Dersin Adı |
Halkla İlişkilerde Seçilmiş Konular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 561
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, modern örgütler bağlamında etkili ve etik iletişim üzerinde durmaktadır. Öğrenciler halkla ilişkiler kavramları, uygulamaları ve araştırma konusunu anlayacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, halkla ilişkiler süreci, kriz iletişimi ve halkla ilişkilerde araştırma konularını detaylı şekilde ele almaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel bakış: Küresel ve uluslararası iletişim kampanyaları üzerine çevrimiçi Ortak Uluslararası Öğrenme (COIL) kursumuzun içeriği ve akışı | Ders izleği |
2 | ABD'deki en iyi iletişim uygulamaları: ABD'deki öğrencilerin sunumu Tartışma | https://www.hofstede-insights.com/country-comparison-tool?countries=united+states |
3 | Bir iletişim kampanyasının genel çerçevesi Sınıf içi ekip çalışması: Hofstede'in kültürel boyutları | Joseph, C. K. (2023). Cultural Sensitivity in Global Public Relations Campaigns. American Journal of Public Relations, 2(1), 20 - 27. https://doi.org/10.47672/ajpr.1629 |
4 | Başarılı PR kampanyalarının incelenmesi Sınıf içi ekip çalışması: Başarılı stratejiler ve kültürel boyutlar | Walkden, Beverly (2024) PR matters: The Public Relations Podcast, S1 E4 https://open.spotify.com/show/0k35ow2AAaDi7Y4An4q3ed https://sites.psu.edu/landramprcampaigns/case-study-unilever-turkey-garbage-lady-campaign/ |
5 | Türkiye’deki en iyi iletişim uygulamaları: TR'deki öğrencilerin sunumu Tartışma | |
6 | Kampanya hazırlıkları: ABD kültürü ve mevcut durumun tanımlanması | Kim, S. S., Kim, J., Choi, Y., Shin, J., & Morrison, A. M. (2022). Can communication messages affect promotion of international air travel in preparation for the post COVID-19 pandemic era? Journal of Hospitality and Tourism Management, 51, 252-267. |
7 | Kampanya hazırlıkları: Mesajlar, strateji ve taktikler Bir örnek: Türk Hava Yolları'nın sürdürülebilirlik kampanyası | Mamuti, A., & Kansu, A. (2013). The use of celebrity endorsement as marketing communication strategy by Turkish Airlines. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(12). |
8 | ABD'deki öğrencilerin Starbucks Kampanyası sunumu Tartışmalar | |
9 | Türkiye’deki öğrencilerin THY Kampanyası sunumu Tartışmalar | |
10 | Kampanya değerlendirmeleri, çıkarılan dersler Sunum konularının seçimi: Gelişen halkla ilişkiler trendleri | |
11 | Yapay zekâ &Hİ Yalan haberlerin yönetimi Öğrenci sunumları (2+2) | Zerfass, A., Hagelstein, J., & Tench, R. (2020). Artificial intelligence in communication management: a cross-national study on adoption and knowledge, impact, challenges and risks. Journal of Communication Management, 24(4), 377-389. Jahng, M. R., Lee, H., & Rochadiat, A. (2020). Public relations practitioners’ management of fake news: Exploring key elements and acts of information authentication. Public Relations Review, 46(2), 101907. |
12 | Medya içeriği için üretken yapay zekâ Sınıf içi ekip çalışması: Bir basın bülteni için bilgi istemi yazma | Galloway, C. & Swiatek, L. (2018), Public relations and artificial intelligence: It’s not (just) about robots,Public Relations Review,Vol.44, Iss. 5, pp. 734-740. |
13 | Farklılık, eşitlik ve kapsayıcılık ve Hİ Öğrenci sunumu (2) | https://instituteforpr.org/center-for-diversity-equity-and-inclusion/cdei-signature-studies-2/ https://instituteforpr.org/dei-general/ |
14 | Sürdürülebilirlik iletişimi ve etik tarışmaları Öğrenci sunumu (3) | Weder F., Karmasin M., Krainer L., Voci D. (2021) Sustainability Communication as Critical Perspective in Media and Communication Studies—an Introduction. in: Weder F., Krainer L., Karmasin M. (eds) The Sustainability Communication Reader. Springer VS, Wiesbaden. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
32
|
32
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..