İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    BA 515 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Pazarlama
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    BA 515
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Olgu / Vaka çalışması
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları)
    Dersin Amacı Bu ders İşletmede pazarlama kavramına giriş dersidir. Pazarlama planı, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) gibi konulara giriş yaparak, öğrencilerin temel pazarlama ilkeleri hakkında bilgilenmesini hedefler.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Temel pazarlama kavramlarını ve becerilerini tanımlayabilmek.
    • Pazarlamanın çevresindeki mikro ve makro aktörleri tanımlayabilmek.
    • Tüketicilerin davranışlarının altında yatan temel nedenleri tartışabilmek.
    • İşletme amaçlarına ulaşmak için gerekli pazarlama stratejilerini (pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme ve konumlandırma) geliştirebilmek.
    • Pazarlama karması kapsamında karlı müşteri tatmini sağlayan pazarlama kararları verebilmek.
    Ders Tanımı Dersin kapsamında, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri, pazarlamada etik gibi konular incelenir. İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı ve Pazarlamaya Giriş; Temel Kavramlar Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 1
    2 Değişen Pazarlama Ortamı: Başlıca Trendler Pazarlama Planı ve Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 2
    3 Pazarlama Ortamını Anlamak Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 3
    4 Tüketicileri Anlamak Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 5 & Tartışma
    5 Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 7
    6 Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma Stratejileri (devamı) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 7
    7 Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 8-9
    8 Ramazan Bayramı (Resmi Tatil) Telafi dersi duyurulacaktır.
    9 Ara Sınav
    10 Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması (devamı) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 10 - 11
    11 Pazarlama Kampanyası Planlama
    12 Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması (devamı) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 12-13
    13 Müşteri Değeri Odaklı Strateji ve Pazarlama Karması (devamı) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education Bölüm 14
    14 Pazarlamada Güncel Konular
    15 Grup Çalışması Sunumları
    16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education, 19th edition. (2024)

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    40
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    4
    56
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    10
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    36
    36
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    74
    74
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    224

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

    -
    -
    -
    -
    X
    2

    İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    6

    İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin