Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)

BA 515 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 515
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders İşletmede pazarlama kavramına giriş dersidir. Pazarlama planı, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) gibi konulara giriş yaparak, öğrencilerin temel pazarlama ilkeleri hakkında bilgilenmesini hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel pazarlama kavramlarını ve becerilerini tanımlayabilmek.
  • Pazarlamanın çevresindeki mikro ve makro aktörleri tanımlayabilmek.
  • Tüketicilerin davranışlarının altında yatan temel nedenleri tartışabilmek.
  • İşletme amaçlarına ulaşmak için gerekli pazarlama stratejilerini (pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme ve konumlandırma) geliştirebilmek.
  • Pazarlama karması kapsamında karlı müşteri tatmini sağlayan pazarlama kararları verebilmek.
Ders Tanımı Dersin kapsamında, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri, pazarlamada etik gibi konular incelenir. İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Pazarlamaya Giriş; Temel Kavramlar Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 1
2 Değişen Pazarlama Ortamı: Başlıca Trendler Pazarlama Planı ve Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 2
3 Pazarlama Ortamını Anlamak Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 3
4 Tüketicileri Anlamak Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 5
5 Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 7
6 Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma Stratejileri (devamı) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 7
7 Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 8-9
8 Vaka Çalışması
9 Ara Sınav
10 Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması (devamı) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 10 - 11
11 Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi Misafir Konuşmacı
12 Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması (devamı) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 12-13
13 Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması (devamı) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 14
14 Pazarlamada Güncel Konular & Sunumlar
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education, 19th edition. (2023)

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
36
36
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
74
74
Final Sınavı
0
    Toplam
224

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

X
2

İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler.

X
3

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

4

Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır.

5

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

X
6

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

7

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

X
8

Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

9

Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür.

10

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.