Dersin Adı |
Örgütlerin Dinamikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 567
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Yönetim pratikleri örgütsel ortamda vuku bulur. Bu nedenle, ders temel yönetim prensiplerini ve yöneticilerin oyun alanı olan örgütlerin dinamiklerini sosyal, teknolojik, insan ve yapısal elementleriyle ele alacak şekilde tasarlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders örgüt dinamikleriyle ilgili sağlam bir temel kazandırır. Yönetim kavramının tarihsel gelişiminin gözden geçirilmesinin ardından, örgütsel çıktıları etkileyen bireysel değişkenler anlatılır. Bu bireysel değişkenler daha sonra, grup düzeyinde ve örgütsel bağlamda ele alınır. Dersin sonunda öğrenciler bir şekilde üyesi oldukları örgütleri analiz edebilecek ve örgütlerde daha etkin rol alabilecek seviyede bilgi edinirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yönetim Düşüncesinin Evrimi | Anlatım-Sunum, Tartışma |
2 | Yönetim ve Organizasyonlara Giriş | Anlatım-Sunum, Tartışma |
3 | Strateji, Organizasyonlar ve Çevre | Anlatım-Sunum, Tartışma |
4 | Örgütsel Yapı Temelleri, Kişilik Özellikleri ve Liderlik | Anlatım-Sunum, Tartışma |
5 | Kültür ve Örgüt Kültürü | Anlatım-Sunum, Tartışma |
6 | Değişimin Yönetimi | Anlatım-Sunum, Tartışma |
7 | Motivasyon: Teoriler ve Temel Kavramlar | Anlatım-Sunum, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütsel İletişim ve Bağlılık | Anlatım-Sunum, Tartışma |
10 | İş Yerinde Bireysel Farklılıklar | Anlatım-Sunum, Tartışma |
11 | İletişim | Anlatım-Sunum, Tartışma |
12 | Çatışma Yönetimi ve Bölümsel Yönetim | Anlatım-Sunum, Tartışma |
13 | Final Sunumları | |
14 | Final Sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Robins, Stephen P., and Coulter, Mary. 2016. Management (Global Edition) 13th Edition. Pearson: Essex. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Öğretim elemanı tarafından sağlanan notlar ve kaynaklar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
24
|
24
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
210
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..