Dersin Adı |
Yetişkin Eğitimi ve İletişim Becerileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ISG 562
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, eğitim, öğretim, öğrenme ve yetişkin eğitimini tanımlayabilmeyi; eğitimci nitelikleri, eğitim içeriği planlama, tasarlama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmayı; davranış / öğrenmenin nasıl oluştuğu ve davranış değiştirmeye yönelik kuram ve yaklaşımları açıklayabilmeyi; iletişim, iletişim kaynakları, sözlü ve sözsüz iletişim, takım olma becerileri konusunda bilgi ve etkinler sunmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yetişkin, yetişkin özellikleri, yetişkin eğitimini tanımlamayı; yetişkin eğitimi planlama ve değerlendirmeyi; öğrenme süreçlerini temel yaklaşımlara göre açıklayabilmeyi; iletişim becerilerini geliştirmeyi; sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini kullanmayı ve takım olma etkinliklerini içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Ders içerik tanıtım, eğitim, öğrenme, öğretim, yetişkin eğitimi tanımları | • Yaşam Boyu öğrenme H. Eylem Kaya, 2016, ISBN-10: 6053203742) | |
2 | Davranışçı Yaklaşım/öğrenme | Gelişim öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, 2018, Anı Yayıncılık | |
3 | Yetişkin eğitiminde temel özellikler | Gelişim öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, 2018, Anı Yayıncılık | |
4 | Öğrenmede son yaklaşımlar | Öğrenme-Öğretim Model ve Yaklaşımlar, Muhittin Çalışkan, 2018 | |
5 | Öğrenmede son yaklaşımlar | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları | |
6 | Yetişkin eğitimi planlama | www.gapteyap.org/wp-content/uploads/2014/07/04-YETISKIN-EGITIMI.doc | |
7 | Yetişkin eğitimi değerlendirme | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları | |
8 | Konu tekrarı | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları | |
9 | Ara sınav | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları | |
10 | İletişim | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı İstanbul remzi Kitabevi, 2000 ISBN: 9789751402509 KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi | |
11 | Sözlü iletişim | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, İstanbul Remzi Kitabevi, 2000 ISBN: 9789751402509; KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi; Ahmet Şerif İzgören, Dikkat Vücudunuz konuşuyor, ISSBN 9789756093115 | |
12 | Sözsüz iletişim | KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi | |
13 | Grup ve takım olmak | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları | |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
8
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
198
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..