İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    LOG 519 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Dağıtım Kanalları Yönetimi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    LOG 519
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Olgu / Vaka çalışması
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere dağıtım kanalı kavramını lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamında inceleyerek, dağıtım kanalı yapısı, yönetimi, tasarımı ve dağıtım kanalı üyeleri çerçevesinde ilgili kavramları öğretmeyi hedefler.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Dağıtım kanalları yönetimi kavramına yönelik bilgi edineceklerdir.
    • Dağıtım kanallarındaki güç ve çatışmaya dayalı problemleri anlayabilecektir.
    • Etkin dağıtım kanalı kurabileceklerdir.
    • Dağıtım kanallarının şirket karlılığına etkisini anlayacaktır.
    Ders Tanımı Bu ders, dağıtım kanalı yönetimi konuları içermektedir. Ana olarak dağıtım kanalları yönetimi lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamında değerlendirilerek, dağıtım kanalının yapısı, tasarımı, tedarik zinciri yönetimine sağladığı değer, dağıtım kanalı yönetimi kararları, dağıtım kanallarında yaşanan çatışma ve güç problemlerine yönelik değerlendirmeler üzerinde durulacaktır. Ayrıca, dağıtım kanalındaki ana aktörler olan perakendeci ve toptancıların yanı sıra lojistik fonksiyonlar açısından önemli rol oynayan aktörlerin de dağıtım kanalları içerisindeki rolleri de incelenecektir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 13
    2 Dağıtım Kanallarının Yapısı ve Özellikleri Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 1
    3 Dağıtım Kanalı Stratejisinin Oluşturulması Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 5
    4 Dağıtım Kanallarının Tasarımı Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 6
    5 Tartışma-Uygulama 1 İlgili makaleler
    6 Dağıtım Kanallarında Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 7-8
    7 Tartışma-Uygulama 2 İlgili makaleler
    8 Pazarlama Kanalı Teorileri İlgili makaleler
    9 Dağıtım Kanallarında Güç ve Çatışma Yönetimi Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 4
    10 Tartışma-Uygulama 3 İlgili makaleler
    11 Dağıtım Kanallarında Yeni Trendler- Dijital Çağ-1 Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 15 and related articles
    12 Dağıtım Kanallarında Yeni Trendler- Dijital Çağ-2 Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 15 and related articles
    13 Tartışma-Uygulama 4 İlgili makaleler
    14 Sunumlar
    15 Dönemin gözden geçirilmesi
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013.

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Distribution Channels: Understanding and Managing Channels to Market. Julian Dent, 2008, by Kogan Page, London/UK and Philadelphia/USA, ISBN 978-0-7494-5256-8

    The Handbook of Logistics and Distribution Management, 4th Edition. 2010.Edited by Alan Rushton, Phil Corucher and Peter Baker, Kogan Page.

     

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    30
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    30
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    70
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    30
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    3
    45
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    4
    20
    80
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    20
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    20
    20
        Toplam
    213

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin