapters 2&3, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Chapter 6 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapter 3.
9 Sonuç Çıkarımın Temelleri : Hipotez Testi, Güven Aralıkları, Sınıf içi Çalışma 3 OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapter 4, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Chapter 9&10 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapters 4 &5.
10 Lineer Regresyon:Verilerden doğru bulma, artık ve korelasyon kavramları, En küçük kareler regresyon denklemi tahmini,Sınıf içi Çalışma 4 OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapter 6, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Chapter 11&12 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapters 12.
11 Yüksek Lisans Programı Araştırma Önerisi Hazırlığı:Yüksek lisans programı tarafından atanan danışman ile bir araya gelinmesi, - Yüksek lisans tezi veya dönem projesi için araştırma önerisi nasıl hazırlanır.
12 Bağımsız Çalışma
13 Danışman ile araştırma önerisi taslağının tartışılması: Taslak çalışma bir öğrenme süreci olarak düşünülür ve yüksek lisans öğrencilerine çalışmaya ilişkin yanlış ifadelerin ve hataların düzeltilmesi için fırsat tanır.
14 Araştırma önerisinin danışmana teslimi ve sunumunun ilgili programın öğretim elemanlarını yapılması: Araştırma önerisi, araştırma sorusunu veya ele alınan problemi açıklığa kavuşturmalıdır ve danışmanı ve yüksek lisans programındaki öğretim elemanlarına araştırma sorusunun analize değer olduğu konusunda ikna etmelidir.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Qualitative Inquiry & Research Design, Choosing Among Five Approaches, John W. Creswell, Sage, 2007; Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, 2011; Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Methods, David E McNabb, Routledge, 2015; Qualitative Research Methods for the Social Sciences, Howard Lune & Bruce L. Berg, 2017; OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
16
0
Proje
1
81
81
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
193

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli.
2 Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı.
3 Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli.
4 Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli.
5 Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli.
6 Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli.
7 Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı.
8 Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli.
9 Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli.
10 Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı.
11 Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.