İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

    SABE 551 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve Etiğin Temelleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SABE 551
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; bilimin tanım, kapsam ve metodolojisinin anlaşılması ve bilimin temellerini güçlenlendirecek önemli kavram, bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Bilimi ve bilim göstergelerini tanımlayabilecektir.
    2Tıp ve Sağlık Bilimlerinde Etiğin önemini ve Yayın Etiğinin kuralarını yorumlayabilecektir.
    3Biyoistatistiksel yöntemlerin temellerini tanımlayabilecektir
    4SPSS uygulaması yapabilecektir
    5Belli-başlı veri tabanlarını belirtebilecek ve ulaşabilecektir.
    6Bilimsel makale türlerini sayabilecek ve bir bilimsel makaleyi efektif olarak okuyabilecektir
    7 Bir derleme makalesi yazabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bilimin tanımı, kapsamı, göstergeleri, temellerini oluşturan kavramlar, yöntemler ve uygulamaları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Tanışma-Dersin Tanıtımı Bilim Nedir? Bilimin Felsefesi ve Kısa Tarihçesi. Günümüzde Bilimsel Parametreler Nelerdir? Ülkemizin Sağlık Bilimleri Açısından Dünyaya Katkıları http://www.felsefenedir.com/bilim-felsefesi okunmalı İlgili başka web siteleri /makaleler araştırılmalı
    2 Bilimsel Araştırma Nedir? Araştırma Türleri Nelerdir? Basamakları Nelerdir (Bilimsel Metodoloji) (Sunum + Grup Çalışması) Ogden, T & & Goldberg, IA, Ed. Research Proposals, Third Edition: A Guide to Success 3rd Edition Bölüm 2 (s. 21-28) ve Bölüm 3, s. 29-44.
    3 Kalitatif Araştırmalar/Deneysel Araştırmalar SIĞRI,Ünsal. Nitel Araştırma Yöntemleri. Beta Yayınları, 2018. Konu: Nitel Yöntemlere Giriş.
    4 Tıp ve Sağlık Bilimlerinde Etik –Etik Akıl Yürütme- Tıpla İlgili Ulusal ve Uluslararası Bildirgeler Bildirgeler web sitelerinden araştırılacaktır. J. Runzheimer, L. J. Larsen, Medical Ethics For Dummies, John WileySons, 2011, 1-349
    5 Bilim Etiği KANSU, E. Bilim Etiği Sempozyumu TÜBA 14-15 Aralık, 2007. Öğrencilerin bilim etiği konusunda yaptıkları okumalar doğrultusunda tartışmaları beklenmektedir.
    6 Etik Kurullara Nasıl Müracaat Yapılır? Müracaat örneklerinin SUNUMLARI İEÜ web sitesinden ve diğer üniversitelerin sitelerinden, Etik kurul müracaatı ile ilgili bilgileri araştıracaklar ve bir müracaat örneği hazırlayacaklardır. SUNUM raporunun dersin öğretim üyesine iletilmesi gerekmektedir.
    7 İstatistiğe Giriş Veri Tabani Oluşturma, Veri Girişi (SPSS Uygulama) Verilerin Kontrolü Ve Temizlenmesi (SPSS Uygulama) Sayısal Verilerin Tanımlayıcı Istatistiklerle Özetlenmesi (SPSS uygulama) Özdemir O. Medikal İstatistik. Istanbul Medikal Yayıncılık. 2006. p47-82
    8 Nominal Verilerin Tanımlayıcı Istatistiklerle Özetlenmesi -Nominal Verilerin Tablo ve Grafiklerle Sunumu- Nominal Verilerin Tablo ve Grafiklerle Sunumu (SPSS Uygulama) Özdemir O. Medikal İstatistik. Istanbul Medikal Yayıncılık. 2006. p47-82
    9 Ara Sınav Sağlık Bilimleri alanında Araştırma Proje ödevlerinin sunumu
    10 Sayısal Verilerin Tanımlayıcı Istatistiklerle Özetlenmesi – Sayısal Verilerin Tablo ve Grafiklerle Sunumu (SPSS Uygulama) Özdemir O. Medikal İstatistik. Istanbul Medikal Yayıncılık. 2006. p61-82.
    11 Biyoistatistikte Temel Kavramlar (Hipotez Testi, p Değeri, Risk, Güven Aralığı) SPSS Uygulama (Ki Kare Testi) Özdemir O. Medikal İstatistik. Istanbul Medikal Yayıncılık. 2006. p61-82.
    12 Pearson/Spearman’s Korelasyon Testi, Serpme Diyagramı Veri Özetleme, Tablo ve Grafiklerle Sunumu (Excel Uygulamasi) Veri Özetleme, Tablo ve Grafiklerle Sunumu (Excel Uygulaması) Özdemir O. Medikal İstatistik. Istanbul Medikal Yayıncılık. 2006. p107-114, p177-212,.
    13 Bilimsel Veri Nedir? Bilimsel Veri Tabanları Nelerdir? Bilimsel Veri Tabanlarına Ulaşım Gosling P & Noordam B. Mastering your PhD. Springer 2006. Bölüm 10 (s. 75-79). Bilgisayar ortamında çalışmaya hazırlıklı gelmeleri beklenmektedir.
    14 Bilimsel Makale Türleri -Makale Okuma Derleme Makale Nasıl yazılır? İlgili konuda makale örnekleri araştırılarak derse getirilecektir.
    15 Dersin Gözden geçirilmesi
    16 Final

     

    Ders Kitabı

    Blaxter, L., Hughes, C., & Tight, M. (2010). How to research. (4th ed.). Open University Press. Maidenhead, Berkshire, England,

    Cryer P. (2006). The Research Student’s Guide to Success 

    Arthur, J. (2004). A concise guide to college success: carpe diem. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall

    Maureen M. Dawson, Brian A Dawson and Joyce A. Overfield, Communication Skills for Biosciences; Wiley-Blackwell, 2010.

    BİLİM ETİĞİ SEMPOZYUMU. (Editör: Emin KANSU); 14-15 Aralık 2007.

    Güven, H ve Gidener, S. Bilimsel Düşünce ve Araştırmada ETİK. Dokuz Eylül Yayınları, 2003.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    Andrews, A. (2003). Research questions. London: Continuum

    Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2003). The craft of research. (2nd ed.). Chicago: University of Chicago Press.

    Orna E, Stevens G (2009). Managing Information for Research

    Oglen TE, Goldberg IA. Research Proposal: A Guide to Success, internetteki ilgili siteler

    Bonnetta L (2005) (Ed) Making The Right Movements: A practical guide to scientific management for postdocs and new faculty,  Howard Hughes Medical Institute,

    J. Runzheimer, L. J. Larsen, Medical Ethics For Dummies, John WileySons, 2011

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6 LO 7
    Katılım
    -
    -
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    1
    10
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    30
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    70
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    30
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    40
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    10
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    1
    10
    10
    Ara Sınavlar
    1
    30
    30
    Final Sınavı
    1
    45
    45
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

    -
    -
    -
    X
    -
    4

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

    -
    -
    -
    X
    -
    5

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    6

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

    -
    -
    -
    -
    X
    7

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

    -
    -
    -
    X
    -
    8

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

    -
    -
    -
    X
    -
    9

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    X
    -
    10

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

    -
    -
    -
    -
    X
    11

    Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin