Dersin Adı |
Toplu İş Hukukunun Güncel Sorunları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 568
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hem uluslararası hukukta hem de ulusal hukukta sendikal haklar bağlamında, toplu iş sözleşmeleri, toplu görüşme ve pazarlık süreçleri ile grev ve lokavta ilişkin düzenlemelerin karşılaştırmalı olarak irdelenmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği, sendikalar, toplu pazarlık ve toplu iş sözleşmesi süreçlerine ilişkin düzenlemeler ile uygulamadaki güncel sorunlardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplu iş ilişkilerinin İş Hukuku açısından önemi, Toplu İş Hukukunun temel kavram ve ilkeleri | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, Turhan Kitabevi, 10. Baskı, 2022, s.1-6. |
2 | Toplu İş Hukukunun dünyada tarihsel gelişimi | Melda Sur, s.11-13; Can Tuncay-Burcu Savaş Kutsal, Toplu İş Hukuku, Beta Yayıncılık, 2015, s.4-7. |
3 | Toplu iş ilişkileri ile ilgili ILO (Uluslararası Çalışma Örgütü) Sözleşmeleri ve Tavsiye Kararları | Melda Sur, “6356 Sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanununun Uluslararası Normlar Açısından Değerlendirilmesi”, Çalışma ve Toplum, 2013/4, S.39, s.323-362; ILO Sözleşme tavsiye kararları. https://www.ilo.org/global/topics/freedom-of-association-and-the-right-to-collective-bargaining/lang--en/index.htm, https://www.ilo.org/ankara/lang--tr/index.htm |
4 | Avrupa Birliği düzenlemeleri kapsamında toplu iş ilişkileri | Melda Sur, “6356 Sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanununun Uluslararası Normlar Açısından Değerlendirilmesi”, Çalışma ve Toplum, 2013/4, S.39, s.323-362. |
5 | Türk hukuk sisteminde Toplu İş Hukukunun tarihsel gelişimi | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, s.14-25 ve s. 272- 276. |
6 | Genel olarak 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, s.23-25. |
7 | Ara sınav | |
8 | 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu’nda sendikaların kuruluş ve faaliyetleri ile ilgili düzenlemeler | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, s.87-105, 168-196. |
9 | Sendikaların toplu iş sözleşmesi yapma yetkisine ilişkin düzenlemeler | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, s.291-322. |
10 | Toplu iş sözleşmesi süreci ile ilgili hükümler | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, s.323-375. |
11 | 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu’nda zorunlu hakemlik | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, s.393-402. |
12 | Uluslararası belgeler ve 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu’nun grev ve lokavt ile ilgili hükümleri | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, s.415-520. |
13 | 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu’nda sendikalaşma | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, s.210- 242. |
14 | Kamu görevlilerinin toplu sözleşmesi | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, s.242-250. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Melda Sur, İş Hukuku Toplu İlişkiler, Turhan Kitabevi, 10. Baskı, 2022, ISBN 9786057368041. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Seracettin Göktaş - Gökhan Yılmaz, Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu Şerhi, Seçkin, 2021, ISBN 9789750265815; Nuri Çelik-Nurşen Caniklioğlu - Talat Canbolat – Ercüment Özkaraca, İş Hukuku Dersleri, 34. Baskı, Beta, 2021, ISBN 9786052428467; Fevzi Şahlanan, Toplu İş Hukuku, On İki Levha, 2020, ISBN 9786257899703; Ömer Ekmekçi, Toplu İş Hukuku Dersleri, 3. Baskı, On İki Levha, 2021, ISBN 9786257334556; Öner Eyrenci – Savaş Taşkent – Devrim Ulucan – Esra Baskan, İş Hukuku, 10. Baskı, Beta Yay. 2020, ISBN 9786052428504; Can Tuncay-Burcu Savaş Kutsal, Toplu İş Hukuku, Beta, 2019, ISBN 9786053339519; Melda Sur, “6356 Sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanununun Uluslararası Normlar Açısından Değerlendirilmesi”, Çalışma ve Toplum, 2013/4, S.39, s.323-362, ISSN 13352837. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
28
|
28
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
36
|
36
|
Final Sınavı |
1
|
57
|
57
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Özel hukuk alanında analitik düşünerek olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorunların analizinde kullanabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Hukuki kavram, kurum ve yöntemler arasında bağlantı kurarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Özel hukuk ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Etkin iletişim becerilerine sahip olabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..