Dersin Adı |
Bilimsel Araştırma Projesi Yazımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SABE 552
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilimsel araştırma projelerinin yazılması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve araştırma sonuçlarının sunumu ile ilgili tanım, kavram, bilgi ve becerilerin kazandırılması; kariyer planlama farkındalığının yaratılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin girişinde, bilimin ve bilimsel parametrelerin tanımı ve bilim felsefesine giriş yapılır. \nÖğrenciler, veri tabanlarını araştırmayı ve literatür özeti oluşturmayı öğrenirler. Bilimsel m\n makalenin nasıl okunacağı ve nasıl değerlendirileceği anlatılır ve grup çalışması yapılır.\n Bir dizi sunum ile bilimsel araştırma proje hazırlama eğitimi verilir ve grup çalışması \n yaptırılır. Öğrenciler, yüksek lisans düzeyinde bir bilimsel projeyi hazırlarlar ve hem\n yazılı hem sözlü olarak sunarlar. Proje çerçevesinde aynı zamanda Etik Kurula \n başvuru dosyası hazırlanır.\n Özgeçmişin nasıl hazırlanacağı anlatılır, öğrenciler hazırladıkları özgeçmişlerini \n sunarlar ve aldıkları geri bildirim doğrultusunda iyileştirirler. Son olarak, poster \n hazırlama eğitimi verilir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma- Dersin tanıtımı -Bilim Nedir? Bilim Felsefesine Giriş Bilimsel Araştırma Nedir? Bilimsel Araştırma Türleri- Bilimsel Metodoloji- | Öğrenciler ders silabusunu incelemelidirler. http://www.felsefenedir.com/bilim-felsefesi ve ilişkili web sitelerini araştırmalıdırlar. | |
2 | Araştırmanın bilimsel göstergeleri Bilimsel veri nedir? Bilimsel veri tabanları nelerdir? Bilimsel veri tabanlarına ulaşım Mendelev literatür tarama programına giriş | Maureen MD, Dawson BA & Joyce A.O. Communication Skills for Biosciences. Wiley-Blackwell, 2010, UK; pp23-60. Pubmed, WoS, Google Scholar. vb. Veri tabanları araştırılmalıdır. | |
3 | Bilimsel Araştırma Proje Yazma I: Bilimsel Soru-Hipotez- Amaç-Hedef-Bağımlı-Bağımsız Değişkenler-Özgünlük-Yaygın Etki Bilimsel Araştırma Proje Yazma II: Araştırmanın Stratejisi, Deneysel Plan, Örneklemin Seçimi, İçleme-Dışlama Kriterleri, Yöntemler, İstatistik planı-Grup Çalışması | Araştırma projelerinde hangi yaklaşımlar söz konusudur? TÜBİTAK vb web sitelerini araştırarak derse gelmeleri beklenmektedir. İngilizce bakmak isteyenler için: Ogden, T & & Goldberg, IA, Ed. Research Proposals, Third Edition: A Guide to Success ; 2002; pp. 1- 368 (İlgili konular) | |
4 | Bilimsel Araştırma Proje Yazma III. Araştırmanın organizasyonu Araştırmanın Alt Yapısı-İnsan Kaynakları-Araştırma Takvimi-Bütçesi-Referanslar-Ekler CV (Özgeçmiş) nasıl yazılır? | Araştırma projelerinin Organizasyon bölümünü: TÜBİTAK vb web sitelerini araştırarak derse gelmeleri beklenmektedir. İngilizce bakmak isteyenler için: Ogden, T & & Goldberg, IA, Ed. Research Proposals, Third Edition: A Guide to Success ; 2002; pp. 1- 368 (İlgili konular) | |
5 | Literatür Özetlerinin Sunumu (Sunum No 1- 10 % Öğrencilerin proje öneri başlıklarının görüşülmesi ve geri bildirim verilmesi | Öğrencilerin seçecekleri konuda bireysel olarak ödev kurallarına göre literatür özeti hazırlamaları ve derste sunmaları beklenmektedir. | |
6 | • Proje Fon Kaynakları: BAP, TÜBİTAK ve Yurt-Dışı Kaynaklar • İEÜ SABE Tez Yazım Kuralları ve Dönem Projesi Yazım Kuralları (İnteraktif Sunumlar) | Öğrencilerin TÜBİTAK, BAP, Avrupa Birliği gibi Fon kaynaklarını web sitelerinden araştırmaları; ayrıca İEÜ web sitesinden Tez Yazım kurallarını incelemeleri beklenmektedir. | |
7 | • İnovasyon Nedir? • Patent Nedir? Patent Süreçleri • Genç Araştırıcı Destekleri (İEÜ- TTO ofisinden uzmanlar tarafından işlenecektir). | Öğrencilerin Türk Patent Enstitüsü web sitesini incelemeleri yararlı olabilir. | |
8 | Ara Sınav ( % 20 ) (Yüz Yüze) (2 saat) Bilimsel Araştırma Proje Taslaklarının Sunumu • Ders Sunumu (1 saat) : Projenin Yürütülmesi-Veri Kayıt defteri | Öğrencilerin seçmiş oldukları proje konusunda Giriş Bölümünü sunum olarak hazırlamaları beklenmektedir. | |
9 | • Araştırma Bulgularının Sunumu : Araştırma Makalesi Nasıl yazılır? Araştırma makalelerinin uluslararası ölçütlere göre değerlendirmesi-Grup Çalışması | Öğrencilerin bir bilimsel makaleyi seçerek derse getirmeleri beklenmektedir. | |
10 | Kariyer Planlama: Özgeçmiş Sunumları ve Değerlendirilmesi (Sunum No 2-% 5) | Öğrencilerin Özgeçmişlerini hazırlamış olarak derse gelmeleri beklenmektedir. | |
11 | • Araştırma Bulgularının Sunumu II: Poster Hazırlanması (Grup çalışması) (Ödev No 1- %10) | Öğrencilerin proje öneri taslaklarını getirmeleri beklenmektedir. | |
12 | Sağlık Bilimlerinde Etik (İnteraktif sunum) | KANSU, E. Bilim Etiği Sempozyumu TÜBA 14-15 Aralık, 2007. | |
13 | Projenin Etik Yönleri-Etik Kurullar-Etik Kurula Müracaat Müracaat Formunun Doldurulması (Etik Ödev iNo 2- % 15) | Öğrencilerin İEÜ web sitesinden Bilim Etiği ile ilgili yönergeleri okumuş ve Etik kurula başvuru formunu incelemiş olmaları beklenmektedir. | |
14 | Araştırma Proje Önerilerinin Tamamlanmış Final Sunumları (Sorumlu Öğretim Üyesi Geri bildirimleri) | Öğrencilerin araştırma proje önerilerini tamamlayarak sunum haline getirmeleri beklenmektedir. | |
15 | Yarıyılın gözden geçirilmesi, Dersin değerlendirmesi-Bologna anketlerinin doldurulması | Sunum hazırlanmış olacaktır. (En fazla 20 slayd ). | |
16 | Final (Yüz Yüze) (% 40) | Yazılı olarak belirlenen tarihte iletilecektir. |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
KANSU, E. Bilim Etiği Sempozyumu TÜBA 14-15 Aralık, 2007. Blaxter, L , Hughes, C, & Tight, M. (2010). How to research. (4th ed.). Wyse S (2011). What is the difference between Qualitative research and Quantitative research? http://snapsurveys.com/blog/what-is-the-differencew-between-qualitative-research-and-quantitative-research/ Cryer P.Research Student’s Guide to Success. Third Edition. Open University Press. Mc-Graw Hill. Berkshire England. SBN-13: 978-0335221172; ISBN-10: 03352211733Andrews, A. (2003). Research questions. London: Continuum Booth, W. C, Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2003). The craft of research. (2nd ed.). Chicago: University of Chicago Press. Orna E, Stevens G (2009). Managing Information for Research Bonnetta L (2005) (Ed) Making The Right Movements: A practical guide to scientific management for postdocs and new faculty, Howard Hughes Medical Institute. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
10
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
15
|
30
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
195
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..