Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)

MCPR 551 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Marka İletişimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 551
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste markalar ve yaratıcı markalama süreci arasındaki stratejik ilişkinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Ders dahilinde marka içgörüleri, marka değeri ve markalama sürecinin yaratıcı doğası açıklanacaktır ve markaların pazarlama iletişimi süreçlerindeki önemi tartışılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Markanın önemini açıklar.
  • Markayı tanımlayan beş ana faktörü araştırır.
  • Misyon, vizyon ve değerlerin arasındaki farkları değerlendirebilir.
  • Kurumsal hikayenin önemini açıklar.
  • Markaların nasıl marka kimliği ve marka imajı yarattığını açıklar.
  • Yeni nesil platformların markaları ve iletişim stratejilerini nasıl değişime zorladığını betimler.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler kavramsal olarak markaların nasıl yaratıldığını ve büyük bir marka olmanın gereksinimlerini öğreneceklerdir. Başarılı bir marka yaratmanın ardındaki stratejiler, pazarda markaların kendilerini nasıl konumlandırdıkları, nasıl marka sadakati yarattıkları ve sürdürdükleri, marka tasarımı, logo ve renklerin marka özünü nasıl yansıttığı, markaların nasıl ve ne biçimde iletişim kurdukları ve yeni dijital platformların markaların tüketiciyle etkileşim ve iletişimini nasıl değiştirdiği bu derste kapsamlı biçimde anlatılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Markalar ve Marka Yönetimi Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 1-45.
3 Tüketici Odaklı Marka Değeri Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 47-97
4 Değer Yaratmak için Marka Unsurlarını Seçmek Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 97-137
5 Değer Yaratmak için İkincil Marka Bilgisinden Faydalanmak Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 139-181
6 Marka Konumlandırma ve Değerler Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 184-225
7 Marka Değeri Yaratmak için Pazarlama Programları Tasarlamak Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 229-276
8 Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 279-313
9 Marka Değeri Ölçme ve Yönetme Sistemi Geliştirme Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 315-431
10 Marka Stratejileri Tasarlama ve Uygulama Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 432-485
11 Kişisel Markalama Sunumları - I
12 Kişisel Markalama Sunumları - II
13 Vaka Analizleri
14 Final Sunumları
15 Marka Denetimi Sunumları - I
16 Marka Denetimi Sunumları - II

 

Ders Kitabı

Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall)

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

• Brand Management- A Theoretical and Practical Approach, 2003, Rik Riezebos, Pearson Education, Prentice Hall

• Best Practice Cases in Branding, Kevin Keller, Prentice Hall

• Building Strong Brands, David A. Aaker, The Free Press, 1996

• Building the Brand-Driven Business, Scott M. Davis and Michael Dunn, Jossey-Bass Publ., 2002.

• Brand Failures: The Truth about the 100 Biggest Branding Mistakes of All Time, Matt Haig, Kogan Page, 2003.

• Brands and Branding (The Economist Series), Rita Clifton, John Simmons, Sameena Ahmad, and The Economist, Bloomberg Press; 2nd ed. edition (February 2004)

• Bu Topraklardan Dünya Markası çıkar mı?, Güven Borça,  Mediacat  Kitapları, Kapital Yayınevi

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
9
2
18
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
34
34
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
55
55
Final Sınavı
1
70
70
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

2

İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler.

3

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

4

Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır.

5

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

6

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

7

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

8

Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

9

Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür.

10

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.