LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
LOG 561 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Perakende Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 561
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, temel teorik bilgilerin ve başarılı perakende yönetimi uygulamaların sunulması yoluyla, öğrencilerin perakende yönetimi konusunu anlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders ayrıca, perakende endüstrisindeki gelişmemelerin değerlendirilmesini ve perakende endüstrisinin ekonomideki öneminin anlaşılmasını sağlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin, perakende yönetimi kavramlarını ve teorilerini değerlendirebilmeleri ve bunların sektördeki uygulamalarının ne şekilde olması gerektiğini anlamalarına olanak tanır. Bu ders ayrıca, dinamik perakende çevresinin ve perakendeciler tarafından uygulanan stratejilerin öğrenciler tarafından kavranmasını sağlar. Perakende pazarlama karması ile ilgili konuların tartışılması yoluyla öğrencilere, perakendecilerin rekabetçi ve sürekli değişmekte olan perakende çevresinde hangi başarılı stratejiler ile ayakta kaldıklarını kavrama fırsatı verir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve temel kavramlar | |
2 | Endüstriyel ve tüketici pazarı arasındaki farklar | |
3 | Perakendeci çeşitleri | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 1 & 6 |
4 | Tüketicileri anlamak | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 2 & 3 & 7 |
5 | Perakende ürün planlaması | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 9 & 10 |
6 | Perakende sektöründe hizmet/değer yaratma/yenilikçi iş modelleri | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 14 & 15 & 18 |
7 | Perakende lojistiği ve tedarik zinciri yönetimi | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 17 |
8 | Ara rapor teslimi ve sunumu | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 18 & 19 & 20 |
9 | Çok kanallı ve bütüncül perakende yönetimi | Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır. |
10 | Çok kanallı ve bütüncül perakende yönetimi | Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır. |
11 | Perakendede başarı ve başarısızlık hikayeleri | Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır. |
12 | Final proje teslimi ve sunumu | |
13 | Final sunumları | |
14 | Perakende araştırmaları ve dönem değerlendirmesi | |
15 | - | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ayers, J.B. and Odegaard, M.A., 2017. Retail supply chain management. CRC Press.
Fernie, J. and Sparks, L. eds., 2018. Logistics and retail management: emerging issues and new challenges in the retail supply chain. Kogan page publishers.
Rabolt, N.J. and Miler, J.K., 1997. Concepts and cases in retail and merchandise management. Fairchild Books. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
25
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
15
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
8
|
16
|
Proje |
-
|
0
|
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
199
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
|||||
2 | İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
|||||
3 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
4 | Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
|||||
5 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
|||||
6 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
|||||
7 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
8 | Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
|||||
9 | Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest