İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

    MCPR 561 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Halkla İlişkilerde Seçilmiş Konular
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCPR 561
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Problem çözme
    Olgu / Vaka çalışması
    Soru & Cevap
    Kritik verme
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, modern örgütler bağlamında etkili ve etik iletişim üzerinde durmaktadır. Öğrenciler halkla ilişkiler kavramları, uygulamaları ve araştırma konusunu anlayacaklardır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Modern toplum içinde halkla ilişkiler rolünü değerlendireceklerdir.
    • Temel halkla ilişkiler kavramları ve uygulamalarını tanımlayacaktır.
    • Halkla ilişkilerin küresel yapısı ve dinamiği konusunda bilgi edinecektir.
    • Halkla ilişkilerde etik ve profesyonel standartları uygulayacaktır.
    • Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanında özgün bir proje tasarlar.
    Ders Tanımı Bu ders, halkla ilişkiler süreci, kriz iletişimi ve halkla ilişkilerde araştırma konularını detaylı şekilde ele almaktadır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    X
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse genel bakış: Küresel ve uluslararası iletişim kampanyaları üzerine çevrimiçi Ortak Uluslararası Öğrenme (COIL) kursumuzun içeriği ve akışı Ders izleği
    2 ABD'deki en iyi iletişim uygulamaları: ABD'deki öğrencilerin sunumu Tartışma https://www.hofstede-insights.com/country-comparison-tool?countries=united+states
    3 Bir iletişim kampanyasının genel çerçevesi Sınıf içi ekip çalışması: Hofstede'in kültürel boyutları Joseph, C. K. (2023). Cultural Sensitivity in Global Public Relations Campaigns. American Journal of Public Relations, 2(1), 20 - 27. https://doi.org/10.47672/ajpr.1629
    4 Başarılı PR kampanyalarının incelenmesi Sınıf içi ekip çalışması: Başarılı stratejiler ve kültürel boyutlar Walkden, Beverly (2024) PR matters: The Public Relations Podcast, S1 E4 https://open.spotify.com/show/0k35ow2AAaDi7Y4An4q3ed https://sites.psu.edu/landramprcampaigns/case-study-unilever-turkey-garbage-lady-campaign/
    5 Türkiye’deki en iyi iletişim uygulamaları: TR'deki öğrencilerin sunumu Tartışma
    6 Kampanya hazırlıkları: ABD kültürü ve mevcut durumun tanımlanması Kim, S. S., Kim, J., Choi, Y., Shin, J., & Morrison, A. M. (2022). Can communication messages affect promotion of international air travel in preparation for the post COVID-19 pandemic era? Journal of Hospitality and Tourism Management, 51, 252-267.
    7 Kampanya hazırlıkları: Mesajlar, strateji ve taktikler Bir örnek: Türk Hava Yolları'nın sürdürülebilirlik kampanyası Mamuti, A., & Kansu, A. (2013). The use of celebrity endorsement as marketing communication strategy by Turkish Airlines. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(12).
    8 ABD'deki öğrencilerin Starbucks Kampanyası sunumu Tartışmalar
    9 Türkiye’deki öğrencilerin THY Kampanyası sunumu Tartışmalar
    10 Kampanya değerlendirmeleri, çıkarılan dersler Sunum konularının seçimi: Gelişen halkla ilişkiler trendleri
    11 Yapay zekâ &Hİ Yalan haberlerin yönetimi Öğrenci sunumları (2+2) Zerfass, A., Hagelstein, J., & Tench, R. (2020). Artificial intelligence in communication management: a cross-national study on adoption and knowledge, impact, challenges and risks. Journal of Communication Management, 24(4), 377-389. Jahng, M. R., Lee, H., & Rochadiat, A. (2020). Public relations practitioners’ management of fake news: Exploring key elements and acts of information authentication. Public Relations Review, 46(2), 101907.
    12 Medya içeriği için üretken yapay zekâ Sınıf içi ekip çalışması: Bir basın bülteni için bilgi istemi yazma Galloway, C. & Swiatek, L. (2018), Public relations and artificial intelligence: It’s not (just) about robots,Public Relations Review,Vol.44, Iss. 5, pp. 734-740.
    13 Farklılık, eşitlik ve kapsayıcılık ve Hİ Öğrenci sunumu (2) https://instituteforpr.org/center-for-diversity-equity-and-inclusion/cdei-signature-studies-2/ https://instituteforpr.org/dei-general/
    14 Sürdürülebilirlik iletişimi ve etik tarışmaları Öğrenci sunumu (3) Weder F., Karmasin M., Krainer L., Voci D. (2021) Sustainability Communication as Critical Perspective in Media and Communication Studies—an Introduction. in: Weder F., Krainer L., Karmasin M. (eds) The Sustainability Communication Reader. Springer VS, Wiesbaden.
    15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
    16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

