Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

SKG 502 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Nicel Araştırma Yöntemleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SKG 502
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersi izleyenlerin araştırma yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak dersin temel amacıdır. Bu amaçla sorun alanın tespiti, öncelikli verilerin toplanması, değişkenlerin belirlenmesi, hipotezlerin oluşturulması, araştırma tasarımın yapılması, dağılım eğrileri, örneklemin oluşturulması, ölçekler, güvenilirlik ve geçerlik analizi, ki kare testi, t testi, ANOVA, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizleri ele alınacak ve katılımcıların bu istatistiksel testlerde yeterliliği, araştırma projesi önerisinin oluşturulması ele alınacaktır. Sağlık bilimlerinde ve kalite konusunda kantitatif araştırma yöntemlerinin nasıl uygulanacağı ve sonuçlarının ne şekilde analiz edileceği, ders kapsamında irdelenecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kantitatif araştırma yöntemlerine yönelik temel kavramları ana hatlarıyla belirtebilme,
  • Kantitatif araştırma sürecinde veri toplama tekniklerini açıklayabilme,
  • Kantitatif araştırma sürecinde hipotez oluşturabilmek,
  • Araştırmanın tasarımını yapabilme,
  • Kantitatif araştırmada kullanılan ölçekleri tanımlayabilme,
  • Kantitatif veri analizlerini açıklayabilme,
  • Araştırma yapabilme,
  • SPSS istatistik programı ile veri analizi yapabilme
Ders Tanımı Sorun alanın tespiti, öncelikli verilerin toplanması, değişkenlerin belirlenmesi, hipotezlerin oluşturulması, araştırma tasarımın yapılması, dağılım eğrileri, örneklemin oluşturulması, ölçekler, güvenilirlik ve geçerlik analizi, ki kare testi, t testi, ANOVA, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizleri

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kantitatif Araştırma Yöntemlerine Giriş: Uygulamalı ve temel araştırmalar Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri önerilir.
2 Bilimsel Araştırma: Bilimin yapı taşları, tümdengelim tümevarım Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
3 Araştırma Süreci: Ön verilerin toplanması, kaynak taraması, sorunun tanımlanması Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
4 Araştırma Süreci: Değişkenler, kuramsal yapının belirlenmesi, varsayımların oluşturulması Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
5 Araştırma süreci: Araştırmanın tasarımı, çalışmanın amacı, araştırmanın tipi, araştırmacının rolü, analiz birimi, zaman boyutu, deneysel Tasarım Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
6 Değişkenlerin Ölçülmesi: Ölçekler, sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oran ölçekleri, veri toplama yöntemleri, kantitatif veri toplama araçları, tasarımları Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
7 Örneklem: Ana kütle, örneklem, dağılımlar, olasılığa dayalı olan ve olmayan örneklemler, SPSS’ e giriş, kodlama, veri girişi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
8 ARA SINAV
9 Veri Analizi: Güvenilirlik ve güvenilirlik analizi Uygulamalı eğitim İnteraktif eğitim
10 Veri Analizi: Geçerlilik ve açıklayıcı faktör analizi Uygulamalı eğitim Sheridan J. Coakes vd., SPSS: Analysis without anguish using SPSS version 13.0 for Windows, Wiley, 2006 (Öğrenci, ilgili kısmı okuyacaktır).
11 Veri Analizi: Ki kare ve t testi Uygulamalı eğitim İnteraktif eğitim
12 Veri Analizi: ANOVA, korelasyon analizi Uygulamalı eğitim İnteraktif eğitim
13 Veri Analizi: Çoklu regresyon Uygulamalı eğitim İnteraktif eğitim
14 Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma Uygulamalı eğitim İnteraktif eğitim
15 Dönem Ödevi Sunumu Uygulamalı eğitim Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına iletmesi gereklidir.
16 Final

 

Ders Kitabı

PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar.

Uma Sekaran, Research Methods for  Business: A Skill Building Approach, Wiley, 2003.

Sheridan J. Coakes vd., SPSS: Analysis without anguish using SPSS version 13.0 for Windows, Wiley, 2006.

Hair, Joseph F., Jr., Rolph E. Anderson, Ronald L. Tatham, and William C. Black, Multivariate Data Analysis, 6th edition.  Upper Saddle River, New Jersey:  Prentice-Hall, Incorporated ,  2006. 

Tabachnick, Barbara and Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, 4th ed. Allyn & Bacon, 2001.

Ann Bowling, Research Methods in Health, Maidenhead, Open University Pres, 2005.

Yahşi Yazıcıoğlu, Samiye Erdoğan, SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2004

İbrahim Kılıç, Ayhan Ural, Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2004

Önerilen Okumalar/Materyaller

International Journal of Social Research Methodology

Dokuz Eylül Üniversitesi, SBE Dergisi

Web Siteleri

Agency for Healthcare Research and Quality – http://www.ahrq.gov/

Institute of Healthcare Improvement – http://www.ihi.org/ihi

Natioanal Institutes of Health – http://www.nih.gov/

Sağlık Bakanlığı, Kalite Yönetimi Hizmetleri – http://www.kalite.saglik.gov.tr/

Kalite Ofisi, E-kitap – http://www.kaliteofisi.com/download/e-kitap.asp

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
4
10
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
200

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

X
2

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

X
3

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
4

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

X
5

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

X
6

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

X
7

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

X
8

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

X
9

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

X
10

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

X
11

Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.