İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    BA 537 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Tüketici Davranışları
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    BA 537
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarını inceleyerek öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmayı öğrenmelerini sağlar.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Tüketimde algılama, öğrenme ve motivasyon süreçlerini tanımlayabilecektir;
    • Tüketimin kimlikle olan bağlantısını açıklayabilecektir;
    • Tüketici tutumlarına ilişkin faktörleri açıklayabilecektir;
    • Tüketim sürecindeki değişik evreleri ve karar verme sürecini tartışabilecektir;
    • Sosyal sınıf, alt kültür ve kültürün tüketiciler üzerindeki etkilerini tanımlayabilecektir;
    • Pazarlama stratejilerinin tüketici davranışını nasıl etkilediğini tartışabilecektir.
    Ders Tanımı Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutları incelenir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanımı, İçeriği ve Uygulaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi; Ödev Konularının Dağıtılması, Tüketim Kültürü Teorisine Giriş 1- Syllabus, 2- Arnould, E. J., & Thompson, C. J. (2005). Consumer culture theory (CCT): Twenty years of research. Journal of consumer research, 31(4), 868-882.
    2 Tüketici Davranışı Araştırmalarında Nitel Yöntemler 1- Introduction, p.1-15, Kaynak: Belk, R., Fischer, E., & Kozinets, R. V. (2012). Qualitative consumer and marketing research. Sage. 2- Ger, G. (2009). Tüketici Araştırmalarında Nitel Yöntemler Kullanmanın İncelikleri ve Zorlukları. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-19.
    3 Tüketimin Sosyo-Tarihsel Örüntüsü Part-I, Chapter -4: The Making of the Consumer: Historical and Sociological Perspectives Kaynak: Kravets, O., Maclaran, P., Miles, S., & Venkatesh, A. (Eds.). (2017). The SAGE handbook of consumer culture. Sage.
    4 Tüketim, sınıf ve beğeni Part-I, Chapter-5: Consumption, Class and Taste Kaynak: Kravets, O., Maclaran, P., Miles, S., & Venkatesh, A. (Eds.). (2017). The SAGE handbook of consumer culture. Sage.
    5 Modernite, Postmodernite ve Tüketici Davranışı Liberatory Postmodernism and the Reenchantment of Consumption Author(s): A. Fuat Firat and Alladi Venkatesh Source: Journal of Consumer Research , Dec., 1995, Vol. 22, No. 3 (Dec., 1995), pp. 239- 267
    6 I. Ödev Sunumları ve Tartışma: Final projesi için Araştırma Tasarımı 6 I. Ödev Sunumları ve Tartışma: Final projesi için Araştırma Tasarımı Öğrencilerin, final projelerinin yöntemini oluşturacak bir araştırma tasarımı hazırlayarak gelmeleri beklenmektedir.
    7 Modern Tüketim Kültürü ve Tüketim Toplumu Part -I, Chapter-2: The Emergence of Contemporary Consumer Culture Kaynak: Kravets, O., Maclaran, P., Miles, S., & Venkatesh, A. (Eds.). (2017). The SAGE handbook of consumer culture. Sage.
    8 Ara Sınav
    9 Tüketici Kimliği Projeleri Part III, Chapter-12: Consumer Identity Projects Kaynak: Kravets, O., Maclaran, P., Miles, S., & Venkatesh, A. (Eds.). (2017). The SAGE handbook of consumer culture. Sage.
    10 Tüketim, Beden, Benlik Part IV, Chapter-17: Body Projects: Fashion, Aesthetic Modifications and Stylized Selves Kaynak: Kravets, O., Maclaran, P., Miles, S., & Venkatesh, A. (Eds.). (2017). The SAGE handbook of consumer culture. Sage.
    11 Marka ve Tüketim Part-3, Chapter-14: Prosumption Tribes: How Consumers Collectively Rework Brands, Products, Services and Markets Kaynak: Kravets, O., Maclaran, P., Miles, S., & Venkatesh, A. (Eds.). (2017). The SAGE handbook of consumer culture. Sage.
    12 II. Ödev Sunumları ve Tartışma: Final projesi için Teorik tartışma sunumları Öğrencilerin, final projelerinin teorik çerçevesini hazırlayarak gelmeleri beklenmektedir.
    13 Tüketim ve Cinsiyet 1-A. Fuat Flrat (1991) ,"Consumption and Gender: a Common History", in GCB - Gender and Consumer Behavior Volume 1, eds. Dr. Janeen Arnold Costa, Salt Lake City, UT : Association for Consumer Research, Pages: 378-393. http://www.acrwebsite.org/volumes/15529/gender/v01/GCB-01 2- Eileen Fischer and Brenda Gainer (1991) ,"I Shop Therefore I Am: the Role of Shopping in the Social Construction of Women's Identities", in GCB - Gender and Consumer Behavior Volume 1, eds. Dr. Janeen Arnold Costa, Salt Lake City, UT : Association for Consumer Research, Pages: 350-357. http://www.acrwebsite.org/volumes/15548/gender/v01/GCB-01
    14 Proje Sunumları 14 Proje Sunumları I. ve II. Ödevlerde temellendirilen araştırma projesinin uygulama, bulgular, sonuç ve tartışma kısımlarının da eklenerek, makale formatında hazırlanmış ve sunuma hazır olması
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    20
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    2
    18
    36
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    20
    20
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    24
    24
    Final Sınavı
    1
    32
    32
        Toplam
    188

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler.

    -
    -
    -
    X
    -
    3

    İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    8

    Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    X
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    X
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin