LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
LOG 519 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Dağıtım Kanalları Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 519
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere dağıtım kanalı kavramını lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamında inceleyerek, dağıtım kanalı yapısı, yönetimi, tasarımı ve dağıtım kanalı üyeleri çerçevesinde ilgili kavramları öğretmeyi hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dağıtım kanalı yönetimi konuları içermektedir. Ana olarak dağıtım kanalları yönetimi lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamında değerlendirilerek, dağıtım kanalının yapısı, tasarımı, tedarik zinciri yönetimine sağladığı değer, dağıtım kanalı yönetimi kararları, dağıtım kanallarında yaşanan çatışma ve güç problemlerine yönelik değerlendirmeler üzerinde durulacaktır. Ayrıca, dağıtım kanalındaki ana aktörler olan perakendeci ve toptancıların yanı sıra lojistik fonksiyonlar açısından önemli rol oynayan aktörlerin de dağıtım kanalları içerisindeki rolleri de incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş - Lojistik ve Dağıtım Kanalları Yönetimi | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 13 |
2 | Dağıtım Kanallarının Yapısı ve Özellikleri | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 1 |
3 | Kanal Katılımcıları ve Pazarlama Kanalı Ortamı | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 2 |
4 | Dağıtım Kanallarında Güç ve Çatışma | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 4 |
5 | Tartışma-Uygulama 1 | |
6 | Dağıtım ve Pazarlama Kanallarına Stratejik Yaklaşım | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 5 |
7 | Dağıtım ve Pazarlama Kanallarının Tasarımı | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 6 |
8 | Tartışma-Uygulama 2 | İlgili makaleler |
9 | Dağıtım Kanalları Tasarımı için Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 7&8 |
10 | Kanal Yönetiminde Ürün ve Fiyatlandırma Sorunları | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 10&11 |
11 | Tartışma-Uygulama 3 | |
12 | Dağıtım Lojistiğinde Yeni Trendler- Dijital Çağ | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 15 |
13 | Tartışma-Uygulama 4 | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Distribution Channels: Understanding and Managing Channels to Market. Julian Dent, 2008, by Kogan Page, London/UK and Philadelphia/USA, ISBN 978-0-7494-5256-8 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
20
|
80
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
213
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
|||||
2 | İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
|||||
3 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
4 | Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
|||||
5 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
|||||
6 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
|||||
7 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
8 | Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
|||||
9 | Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest