Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

MCPR 561 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Halkla İlişkilerde Seçilmiş Konular
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 561
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, modern örgütler bağlamında etkili ve etik iletişim üzerinde durmaktadır. Öğrenciler halkla ilişkiler kavramları, uygulamaları ve araştırma konusunu anlayacaklardır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modern toplum içinde halkla ilişkiler rolünü değerlendireceklerdir.
  • Temel halkla ilişkiler kavramları ve uygulamalarını tanımlayacaktır.
  • Halkla ilişkilerin küresel yapısı ve dinamiği konusunda bilgi edinecektir.
  • Halkla ilişkilerde etik ve profesyonel standartları uygulayacaktır.
  • Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanında özgün bir proje tasarlar.
Ders Tanımı Bu ders, halkla ilişkiler süreci, kriz iletişimi ve halkla ilişkilerde araştırma konularını detaylı şekilde ele almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse genel bakış: Küresel ve uluslararası iletişim kampanyaları üzerine çevrimiçi Ortak Uluslararası Öğrenme (COIL) kursumuzun içeriği ve akışı Ders izleği
2 ABD'deki en iyi iletişim uygulamaları: ABD'deki öğrencilerin sunumu Tartışma https://www.hofstede-insights.com/country-comparison-tool?countries=united+states
3 Bir iletişim kampanyasının genel çerçevesi Sınıf içi ekip çalışması: Hofstede'in kültürel boyutları Joseph, C. K. (2023). Cultural Sensitivity in Global Public Relations Campaigns. American Journal of Public Relations, 2(1), 20 - 27. https://doi.org/10.47672/ajpr.1629
4 Başarılı PR kampanyalarının incelenmesi Sınıf içi ekip çalışması: Başarılı stratejiler ve kültürel boyutlar Walkden, Beverly (2024) PR matters: The Public Relations Podcast, S1 E4 https://open.spotify.com/show/0k35ow2AAaDi7Y4An4q3ed https://sites.psu.edu/landramprcampaigns/case-study-unilever-turkey-garbage-lady-campaign/
5 Türkiye’deki en iyi iletişim uygulamaları: TR'deki öğrencilerin sunumu Tartışma
6 Kampanya hazırlıkları: ABD kültürü ve mevcut durumun tanımlanması Kim, S. S., Kim, J., Choi, Y., Shin, J., & Morrison, A. M. (2022). Can communication messages affect promotion of international air travel in preparation for the post COVID-19 pandemic era? Journal of Hospitality and Tourism Management, 51, 252-267.
7 Kampanya hazırlıkları: Mesajlar, strateji ve taktikler Bir örnek: Türk Hava Yolları'nın sürdürülebilirlik kampanyası Mamuti, A., & Kansu, A. (2013). The use of celebrity endorsement as marketing communication strategy by Turkish Airlines. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(12).
8 ABD'deki öğrencilerin Starbucks Kampanyası sunumu Tartışmalar
9 Türkiye’deki öğrencilerin THY Kampanyası sunumu Tartışmalar
10 Kampanya değerlendirmeleri, çıkarılan dersler Sunum konularının seçimi: Gelişen halkla ilişkiler trendleri
11 Yapay zekâ &Hİ Yalan haberlerin yönetimi Öğrenci sunumları (2+2) Zerfass, A., Hagelstein, J., & Tench, R. (2020). Artificial intelligence in communication management: a cross-national study on adoption and knowledge, impact, challenges and risks. Journal of Communication Management, 24(4), 377-389. Jahng, M. R., Lee, H., & Rochadiat, A. (2020). Public relations practitioners’ management of fake news: Exploring key elements and acts of information authentication. Public Relations Review, 46(2), 101907.
12 Medya içeriği için üretken yapay zekâ Sınıf içi ekip çalışması: Bir basın bülteni için bilgi istemi yazma Galloway, C. & Swiatek, L. (2018), Public relations and artificial intelligence: It’s not (just) about robots,Public Relations Review,Vol.44, Iss. 5, pp. 734-740.
13 Farklılık, eşitlik ve kapsayıcılık ve Hİ Öğrenci sunumu (2) https://instituteforpr.org/center-for-diversity-equity-and-inclusion/cdei-signature-studies-2/ https://instituteforpr.org/dei-general/
14 Sürdürülebilirlik iletişimi ve etik tarışmaları Öğrenci sunumu (3) Weder F., Karmasin M., Krainer L., Voci D. (2021) Sustainability Communication as Critical Perspective in Media and Communication Studies—an Introduction. in: Weder F., Krainer L., Karmasin M. (eds) The Sustainability Communication Reader. Springer VS, Wiesbaden.
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı
  • Verilecek makaleler ve kitap bölümleri
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Alaimo, K. (2021). Pitch, Tweet, or Engage on the Street: How to Practice Global Public Relations and Strategic Communication, 2nd ed. Routledge. ISBN 9780367188511
  • DiStaso M. W. & D. S. Bortree (Eds.), (2018) Ethical practice of social media in public relations. New York, NY: Routledge. ISBN 9781138305915
  • Jahng, M. R., Lee, H., & Rochadiat, A. (2020). Public relations practitioners’ management of fake news: Exploring key elements and acts of information authentication. Public Relations Review, 46(2), 101907.
  • Joseph, C. K.  (2023). Cultural Sensitivity in Global Public Relations Campaigns. American Journal of Public Relations, 2(1), 20 - 27. https://doi.org/10.47672/ajpr.1629
  • Galloway, C. & Swiatek, L. (2018), Public relations and artificial intelligence: It’s not (just) about robots, Public Relations Review,44 (5),734-740.
  • Kim, S. S., Kim, J., Choi, Y., Shin, J., & Morrison, A. M. (2022). Can communication messages affect promotion of international air travel in preparation for the post COVID-19 pandemic era?. Journal of Hospitality and Tourism Management, 51, 252-267.
  • Sutherland, Karen, E. (2021). Strategic Social Media Management: Theory and Practice. Palgrave Macmillan.  ISBN 978-981-15-4658-7
  • Mamuti, A., & Kansu, A. (2013). The use of celebrity endorsement as a marketing communication strategy by Turkish Airlines. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(12).
  • Weder F., Karmasin M., Krainer L., Voci D. (2021) Sustainability Communication as Critical Perspective in Media and Communication Studies—an Introduction. in: Weder F., Krainer L., Karmasin M. (eds) The Sustainability Communication Reader. Springer VS, Wiesbaden.
  • Zerfass, A., Hagelstein, J., & Tench, R. (2020). Artificial intelligence in communication management: a cross-national study on adoption and knowledge, impact, challenges and risks. Journal of Communication Management, 24(4), 377-389.
  • https://ideas.wharton.upenn.edu/wp-content/uploads/2018/07/Leading-Diversity-in-Organizations_Lever-2017.pdf
  • https://www.cipr.co.uk/sites/default/files/11497_CIPR_AIinPR_A4_v7.pdf
  • http://faculty.buffalostate.edu/smithrd/pr/steps.htm
  • https://www.quora.com/What-are-the-emerging-trends-in-public-relations
  • https://leedstalkspr.com/category/current-events-case-studies/
  • https://www.odwyerpr.com/story/public/10154/2018-02-07/emerging-pr-trends-2018.html
  • https://instituteforpr.org/
  • https://www.cipr.co.uk/
  • https://www.prsa.org/https://instituteforpr.org/
  • https://www.cipr.co.uk/
  • https://www.prsa.org/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
32
32
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
35
35
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

X
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

X
4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

X
8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

X
9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.