Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)

LOG 519 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dağıtım Kanalları Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LOG 519
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere dağıtım kanalı kavramını lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamında inceleyerek, dağıtım kanalı yapısı, yönetimi, tasarımı ve dağıtım kanalı üyeleri çerçevesinde ilgili kavramları öğretmeyi hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dağıtım kanalları yönetimi kavramına yönelik bilgi edineceklerdir.
  • Dağıtım kanallarındaki güç ve çatışmaya dayalı problemleri anlayabilecektir.
  • Etkin dağıtım kanalı kurabileceklerdir.
  • Dağıtım kanallarının şirket karlılığına etkisini anlayacaktır.
Ders Tanımı Bu ders, dağıtım kanalı yönetimi konuları içermektedir. Ana olarak dağıtım kanalları yönetimi lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamında değerlendirilerek, dağıtım kanalının yapısı, tasarımı, tedarik zinciri yönetimine sağladığı değer, dağıtım kanalı yönetimi kararları, dağıtım kanallarında yaşanan çatışma ve güç problemlerine yönelik değerlendirmeler üzerinde durulacaktır. Ayrıca, dağıtım kanalındaki ana aktörler olan perakendeci ve toptancıların yanı sıra lojistik fonksiyonlar açısından önemli rol oynayan aktörlerin de dağıtım kanalları içerisindeki rolleri de incelenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş - Lojistik ve Dağıtım Kanalları Yönetimi Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 13
2 Dağıtım Kanallarının Yapısı ve Özellikleri Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 1
3 Kanal Katılımcıları ve Pazarlama Kanalı Ortamı Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 2
4 Dağıtım Kanallarında Güç ve Çatışma Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 4
5 Tartışma-Uygulama 1
6 Dağıtım ve Pazarlama Kanallarına Stratejik Yaklaşım Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 5
7 Dağıtım ve Pazarlama Kanallarının Tasarımı Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 6
8 Tartışma-Uygulama 2 İlgili makaleler
9 Dağıtım Kanalları Tasarımı için Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 7&8
10 Kanal Yönetiminde Ürün ve Fiyatlandırma Sorunları Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 10&11
11 Tartışma-Uygulama 3
12 Dağıtım Lojistiğinde Yeni Trendler- Dijital Çağ Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 15
13 Tartışma-Uygulama 4
14 Sunumlar
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013.

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Distribution Channels: Understanding and Managing Channels to Market. Julian Dent, 2008, by Kogan Page, London/UK and Philadelphia/USA, ISBN 978-0-7494-5256-8

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
4
20
80
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
213

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

2

İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler.

3

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

4

Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır.

5

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

6

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

7

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

8

Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

9

Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür.

10

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.