Dersin Adı |
Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve Etiğin Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SABE 551
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; bilimin tanım, kapsam ve metodolojisinin anlaşılması ve bilimin temellerini güçlenlendirecek önemli kavram, bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bilimin tanımı, kapsamı, göstergeleri, temellerini oluşturan kavramlar, yöntemler ve uygulamaları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma-Dersin Tanıtımı Bilim Nedir? Bilimin Felsefesi ve Kısa Tarihçesi. Günümüzde Bilimsel Parametreler Nelerdir? Ülkemizin Sağlık Bilimleri Açısından Dünyaya Katkıları | http://www.felsefenedir.com/bilim-felsefesi okunmalı İlgili başka web siteleri /makaleler araştırılmalı | |
2 | Bilimsel Araştırma Nedir? Araştırma Türleri Nelerdir? Basamakları Nelerdir (Bilimsel Metodoloji) (Sunum + Grup Çalışması) | Ogden, T & & Goldberg, IA, Ed. Research Proposals, Third Edition: A Guide to Success 3rd Edition Bölüm 2 (s. 21-28) ve Bölüm 3, s. 29-44. | |
3 | Kalitatif Araştırmalar/Deneysel Araştırmalar | SIĞRI,Ünsal. Nitel Araştırma Yöntemleri. Beta Yayınları, 2018. Konu: Nitel Yöntemlere Giriş. | |
4 | Tıp ve Sağlık Bilimlerinde Etik –Etik Akıl Yürütme- Tıpla İlgili Ulusal ve Uluslararası Bildirgeler | Bildirgeler web sitelerinden araştırılacaktır. J. Runzheimer, L. J. Larsen, Medical Ethics For Dummies, John WileySons, 2011, 1-349 | |
5 | Bilim Etiği | KANSU, E. Bilim Etiği Sempozyumu TÜBA 14-15 Aralık, 2007. Öğrencilerin bilim etiği konusunda yaptıkları okumalar doğrultusunda tartışmaları beklenmektedir. | |
6 | Etik Kurullara Nasıl Müracaat Yapılır? Müracaat örneklerinin SUNUMLARI | İEÜ web sitesinden ve diğer üniversitelerin sitelerinden, Etik kurul müracaatı ile ilgili bilgileri araştıracaklar ve bir müracaat örneği hazırlayacaklardır. SUNUM raporunun dersin öğretim üyesine iletilmesi gerekmektedir. | |
7 | İstatistiğe Giriş Veri Tabani Oluşturma, Veri Girişi (SPSS Uygulama) Verilerin Kontrolü Ve Temizlenmesi (SPSS Uygulama) Sayısal Verilerin Tanımlayıcı Istatistiklerle Özetlenmesi (SPSS uygulama) | Özdemir O. Medikal İstatistik. Istanbul Medikal Yayıncılık. 2006. p47-82 | |
8 | Nominal Verilerin Tanımlayıcı Istatistiklerle Özetlenmesi -Nominal Verilerin Tablo ve Grafiklerle Sunumu- Nominal Verilerin Tablo ve Grafiklerle Sunumu (SPSS Uygulama) | Özdemir O. Medikal İstatistik. Istanbul Medikal Yayıncılık. 2006. p47-82 | |
9 | Ara Sınav | Sağlık Bilimleri alanında Araştırma Proje ödevlerinin sunumu | |
10 | Sayısal Verilerin Tanımlayıcı Istatistiklerle Özetlenmesi – Sayısal Verilerin Tablo ve Grafiklerle Sunumu (SPSS Uygulama) | Özdemir O. Medikal İstatistik. Istanbul Medikal Yayıncılık. 2006. p61-82. | |
11 | Biyoistatistikte Temel Kavramlar (Hipotez Testi, p Değeri, Risk, Güven Aralığı) SPSS Uygulama (Ki Kare Testi) | Özdemir O. Medikal İstatistik. Istanbul Medikal Yayıncılık. 2006. p61-82. | |
12 | Pearson/Spearman’s Korelasyon Testi, Serpme Diyagramı Veri Özetleme, Tablo ve Grafiklerle Sunumu (Excel Uygulamasi) Veri Özetleme, Tablo ve Grafiklerle Sunumu (Excel Uygulaması) | Özdemir O. Medikal İstatistik. Istanbul Medikal Yayıncılık. 2006. p107-114, p177-212,. | |
13 | Bilimsel Veri Nedir? Bilimsel Veri Tabanları Nelerdir? Bilimsel Veri Tabanlarına Ulaşım | Gosling P & Noordam B. Mastering your PhD. Springer 2006. Bölüm 10 (s. 75-79). Bilgisayar ortamında çalışmaya hazırlıklı gelmeleri beklenmektedir. | |
14 | Bilimsel Makale Türleri -Makale Okuma Derleme Makale Nasıl yazılır? | İlgili konuda makale örnekleri araştırılarak derse getirilecektir. | |
15 | Dersin Gözden geçirilmesi | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | Blaxter, L., Hughes, C., & Tight, M. (2010). How to research. (4th ed.). Open University Press. Maidenhead, Berkshire, England, Cryer P. (2006). The Research Student’s Guide to Success Arthur, J. (2004). A concise guide to college success: carpe diem. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall Maureen M. Dawson, Brian A Dawson and Joyce A. Overfield, Communication Skills for Biosciences; Wiley-Blackwell, 2010. BİLİM ETİĞİ SEMPOZYUMU. (Editör: Emin KANSU); 14-15 Aralık 2007. Güven, H ve Gidener, S. Bilimsel Düşünce ve Araştırmada ETİK. Dokuz Eylül Yayınları, 2003. |
||
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım |
-
|
-
|
|||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev |
1
|
30
|
|||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
|||||||
Proje | |||||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav |
1
|
10
|
|||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||||
Final Sınavı |
1
|
30
|
|||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
40
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
10
|
10
|
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
45
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 |
Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..