LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BA 584 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Türkiye'de ki İşletmelerin Yapısal Analizi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 584
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye’deki iş ortamını tarihsel ve karşılaştırmalı olarak anlamalarını sağlamaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Türk İş Sistemini tarihsel karşılaştırmalı bir bakış açısıyla ele almaktadır. Derste, özellikle iş-devlet ilişkileri, örgütsel yapılar ve stratejiler ve yönetici seçkinler açısından Türk İş Sistemi özelliklerinin tarihsel değişimi analiz edilmektedir. Derste ayrıca, girişimci davranışını ve ekonomik faaliyetlerin örgütlenmesini biçimleyen ekonomik, politik ve kurumsal koşullar incelenmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Karşılaştırmalı Perspektif: Ulusal İş Sistemleri Yaklaşımı | Carla I. Koen. 2005. Chapter 4.2: The Business Systems Approach, pp. 155-166. Comparative International Management. McGraw-Hill: London. |
3 | Türk İş Ortamına Giriş | Berkman, Ümit, and Özen, Şükrü. 2007. Turkish Business System and Managerial Culture: State-Dependency and Paternalism in Transition. Eduardo Davel, Jean-Pierre Dupuis, et Jean-François Chanlat (Der.), Gestion en contexte interculturel : approches, problématiques, pratiques et plongées. (Chapter VI.4) Québec, Presse de l’Université Laval et TÉLUQ/UQAM. |
4 | Türkiye’de Özel Girişimciliğin Dünü ve Bugünü | Buğra, A. 1994. Chapter 2: Private Business in Turkey: Past and Present. State and Business in Modern Turkey. Albany: State University of New York Press, pp. 35-93. |
5 | Türkiye’de Kurumsal Yönetişim | Selekler-Gökşen, Nisan, and Yıldırım-Öktem, Özlem. 2009. Countervailing institutional forces: Corporate governance in Turkish family business groups. Journal of Management and Governance, 13: 193-213. |
6 | Türk İşletme Gruplarında Çeşitlenme Stratejisi | Colpan, A. M. 2010. Business Groups in Turkey. In A. Colpan, T. Hikino, J. R. Lincoln (eds). The Oxford Handbook of Business Groups, pp. 486-525, Oxford University Press: Oxford |
7 | Liberalleşme ve Yeni İşletme Grupları | Özcan, G. B., and Turunç, H. 2011. Economic Liberalization and Class Dynamics in Turkey: New Business Groups and Islamic Mobilization. Insight Turkey, 13: 3, 63-86. |
8 | Değişen Devlet-İş İlişkileri | Buğra, Ayşe and Savaşkan, Osman. 2012. Politics and class: The Turkish business environment in the liberal age. New Perspectives on Turkey, 46: 27-63. |
9 | Devlet-İş İlişkileri ve Firma Performansı | Özcan G. B., and Gündüz, U. 2014. “Political connectedness and business performance: evidence from Turkish industry rankings”. Business and Politics, 17:1, 41-73. Özen, Şükrü, and Önder, Çetin. 2019. Adaptation of Corporate Political Ties to Radical Political Change and its Performance Implications: The Case of Turkish Industrial Enterprises, 1999-2010. 10. Örgüt Kuramı Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s. 150-157, 8-9 February, 2019, Izmir University of Economics. |
10 | Türkiye’de Yönetici Seçkinler | Yamak, Sibel. 2006. Changing institutional environment and business elites in Turkey. Society and Business Review, 1(3) 206-219 |
11 | Proje Sunumları | |
12 | Proje Sunumları | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Konuyla ilgili kitaplar, makaleler ve dergiler |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
10
|
40
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
20
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
13
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
10
|
4
|
40
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
10
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
211
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
|||||
2 | İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
X | ||||
3 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
4 | Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
|||||
5 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
|||||
6 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
|||||
7 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
8 | Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
X | ||||
9 | Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest