LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)
MCPR 561 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Halkla İlişkilerde Seçilmiş Konular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 561
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, modern örgütler bağlamında etkili ve etik iletişim üzerinde durmaktadır. Öğrenciler halkla ilişkiler kavramları, uygulamaları ve araştırma konusunu anlayacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, halkla ilişkiler süreci, kriz iletişimi ve halkla ilişkilerde araştırma konularını detaylı şekilde ele almaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel bakış: Küresel ve uluslararası iletişim kampanyaları üzerine çevrimiçi Ortak Uluslararası Öğrenme (COIL) kursumuzun içeriği ve akışı | Ders izleği |
2 | ABD'deki en iyi iletişim uygulamaları: ABD'deki öğrencilerin sunumu Tartışma | https://www.hofstede-insights.com/country-comparison-tool?countries=united+states |
3 | Bir iletişim kampanyasının genel çerçevesi Sınıf içi ekip çalışması: Hofstede'in kültürel boyutları | Joseph, C. K. (2023). Cultural Sensitivity in Global Public Relations Campaigns. American Journal of Public Relations, 2(1), 20 - 27. https://doi.org/10.47672/ajpr.1629 |
4 | Başarılı PR kampanyalarının incelenmesi Sınıf içi ekip çalışması: Başarılı stratejiler ve kültürel boyutlar | Walkden, Beverly (2024) PR matters: The Public Relations Podcast, S1 E4 https://open.spotify.com/show/0k35ow2AAaDi7Y4An4q3ed https://sites.psu.edu/landramprcampaigns/case-study-unilever-turkey-garbage-lady-campaign/ |
5 | Türkiye’deki en iyi iletişim uygulamaları: TR'deki öğrencilerin sunumu Tartışma | |
6 | Kampanya hazırlıkları: ABD kültürü ve mevcut durumun tanımlanması | Kim, S. S., Kim, J., Choi, Y., Shin, J., & Morrison, A. M. (2022). Can communication messages affect promotion of international air travel in preparation for the post COVID-19 pandemic era? Journal of Hospitality and Tourism Management, 51, 252-267. |
7 | Kampanya hazırlıkları: Mesajlar, strateji ve taktikler Bir örnek: Türk Hava Yolları'nın sürdürülebilirlik kampanyası | Mamuti, A., & Kansu, A. (2013). The use of celebrity endorsement as marketing communication strategy by Turkish Airlines. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(12). |
8 | ABD'deki öğrencilerin Starbucks Kampanyası sunumu Tartışmalar | |
9 | Türkiye’deki öğrencilerin THY Kampanyası sunumu Tartışmalar | |
10 | Kampanya değerlendirmeleri, çıkarılan dersler Sunum konularının seçimi: Gelişen halkla ilişkiler trendleri | |
11 | Yapay zekâ &Hİ Yalan haberlerin yönetimi Öğrenci sunumları (2+2) | Zerfass, A., Hagelstein, J., & Tench, R. (2020). Artificial intelligence in communication management: a cross-national study on adoption and knowledge, impact, challenges and risks. Journal of Communication Management, 24(4), 377-389. Jahng, M. R., Lee, H., & Rochadiat, A. (2020). Public relations practitioners’ management of fake news: Exploring key elements and acts of information authentication. Public Relations Review, 46(2), 101907. |
12 | Medya içeriği için üretken yapay zekâ Sınıf içi ekip çalışması: Bir basın bülteni için bilgi istemi yazma | Galloway, C. & Swiatek, L. (2018), Public relations and artificial intelligence: It’s not (just) about robots,Public Relations Review,Vol.44, Iss. 5, pp. 734-740. |
13 | Farklılık, eşitlik ve kapsayıcılık ve Hİ Öğrenci sunumu (2) | https://instituteforpr.org/center-for-diversity-equity-and-inclusion/cdei-signature-studies-2/ https://instituteforpr.org/dei-general/ |
14 | Sürdürülebilirlik iletişimi ve etik tarışmaları Öğrenci sunumu (3) | Weder F., Karmasin M., Krainer L., Voci D. (2021) Sustainability Communication as Critical Perspective in Media and Communication Studies—an Introduction. in: Weder F., Krainer L., Karmasin M. (eds) The Sustainability Communication Reader. Springer VS, Wiesbaden. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
32
|
32
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
X | ||||
2 | Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
3 | Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
X | ||||
4 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
|||||
5 | Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
|||||
6 | Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
X | ||||
7 | Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
X | ||||
8 | Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest