Dersin Adı |
Pazarlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 515
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders İşletmede pazarlama kavramına giriş dersidir. Pazarlama planı, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) gibi konulara giriş yaparak, öğrencilerin temel pazarlama ilkeleri hakkında bilgilenmesini hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin kapsamında, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri, pazarlamada etik gibi konular incelenir. İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Pazarlamaya Giriş; Temel Kavramlar | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 1 |
2 | Değişen Pazarlama Ortamı: Başlıca Trendler Pazarlama Planı ve Stratejileri | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 2 |
3 | Pazarlama Ortamını Anlamak | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 3 |
4 | Tüketicileri Anlamak | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 5 & Tartışma |
5 | Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma Stratejileri | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 7 |
6 | Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma Stratejileri (devamı) | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 7 |
7 | Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 8-9 |
8 | Ramazan Bayramı (Resmi Tatil) | Telafi dersi duyurulacaktır. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması (devamı) | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 10 - 11 |
11 | Pazarlama Kampanyası Planlama | |
12 | Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması (devamı) | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 12-13 |
13 | Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması (devamı) | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 14 |
14 | Pazarlamada Güncel Konular | |
15 | Grup Çalışması Sunumları | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education, 19th edition. (2024) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
36
|
36
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
74
|
74
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
224
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..