     

    Ders Kitabı
    • Verilecek makaleler ve kitap bölümleri
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    • Alaimo, K. (2021). Pitch, Tweet, or Engage on the Street: How to Practice Global Public Relations and Strategic Communication, 2nd ed. Routledge. ISBN 9780367188511
    • DiStaso M. W. & D. S. Bortree (Eds.), (2018) Ethical practice of social media in public relations. New York, NY: Routledge. ISBN 9781138305915
    • Jahng, M. R., Lee, H., & Rochadiat, A. (2020). Public relations practitioners’ management of fake news: Exploring key elements and acts of information authentication. Public Relations Review, 46(2), 101907.
    • Joseph, C. K.  (2023). Cultural Sensitivity in Global Public Relations Campaigns. American Journal of Public Relations, 2(1), 20 - 27. https://doi.org/10.47672/ajpr.1629
    • Galloway, C. & Swiatek, L. (2018), Public relations and artificial intelligence: It’s not (just) about robots, Public Relations Review,44 (5),734-740.
    • Kim, S. S., Kim, J., Choi, Y., Shin, J., & Morrison, A. M. (2022). Can communication messages affect promotion of international air travel in preparation for the post COVID-19 pandemic era?. Journal of Hospitality and Tourism Management, 51, 252-267.
    • Sutherland, Karen, E. (2021). Strategic Social Media Management: Theory and Practice. Palgrave Macmillan.  ISBN 978-981-15-4658-7
    • Mamuti, A., & Kansu, A. (2013). The use of celebrity endorsement as a marketing communication strategy by Turkish Airlines. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(12).
    • Weder F., Karmasin M., Krainer L., Voci D. (2021) Sustainability Communication as Critical Perspective in Media and Communication Studies—an Introduction. in: Weder F., Krainer L., Karmasin M. (eds) The Sustainability Communication Reader. Springer VS, Wiesbaden.
    • Zerfass, A., Hagelstein, J., & Tench, R. (2020). Artificial intelligence in communication management: a cross-national study on adoption and knowledge, impact, challenges and risks. Journal of Communication Management, 24(4), 377-389.
    • https://ideas.wharton.upenn.edu/wp-content/uploads/2018/07/Leading-Diversity-in-Organizations_Lever-2017.pdf
    • https://www.cipr.co.uk/sites/default/files/11497_CIPR_AIinPR_A4_v7.pdf
    • http://faculty.buffalostate.edu/smithrd/pr/steps.htm
    • https://www.quora.com/What-are-the-emerging-trends-in-public-relations
    • https://leedstalkspr.com/category/current-events-case-studies/
    • https://www.odwyerpr.com/story/public/10154/2018-02-07/emerging-pr-trends-2018.html
    • https://instituteforpr.org/
    • https://www.cipr.co.uk/
    • https://www.prsa.org/https://instituteforpr.org/
    • https://www.cipr.co.uk/
    • https://www.prsa.org/

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    1
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    5
    70
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    32
    32
    Proje
    1
    40
    40
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    35
    35
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

    -
    X
    -
    -
    -
    4

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

    -
    X
    -
    -
    -
    7

    Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

    -
    X
    -
    -
    -
    8

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    X
    9

    Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin