Dersin Adı |
Risk Değerlendirme ve Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ISG 511
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Risk değerlendirme ve yönetimiyle ilgili bilgi sahibi olmak ve risk değerlendirme yöntemlerini öğrenmek. | |||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | 1. Tehlike ve risk kavramları 2. Risk değerlendirmesinin nedenleri 3. Risk algılama 4. İSG Yönetim sistemi 5. Tehlike kaynakları ve oluşturdukları riskler 6. Risk değerlendirme teknikleri ve kıyaslamaları 7. Risk değerlendirme uygulamaları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, Tehlike, Risk ve diğer tanımlar | Uygulama ve teori | |
2 | Risk Değerlendirmesinin nedenleri: Kanuni, Ekonomik, Ahlaki | Uygulama ve teori | |
3 | Risk algılama, İSG yönetim Sistemleri | Uygulama ve teori | |
4 | İSG de yaklaşımlar | Teori | |
5 | Risk Yönetim Prosesi ve Değerlendirmesi | Uygulama ve teori | |
6 | Tehlikelerin belirlenmesi, kaynakları ve Tehlike örnekleri, | Tehlike örnekleri sunulması, video filmler | |
7 | Risklerin Belirlenmesi ve Derecelendirilmesi | Uygulama örnekleri sunulması | |
8 | Kontrol Tedbirleri, İzleme, gözleme ve iletişim | Uygulama, teori, sınava hazırlık | |
9 | Ara sınav | Ara sınav | |
10 | Risk Değerlendirme metodolojileri ve çeşitleri | Uygulama ve teori | |
11 | Risk Değerlendirme Metotları (Nicel, Kantitatif Yöntemler) | Teori, Proje Uygulama | |
12 | Risk Değerlendirme Metotları (Nitel, Kalitatif Yöntemler) | Teori, Proje Uygulama, Sunum | |
13 | Risk Değerlendirme Metotları (Karma, yarı kantitatif Yöntemler) | Teori, Proje Uygulama, Sunum | |
14 | Metotların karşılaştırılması, Sınava Hazırlık | Sunum | |
15 | Final sınavı | Final sınavı | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders notları öğretim üyesince öğrenciye sağlanacaktır. |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 |
Katılım | |||
Laboratuvar / Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev |
-
|
-
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
|
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
-
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
35
|
35
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
45
|
Toplam |
223
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..