İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

    ISG 562 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Yetişkin Eğitimi ve İletişim Becerileri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ISG 562
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, eğitim, öğretim, öğrenme ve yetişkin eğitimini tanımlayabilmeyi; eğitimci nitelikleri, eğitim içeriği planlama, tasarlama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmayı; davranış / öğrenmenin nasıl oluştuğu ve davranış değiştirmeye yönelik kuram ve yaklaşımları açıklayabilmeyi; iletişim, iletişim kaynakları, sözlü ve sözsüz iletişim, takım olma becerileri konusunda bilgi ve etkinler sunmayı amaçlamaktadır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Eğitim, öğretim, öğrenme, yetişkin, yetişkin eğitimi, yetişkin özelliklerini tanımlayabilecek
    • Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini davranışçı ve bilişsel kuramlara dayalı olarak açıklayabilecek
    • Alanına özgü eğitim içeriği planlayabilecek
    • Eğitim içeriğini değerlendirebilecek
    • Sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini açıklayabilecek
    • Grup ve takım olma arasındaki farkı açıklayarak etkinlikler planlayabilecektir
    Ders Tanımı Bu ders, yetişkin, yetişkin özellikleri, yetişkin eğitimini tanımlamayı; yetişkin eğitimi planlama ve değerlendirmeyi; öğrenme süreçlerini temel yaklaşımlara göre açıklayabilmeyi; iletişim becerilerini geliştirmeyi; sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini kullanmayı ve takım olma etkinliklerini içermektedir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Ders içerik tanıtım, eğitim, öğrenme, öğretim, yetişkin eğitimi tanımları • Yaşam Boyu öğrenme H. Eylem Kaya, 2016, ISBN-10: 6053203742)
    2 Davranışçı Yaklaşım/öğrenme Gelişim öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, 2018, Anı Yayıncılık
    3 Yetişkin eğitiminde temel özellikler Gelişim öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, 2018, Anı Yayıncılık
    4 Öğrenmede son yaklaşımlar Öğrenme-Öğretim Model ve Yaklaşımlar, Muhittin Çalışkan, 2018
    5 Öğrenmede son yaklaşımlar Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    6 Yetişkin eğitimi planlama www.gapteyap.org/wp-content/uploads/2014/07/04-YETISKIN-EGITIMI.doc
    7 Yetişkin eğitimi değerlendirme Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    8 Konu tekrarı Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    9 Ara sınav Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    10 İletişim Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı İstanbul remzi Kitabevi, 2000 ISBN: 9789751402509 KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi
    11 Sözlü iletişim Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, İstanbul Remzi Kitabevi, 2000 ISBN: 9789751402509; KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi; Ahmet Şerif İzgören, Dikkat Vücudunuz konuşuyor, ISSBN 9789756093115
    12 Sözsüz iletişim KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi
    13 Grup ve takım olmak Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    14 Dersin gözden geçirilmesi Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    15 Dersin gözden geçirilmesi Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı
    • Yetişkin Eğitimi, Malcolm S. Knowles, Richard A. Swanson, Elwood F. Holton, Kaknüs Yayınları, Barkod: 9789752564619. Çeviri. Okhan Gündüz
    • Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi, H. Eylem Kaya / Nobel Yayın Dağıtım, 2016, ISBN-10: 60532037
    • Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Nuray SenemoğluAnı Yayıncılık
    • www.gapteyap.org/wp-content/uploads/2014/07/04-YETISKIN-EGITIMI.doc
    • Dikkat Vücudunuz konuşuyor, Ahmet Şerif İzgören.  ISSBN  9789756093115
    • Etkili İletişim, Nilgün Serimoğlu.  Mayıs 2013
    • Kişilerarasi İlişkiler ve Etkili iletişim, Prof. Dr. Alim KAYA.  ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi
    • Öğrenme-Öğretim Model ve Yaklaşımlar, Muhittin Çalışkan, 2018
    • https://www.researchgate.net/publication/329196910
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    2
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    4
    64
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    2
    8
    16
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    30
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    40
        Toplam
    198

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin