LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
LOG 551 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tedarik Zinciri ve Lojistikte Simulasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 551
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Statik ve dinamik sistemler için modelleme ve simülasyonun temellerinin öğretilmesi, Bir simülasyon yazılımının öğretilmesi (ARENA), Lojistik yönetimi ve lojistik operasyonlardaki uygulamaların tanıtılması, Simülasyonun hem analitik hem de modelleme taraflarını, öğrencilerin bire bir uygulama yaparak deneyim kazanmalarının sağlanması Girdi dağılımları ve süreçleri analizi, rastgele sayı ve süreç üretme yöntemleri, çıktının istatistiksel analizinin yapılması ve simuülasyon modellerinin deneysel tasarımı ve optimizasyonu için gerekli olan araçların sağlanması. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, lojistik yönetimi ve lojistik operasyonlardaki uygulamalar yardımı ile modelleme ve simülasyonun temellerini öğretmeyi amaçlar. Derste en çok üzerinde durulan konu, simülasyonun analitik ve modelleme yönlerine bire bir deneyim yoluyla yaklaşmaktır. Analiz konuları şu şekildedir: girdi dağılımları ve süreçleri, rastgele sayı ve süreç üretme yöntemleri, çıktıların istatistiksel analizi, simülasyon modellerinin deneysel tasarımı ve optimizasyonu. Modelleme konuları ise şu şekildedir: static ve dinamik sisetmler için model kurulması, detay seviyesi hakkındaki konular, varsayımların basitleştirilmesi, yüksek seviyeli bir modelleme program kullanarak modelin doğrulanması ve onaylanması. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Simülasyona Giriş | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 1) |
2 | Simülasyon örnekleri ve genel prensipler | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 2) |
3 | Simülasyon yazılımları: Arena’ya Giriş | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 3) |
4 | Arena ile ilgili Ana Bilgiler | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 3) |
5 | Ana olasılık ve istatistik tekrarı / Rastgele sayılar ve rastgele değişkenler | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 12) |
6 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
7 | Girdi Veri Analizi/ Kuyruk modeler | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 13) |
8 | Ana operasyonları ve girdileri Arena ile modelleme | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 4) |
9 | Ana operasyonları ve girdileri Arena ile modelleme (devam) | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 4) |
10 | Ana operasyonları ve girdileri Arena ile modelleme (devam) | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 4) |
11 | Detaylı operasyonları Arena ile modelleme | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 5) |
12 | Detaylı operasyonları Arena ile modelleme | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 5) |
13 | Detaylı operasyonları Arena ile modelleme | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 5) |
14 | Simülasyon modellerinin doğrulanması ve onaylanması | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 7) |
15 | Arena ile Çıktı Analizi | Kelton W. D., Sadowski R. P., Sturrock D. T. Simulation with Arena (2007) (Chp. 6) |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bireysel ödev ve sınıf tartışmaları; verilen vaka çalışmaları ve bilimsel makaleleri kapsadığı gibi, bu bireysel ödevlerin ders esnasında tartışılmasını da kapsamaktadır. Her bir ödevle ilgili detaylar en geç bir hafta öncesinden öğrenciye verilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Additional Reference Books DiscreteEvent System Simulation, 4/E, J Banks, J Carson, B L. Nelson, D Nicol, Prentice Hall, 2005. Web Sites İnternet Sitesi Academic Journals Akademik dergiler |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
35
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
7
|
28
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
45
|
45
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı. | X | ||||
3 | Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli. | X | ||||
4 | Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli. | X | ||||
5 | Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli. | X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli. | X | ||||
7 | Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı. | X | ||||
8 | Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli. | X | ||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli. | X | ||||
10 | Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı. | X | ||||
11 | Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest