LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
ECON 535 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Ekonomik ve Finansal Ağlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 535
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders ağ kuramı ve ampirik uygulamalarının ekonomik ve finansal ağlar çerçevesinde tartışılmasına odaklanacaktır. Öğrenciler, ağ analizi için gerekli yöntemsel araçları kavrayacaklar ve bu araçları kullanarak finansal ağ yapılarında performans ve davranışları inceleyeceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders küreselleşen dünyada daha da önem kazanan ekonomik ve finansal ağları konu almaktadır. Merkezilik, yoğunluk ve uzaklık gibi temel ağ ölçütlerinin nasıl hesaplandığı ve ne anlama geldiği tartışılacaktır. Aktörlerin ilişki kurma biçimleri (rastlantısal ya da stratejik) üzerinde durulacaktır. Ağ üzerinden enformasyon veya tercihlerin yayılması incelenecektir. Derste PAJEK, Dephi ve igraph gibi ağ analizi yazılımları laboratuar ortamında öğrencilerle birlikte kullanılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Ağ örnekleri | SEN, bölüm 1 |
2 | Ağ yapıları ve ağ ölçümleri | SEN, bölüm 2 |
3 | Toplumsal ve ekonomik ağların önemi | NCM, bölüm 1 |
4 | Rastsal Ağların oluşumu | SEN, bölüm 3 |
5 | Stratejik ilişkilerle kurulan ağlar | SEN, bölüm 4 |
6 | Ağ içi klikler, topluluklar | NCM, bölüm 3 |
7 | Küçük dünyalar, tercihli eklemlenme | SEN, bölüm 5 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ağ üzerinden dağılım (spread) | SEN, bölüm 6 |
10 | Ağ üzerinde öğrenme | SEN, bölüm 7 |
11 | Finansal varlı fiyatlama korelasyon ağları | Diebold and Yılmaz (2011), “On the Network Topology of Variance Decompositions:Measuring the Connectedness of Financial Firms” http://economics.sas.upenn.edu/sites/economics.sas.upenn.edu/files/11-031.pdf |
12 | Bankalararası Kredi Ağları | Stefano Battiston & Domenico Delli Gatti & Mauro Gallegati & Bruce C. Greenwald & Joseph E. Stiglitz, 2009. "Liaisons Dangereuses: Increasing Connectivity, Risk Sharing, and Systemic Risk," NBER Working Papers 15611, National Bureau of Economic Research, Inc. |
13 | Banka-Firma Ağları | Domenico Delli Gatti & Mauro Gallegati & Bruce Greenwald & Alberto Russo & Joseph E. Stiglitz, 2010. "Business fluctuations in a credit-network economy," Papers 1006.3521, arXiv.org. |
14 | Sistem Düzeyinde Risk | Haldane, Andrew G., and Robert M. May. "Systemic risk in banking ecosystems." Nature 469 (2011): 351–355. |
15 | Küresel Finansal Yapının Ağ Analizi | Lux, Thomas. "Network theory is sorely required." Nature 469 (2011) |
16 | İlginç Ağ Kuramı uygulamaları |
Ders Kitabı | Social and Economic Networks, 2008, Matthew O. Jackson, Princeton University Press. (SEN) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Networks, Crowds, and Markets: Reasoning about a Highly Connected World. By David Easley and Jon Kleinberg. Cambridge University Press, 2010. Complete preprint on-line at http://www.cs.cornell.edu/home/kleinber/networks-book/, (NCM) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
23
|
23
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
165
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
|||||
2 | İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
|||||
3 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
4 | Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
|||||
5 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
|||||
6 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
|||||
7 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
8 | Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
|||||
9 | Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest