İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

    SABE 552 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Bilimsel Araştırma Projesi Yazımı
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SABE 552
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Soru & Cevap
    Kritik verme
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilimsel araştırma projelerinin yazılması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve araştırma sonuçlarının sunumu ile ilgili tanım, kavram, bilgi ve becerilerin kazandırılması; kariyer planlama farkındalığının yaratılmasıdır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Bilimsel veri tabanlarını araştırarak literatür taraması yapabilecek ve literatür özeti yazabilecektir
    • Araştırma makalesi okuyup efektif olarak değerlendirebilecektir
    • Bilimsel metodolojiyi kullanarak, lisansüstü düzeyde bilimsel araştırma proje önerisi oluşturabilecektir
    • Bilim etiğini açıklayabilecek ve etik kurula müracaat edebilecektir
    • Bilimsel sunum tekniklerini başarılı bir şekilde kullanabilecektir
    • Bilimsel kongrelerde sunabileceği poster hazırlayabilecektir
    • Özgeçmiş yazabilecektir.
    • Bilimsel araştırma proje önerisi değerlendirme kriterlerini uygulayabilecektir
    Ders Tanımı Dersin girişinde, bilimin ve bilimsel parametrelerin tanımı ve bilim felsefesine giriş yapılır. \nÖğrenciler, veri tabanlarını araştırmayı ve literatür özeti oluşturmayı öğrenirler. Bilimsel m\n makalenin nasıl okunacağı ve nasıl değerlendirileceği anlatılır ve grup çalışması yapılır.\n Bir dizi sunum ile bilimsel araştırma proje hazırlama eğitimi verilir ve grup çalışması \n yaptırılır. Öğrenciler, yüksek lisans düzeyinde bir bilimsel projeyi hazırlarlar ve hem\n yazılı hem sözlü olarak sunarlar. Proje çerçevesinde aynı zamanda Etik Kurula \n başvuru dosyası hazırlanır.\n Özgeçmişin nasıl hazırlanacağı anlatılır, öğrenciler hazırladıkları özgeçmişlerini \n sunarlar ve aldıkları geri bildirim doğrultusunda iyileştirirler. Son olarak, poster \n hazırlama eğitimi verilir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri
    X

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Tanışma- Dersin tanıtımı -Bilim Nedir? Bilim Felsefesine Giriş Bilimsel Araştırma Nedir? Bilimsel Araştırma Türleri- Bilimsel Metodoloji- Öğrenciler ders silabusunu incelemelidirler. http://www.felsefenedir.com/bilim-felsefesi ve ilişkili web sitelerini araştırmalıdırlar.
    2 Araştırmanın bilimsel göstergeleri Bilimsel veri nedir? Bilimsel veri tabanları nelerdir? Bilimsel veri tabanlarına ulaşım Mendelev literatür tarama programına giriş Maureen MD, Dawson BA & Joyce A.O. Communication Skills for Biosciences. Wiley-Blackwell, 2010, UK; pp23-60. Pubmed, WoS, Google Scholar. vb. Veri tabanları araştırılmalıdır.
    3 Bilimsel Araştırma Proje Yazma I: Bilimsel Soru-Hipotez- Amaç-Hedef-Bağımlı-Bağımsız Değişkenler-Özgünlük-Yaygın Etki Bilimsel Araştırma Proje Yazma II: Araştırmanın Stratejisi, Deneysel Plan, Örneklemin Seçimi, İçleme-Dışlama Kriterleri, Yöntemler, İstatistik planı-Grup Çalışması Araştırma projelerinde hangi yaklaşımlar söz konusudur? TÜBİTAK vb web sitelerini araştırarak derse gelmeleri beklenmektedir. İngilizce bakmak isteyenler için: Ogden, T & & Goldberg, IA, Ed. Research Proposals, Third Edition: A Guide to Success ; 2002; pp. 1- 368 (İlgili konular)
    4 Bilimsel Araştırma Proje Yazma III. Araştırmanın organizasyonu Araştırmanın Alt Yapısı-İnsan Kaynakları-Araştırma Takvimi-Bütçesi-Referanslar-Ekler CV (Özgeçmiş) nasıl yazılır? Araştırma projelerinin Organizasyon bölümünü: TÜBİTAK vb web sitelerini araştırarak derse gelmeleri beklenmektedir. İngilizce bakmak isteyenler için: Ogden, T & & Goldberg, IA, Ed. Research Proposals, Third Edition: A Guide to Success ; 2002; pp. 1- 368 (İlgili konular)
    5 Literatür Özetlerinin Sunumu (Sunum No 1- 10 % Öğrencilerin proje öneri başlıklarının görüşülmesi ve geri bildirim verilmesi Öğrencilerin seçecekleri konuda bireysel olarak ödev kurallarına göre literatür özeti hazırlamaları ve derste sunmaları beklenmektedir.
    6 • Proje Fon Kaynakları: BAP, TÜBİTAK ve Yurt-Dışı Kaynaklar • İEÜ SABE Tez Yazım Kuralları ve Dönem Projesi Yazım Kuralları (İnteraktif Sunumlar) Öğrencilerin TÜBİTAK, BAP, Avrupa Birliği gibi Fon kaynaklarını web sitelerinden araştırmaları; ayrıca İEÜ web sitesinden Tez Yazım kurallarını incelemeleri beklenmektedir.
    7 • İnovasyon Nedir? • Patent Nedir? Patent Süreçleri • Genç Araştırıcı Destekleri (İEÜ- TTO ofisinden uzmanlar tarafından işlenecektir). Öğrencilerin Türk Patent Enstitüsü web sitesini incelemeleri yararlı olabilir.
    8 Ara Sınav ( % 20 ) (Yüz Yüze) (2 saat) Bilimsel Araştırma Proje Taslaklarının Sunumu • Ders Sunumu (1 saat) : Projenin Yürütülmesi-Veri Kayıt defteri Öğrencilerin seçmiş oldukları proje konusunda Giriş Bölümünü sunum olarak hazırlamaları beklenmektedir.
    9 • Araştırma Bulgularının Sunumu : Araştırma Makalesi Nasıl yazılır? Araştırma makalelerinin uluslararası ölçütlere göre değerlendirmesi-Grup Çalışması Öğrencilerin bir bilimsel makaleyi seçerek derse getirmeleri beklenmektedir.
    10 Kariyer Planlama: Özgeçmiş Sunumları ve Değerlendirilmesi (Sunum No 2-% 5) Öğrencilerin Özgeçmişlerini hazırlamış olarak derse gelmeleri beklenmektedir.
    11 • Araştırma Bulgularının Sunumu II: Poster Hazırlanması (Grup çalışması) (Ödev No 1- %10) Öğrencilerin proje öneri taslaklarını getirmeleri beklenmektedir.
    12 Sağlık Bilimlerinde Etik (İnteraktif sunum) KANSU, E. Bilim Etiği Sempozyumu TÜBA 14-15 Aralık, 2007.
    13 Projenin Etik Yönleri-Etik Kurullar-Etik Kurula Müracaat Müracaat Formunun Doldurulması (Etik Ödev iNo 2- % 15) Öğrencilerin İEÜ web sitesinden Bilim Etiği ile ilgili yönergeleri okumuş ve Etik kurula başvuru formunu incelemiş olmaları beklenmektedir.
    14 Araştırma Proje Önerilerinin Tamamlanmış Final Sunumları (Sorumlu Öğretim Üyesi Geri bildirimleri) Öğrencilerin araştırma proje önerilerini tamamlayarak sunum haline getirmeleri beklenmektedir.
    15 Yarıyılın gözden geçirilmesi, Dersin değerlendirmesi-Bologna anketlerinin doldurulması Sunum hazırlanmış olacaktır. (En fazla 20 slayd ).
    16 Final (Yüz Yüze) (% 40) Yazılı olarak belirlenen tarihte iletilecektir.

     

    Ders Kitabı

     

    PowerPoint sunumları, Dersin öğretim üyesi tarafından düzenlenecek notlar

    Mentor Proje Yönetimi Eğitim ve Danışmanlık www.mentor.gen.tr

    İngilizce okumak isteyenler için aşağıdaki kaynaklar

    DeCuir-Gunby, J & Schultz, PA. Developing a Mixed-Methods Proposal: A Practical Guide for Beginning Researchers, SAGE,Los Angeles, First Edition, 2017. ISBN: 978-1-4833-6578-7.

    Maureen MD,  DawsonBA & Joyce,A.O. Communication Skills for Biosciences. Wiley-Blackwell, 2010, UK.

    Blaxter, L., Hughes, C., & Tight, M. (2006). How to research. (3rd ed.). Maidenhead, Berkshire; New York: Open University Press.

    Orna E, Stevens G. (2009) Managing Information for Research

    J. Runzheimer, L. J. Larsen, Medical Ethics For Dummies, John WileySons, 2011

    Cargill M & O’Connor, P. Writing Scientific Articles-Strategy and Steps.Wiley-Blackwell, UK, 2010.

    Gosling P & Noordam B. Mastering your PhD. Springer 2006.

    Denscombe, Martyn Research Proposals: A Pratikan Guide 2012, McGraw-Hill, UK. ISBN-13:978-0-33-524406-5.

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    KANSU, E. Bilim Etiği Sempozyumu TÜBA 14-15 Aralık, 2007.

    Blaxter, L , Hughes, C, & Tight, M. (2010). How to research. (4th ed.).

    Wyse S (2011). What is the difference between Qualitative research and Quantitative research? http://snapsurveys.com/blog/what-is-the-differencew-between-qualitative-research-and-quantitative-research/

    Cryer P.Research Student’s Guide to Success. Third Edition. Open University Press. Mc-Graw Hill. Berkshire England. SBN-13: 978-0335221172; ISBN-10: 03352211733Andrews, A. (2003). Research questions. London: Continuum

    Booth, W. C, Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2003). The craft of research. (2nd ed.). Chicago: University of Chicago Press.

    Orna E, Stevens G (2009). Managing Information for Research

    Bonnetta L (2005) (Ed) Making The Right Movements: A practical guide to scientific management for postdocs and new faculty,  Howard Hughes Medical Institute.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    25
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    15
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    2
    10
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    15
    30
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    25
    25
    Final Sınavı
    1
    30
    30
        Toplam
    195

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

    -
    -
    -
    X
    -
    2

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

    -
    -
    -
    X
    -
    4

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

    -
    -
    -
    -
    X
    5

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    6

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

    -
    -
    -
    -
    X
    7

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

    -
    -
    -
    X
    -
    8

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

    -
    -
    -
    X
    -
    9

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    X
    -
    10

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

    -
    -
    X
    -
    -
    11

    Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin