Dersin Adı |
Dağıtım Kanalları Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 519
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere dağıtım kanalı kavramını lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamında inceleyerek, dağıtım kanalı yapısı, yönetimi, tasarımı ve dağıtım kanalı üyeleri çerçevesinde ilgili kavramları öğretmeyi hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dağıtım kanalı yönetimi konuları içermektedir. Ana olarak dağıtım kanalları yönetimi lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamında değerlendirilerek, dağıtım kanalının yapısı, tasarımı, tedarik zinciri yönetimine sağladığı değer, dağıtım kanalı yönetimi kararları, dağıtım kanallarında yaşanan çatışma ve güç problemlerine yönelik değerlendirmeler üzerinde durulacaktır. Ayrıca, dağıtım kanalındaki ana aktörler olan perakendeci ve toptancıların yanı sıra lojistik fonksiyonlar açısından önemli rol oynayan aktörlerin de dağıtım kanalları içerisindeki rolleri de incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 13 |
2 | Dağıtım Kanallarının Yapısı ve Özellikleri | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 1 |
3 | Dağıtım Kanalı Stratejisinin Oluşturulması | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 5 |
4 | Dağıtım Kanallarının Tasarımı | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 6 |
5 | Tartışma-Uygulama 1 | İlgili makaleler |
6 | Dağıtım Kanallarında Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 7-8 |
7 | Tartışma-Uygulama 2 | İlgili makaleler |
8 | Pazarlama Kanalı Teorileri | İlgili makaleler |
9 | Dağıtım Kanallarında Güç ve Çatışma Yönetimi | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 4 |
10 | Tartışma-Uygulama 3 | İlgili makaleler |
11 | Dağıtım Kanallarında Yeni Trendler- Dijital Çağ-1 | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 15 and related articles |
12 | Dağıtım Kanallarında Yeni Trendler- Dijital Çağ-2 | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 15 and related articles |
13 | Tartışma-Uygulama 4 | İlgili makaleler |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Distribution Channels: Understanding and Managing Channels to Market. Julian Dent, 2008, by Kogan Page, London/UK and Philadelphia/USA, ISBN 978-0-7494-5256-8 The Handbook of Logistics and Distribution Management, 4th Edition. 2010.Edited by Alan Rushton, Phil Corucher and Peter Baker, Kogan Page.
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
20
|
80
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
213
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..