Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)

LOG 561 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Perakende Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LOG 561
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, temel teorik bilgilerin ve başarılı perakende yönetimi uygulamaların sunulması yoluyla, öğrencilerin perakende yönetimi konusunu anlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders ayrıca, perakende endüstrisindeki gelişmemelerin değerlendirilmesini ve perakende endüstrisinin ekonomideki öneminin anlaşılmasını sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel perakende yönetimi kavramlarını tanımlayabilir,
  • Perakendecinin ve zincir üyelerinin perakende tedarik zincirindeki rolünü tanımlayabilir,
  • Perakende yönetimi sürecini anlatabilir,
  • Perakende sektöründeki güncel sorunları tartışabilir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilerin, perakende yönetimi kavramlarını ve teorilerini değerlendirebilmeleri ve bunların sektördeki uygulamalarının ne şekilde olması gerektiğini anlamalarına olanak tanır. Bu ders ayrıca, dinamik perakende çevresinin ve perakendeciler tarafından uygulanan stratejilerin öğrenciler tarafından kavranmasını sağlar. Perakende pazarlama karması ile ilgili konuların tartışılması yoluyla öğrencilere, perakendecilerin rekabetçi ve sürekli değişmekte olan perakende çevresinde hangi başarılı stratejiler ile ayakta kaldıklarını kavrama fırsatı verir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve temel kavramlar
2 Endüstriyel ve tüketici pazarı arasındaki farklar
3 Perakendeci çeşitleri Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 1 & 6
4 Tüketicileri anlamak Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 2 & 3 & 7
5 Perakende ürün planlaması Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 9 & 10
6 Perakende sektöründe hizmet/değer yaratma/yenilikçi iş modelleri Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 14 & 15 & 18
7 Perakende lojistiği ve tedarik zinciri yönetimi Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 17
8 Ara rapor teslimi ve sunumu Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 18 & 19 & 20
9 Çok kanallı ve bütüncül perakende yönetimi Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır.
10 Çok kanallı ve bütüncül perakende yönetimi Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır.
11 Perakendede başarı ve başarısızlık hikayeleri Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır.
12 Final proje teslimi ve sunumu
13 Final sunumları
14 Perakende araştırmaları ve dönem değerlendirmesi
15 -
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ayers, J.B. and Odegaard, M.A., 2017. Retail supply chain management. CRC Press.

 

Fernie, J. and Sparks, L. eds., 2018. Logistics and retail management: emerging issues and new challenges in the retail supply chain. Kogan page publishers.

 

Rabolt, N.J. and Miler, J.K., 1997. Concepts and cases in retail and merchandise management. Fairchild Books.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
25
Proje
-
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
-
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
75
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
0
Portfolyo
0
Ödev
2
15
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
8
16
Proje
-
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
-
-
0
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
199

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

2

İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler.

3

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

4

Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır.

5

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

6

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

7

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

8

Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

9

Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür.

10

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.