LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BA 533 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uluslararası İşletmecilik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 533
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı uluslararası işletmecilik hakkında genel bir bakış açısı kazandırmaktır. Ders öğrencilere makro ekonomik değişkenler ve bunların uluslarası pazarlara olan etkilerini öğrenirken, küreselleşme, özelleştirme, ticaretin liberalleşmesi ve fikri ve sınai mülkiyet haklarının korunması hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Şirketlerin uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve uluslararası ödeme koşulları da bu ders kapsamında tartışılmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders içeriği öğrencilerin aktif katılımını destekleyen, dış ticaret ve uluslarası işletmecilik için gerekli temel kavramları açıklamaktadır. Derse katılacak konuk konuşmacılar ve paylaşacakları deneyimler ile dersin içeriği genişletilecektir. Ders vaka analizleri ve güncel işletme makaleleri ile güçlendirilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uluslararası işletmeciliğe Genel bakış. Makro ekonomi, Demografik değişkenler ve Küresel etkenler. ABD ve AB pazarlarına giriş stratejisi projesinin tartışılması. | Makro ekonomi çalışmlarının tekrarı için Khan Academy web sayfasını ziyaret edin. (www.khanacademy.org) GDP/GNI, real/nominal interest rates, and Purchasing Power Parity. |
2 | Ödemeler dengesi analizi ve Uluslararası ticaret Dünya Ticaret Örgütünün Rolü | Khan Academy web sayfası : Trade, services and balance of payments analysis. Dünya Ticaret Örgütü ( WTO) Türkiye Değerlandirmesi : Review Turkey’s BoP based on information from the Central Bank. |
3 | Uluslararası para sistemleri ve Döviz Piyasaları | Wikipedia : The Bretton Woods Agreement. Türkiye Döviz piyasalarındaki trendler ve parite oranları. Türkiye’nin ilk beş ticaret ortağı the Spot, Forward and Futures markets for the US$ vs the Euro. |
4 | Bölgesel Ekonomik Birleşmeler: Serbest Ticaret Bölgeleri | EEU and ECB web sayfaları |
5 | Uluslararası pazara giriş stratejileri. | PPT notları |
6 | Ara Sınav | |
7 | İthalat ve ihracatta geleneksel roller. INCO terimleri | Gümrük ve Ticaret Bakanlığı sitesi ve INCO ( uluslar arası ticaret) terimlerinin araştırılması |
8 | Sunum | |
9 | Sunum | |
10 | Yasal Çerçeveler | Konuk Konuşmacı |
11 | Küresel Pazarlama, Çin pazarında KFC | Forbes KFC in China, makalesi ve ek makalelerin araştırılması. |
12 | Thunderbird Vaka analizleri | |
13 | Uluslar arası Lojistik ve Tedarik Zincir Yönetimi | Konuk Konuşmacı |
14 | Walmart Globally | Walmart Website |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Uygun görülen kitaplar ve makaleler |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
5
|
15
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
55
|
55
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
60
|
Toplam |
213
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
|||||
3 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
4 | Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
|||||
5 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
X | ||||
6 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
7 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
8 | Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
|||||
9 | Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest