Dersin Adı |
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 518
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışması | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetimi konularının temellerini kavramalarını sağlamak |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; lojistik fonksiyonlarının ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Ders süresince; fiziki dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, koruyucu ambalajlama ve taşıma sistemleri, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, bilişim teknolojileri ve elektronik lojistik, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar, performans ölçümleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, satın almanın bütünleştirilmesi, materyal yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama gibi konular tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
2 | Lojistik Yönetimi Nedir? Tedarik Zinciri Yönetimi Yaklaşımı ve Temel Kavramlar | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
3 | Lojistik Yönetimi Aktiviteleri ve Temel Kavramlar -Müşteri Hizmetleri & Satınalma | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
4 | Lojistik Yönetimi Aktiviteleri ve Temel Kavramlar -Taşımacılık | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
5 | Lojistik Yönetimi Aktiviteleri ve Temel Kavramlar - Envanter ve Malzeme Yönetimi, Depo Yönetimi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
6 | Tedarik Zinciri Entegrasyonu ve Tedarik Zincirlerinde Kanal Stratejileri | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
7 | Tedarik Zincirlerinde Sürdürülebilirlik ve Risk Yönetimi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
8 | Tedarik Zincirlerinde Dijitalleşme ve Covid-19'un Tedarik Zincirlerine Etkisi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
9 | Farklı Bağlamlarda Tedarik Zinciri Yönetimi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
10 | Ara Sınav | - |
11 | Ders işlemleri rehberi- tekrar | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
12 | Proje sunumları - sınıf içi tartışmalar | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
13 | Proje sunumları - sınıf içi tartışmalar | |
14 | Proje sunumları - sınıf içi tartışmalar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders Kitabı: Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 Diğer Kaynaklar:
Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies and Case Studies. D. SimchiLevi, P. Kaminsky, and E. SimchiLevi, Boston, McGrawHill/Irwin, 3rd edition, 2008. HF5415.7 S56 2003 k.1 Business Logistics/Supply Chain Management. R.H. Ballou, New Jersey, Prentice Hall, 2004. HD38.5 B35 2004 k.1 Contemporary Logistics. P.R. Murphy JR and D.F. Wood, New Jersey, Prentice Hall, 2004. HF5415.6 M87 2004 k.1 Strategic Logistics Management, Stock R. James, Lambert M. Douglas, , 4th Ed., Int. Ed.2001, McGrawHill Irwin, HF 5415.7 S76 2001 k.1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders notları, ödevler, makaleler ve vaka çalışmaları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
14
|
30
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
20
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
20
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
0
|
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
138
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..