Dersin Adı |
Çek Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 554
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, uygulamada pek çok sorunla karşılaşılaşılan çek uygulamasına hukuki çözümler getirebilecek mevzuatın değerlendirilmesidir.. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini, çek kavramı, çekle ilgili mevzuat, çeke benzeyen senetler, çekin şekli, çekin unsurları, çekin keşidesi, çekin devri, çekin ödenmesi, çekin ödenmesi için yapılması gerekenler, karşılıksız çek, çekin karşılıksız çıkmasının sonuçları, çekin ziyaı ve iptali oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kambiyo Senetlerinin Birbirleriyle Karşılaştırılması | Önerilen kaynakların çalışılması. |
2 | Çekin Düzenlenmesi ve Asıl Borç İlişkisi | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
3 | Çekle İlgili Mevzuat | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
4 | Çekin Özellikleri, Çeke Benzeyen Senetler | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
5 | Çekin şekli | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
6 | Çekin Unsurları | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
7 | Çekin Keşidesi | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
8 | ARASINAV | |
9 | Çekin Devri | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
10 | Çekin Ödenmesi | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
11 | Karşılıksız Çek, Karşılıksız Çek Halleri ve Çekin Karşılıksız Çıkmasının Sonuçları | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
12 | Çekin Zıyai ve İptali | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
13 | Uygulamadan Örnekler | Sunum notları (http://homes.ieu.edu.tr/hkubilay) |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | SUNUM | |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | Sunum notları (http://homes.ieu.edu.tr/hkubilay) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - POROY/TEKİNALP, Kıymetli Evrak Hukuku Esasları, Gözden Geçirilmiş 21. Bası, İstanbul 2013. - BOZER, Ali/GÖLE, Celal, Kıymetli Evrak Hukuku, Üçüncü Bası, Ankara 2013. - 5941 Sayılı Çek Kanunu, Konferans (22 Ocak 2010) Prof.Dr.İsmail Kırca, Ankara 2010. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
5
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
43
|
43
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Özel hukuk alanında analitik düşünerek olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 | Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorunların analizinde kullanabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Hukuki kavram, kurum ve yöntemler arasında bağlantı kurarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Özel hukuk ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 | Etkin iletişim becerilerine sahip olabilmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..