LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BA 598 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Liderlik ve Yöneticilik Semineri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 598
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Etkin Liderlik tanımını oluşturan klasik yaklaşımların yanında, dönüşümcü liderlik ve değere dayalı liderlik gibi güncel yaklaşımlarla liderliği tanıtmak ve etkin liderlik uygulamalarının duruma, kurumlara ve elbette ki farklı kültüre göre nasıl yeniden yapılandığını ve başarılı sonuçlarını öğrencilere aktarmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Karşılama Oturumu | |
2 | Liderlik Herkesin İşi: Liderlik ve Yönetim | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 |
3 | Lider, Takipçiler ve Durum | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 |
4 | Liderlik Eğitim ve Tecrübe İle Geliştirilir | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 |
5 | Liderliği Değerlendirmek ve Etkilerini Ölçmek | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 |
6 | Güç ve Etki | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 |
7 | Liderlik ve Değerler | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Liderlik Özellikleri | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 |
10 | Liderlik Davranışları | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 |
11 | Motivasyon, İş Tatmini ve Performans | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 |
12 | Durumun Özellikleri / Durumsal Liderlik Teorileri | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Leadership: Enhancing the Lessons of Experience (7th Edition) Hughes, R., Ginnett, R., Curphy, G., McGraw-Hill Education, 2011 ISBN 9780078112652 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili makaleler, kitaplar ve dergiler |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
6
|
90
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
223
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
|||||
2 | İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
X | ||||
3 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
4 | Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
|||||
5 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
X | ||||
6 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
|||||
7 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
8 | Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
X | ||||
9 | Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest