İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

    SKG 502 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Nicel Araştırma Yöntemleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SKG 502
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Dersi izleyenlerin araştırma yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak dersin temel amacıdır. Bu amaçla sorun alanın tespiti, öncelikli verilerin toplanması, değişkenlerin belirlenmesi, hipotezlerin oluşturulması, araştırma tasarımın yapılması, dağılım eğrileri, örneklemin oluşturulması, ölçekler, güvenilirlik ve geçerlik analizi, ki kare testi, t testi, ANOVA, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizleri ele alınacak ve katılımcıların bu istatistiksel testlerde yeterliliği, araştırma projesi önerisinin oluşturulması ele alınacaktır. Sağlık bilimlerinde ve kalite konusunda kantitatif araştırma yöntemlerinin nasıl uygulanacağı ve sonuçlarının ne şekilde analiz edileceği, ders kapsamında irdelenecektir.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Kantitatif araştırma yöntemlerine yönelik temel kavramları ana hatlarıyla belirtebilme,
    2Kantitatif araştırma sürecinde veri toplama tekniklerini açıklayabilme,
    3Kantitatif araştırma sürecinde hipotez oluşturabilmek,
    4Araştırmanın tasarımını yapabilme,
    5Kantitatif araştırmada kullanılan ölçekleri tanımlayabilme,
    6Kantitatif veri analizlerini açıklayabilme,
    7Araştırma yapabilme,
    8SPSS istatistik programı ile veri analizi yapabilme
    Ders Tanımı Sorun alanın tespiti, öncelikli verilerin toplanması, değişkenlerin belirlenmesi, hipotezlerin oluşturulması, araştırma tasarımın yapılması, dağılım eğrileri, örneklemin oluşturulması, ölçekler, güvenilirlik ve geçerlik analizi, ki kare testi, t testi, ANOVA, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizleri

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Kantitatif Araştırma Yöntemlerine Giriş: Uygulamalı ve temel araştırmalar Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri önerilir.
    2 Bilimsel Araştırma: Bilimin yapı taşları, tümdengelim tümevarım Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    3 Araştırma Süreci: Ön verilerin toplanması, kaynak taraması, sorunun tanımlanması Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    4 Araştırma Süreci: Değişkenler, kuramsal yapının belirlenmesi, varsayımların oluşturulması Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    5 Araştırma süreci: Araştırmanın tasarımı, çalışmanın amacı, araştırmanın tipi, araştırmacının rolü, analiz birimi, zaman boyutu, deneysel Tasarım Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    6 Değişkenlerin Ölçülmesi: Ölçekler, sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oran ölçekleri, veri toplama yöntemleri, kantitatif veri toplama araçları, tasarımları Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    7 Örneklem: Ana kütle, örneklem, dağılımlar, olasılığa dayalı olan ve olmayan örneklemler, SPSS’ e giriş, kodlama, veri girişi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    8 ARA SINAV
    9 Veri Analizi: Güvenilirlik ve güvenilirlik analizi Uygulamalı eğitim İnteraktif eğitim
    10 Veri Analizi: Geçerlilik ve açıklayıcı faktör analizi Uygulamalı eğitim Sheridan J. Coakes vd., SPSS: Analysis without anguish using SPSS version 13.0 for Windows, Wiley, 2006 (Öğrenci, ilgili kısmı okuyacaktır).
    11 Veri Analizi: Ki kare ve t testi Uygulamalı eğitim İnteraktif eğitim
    12 Veri Analizi: ANOVA, korelasyon analizi Uygulamalı eğitim İnteraktif eğitim
    13 Veri Analizi: Çoklu regresyon Uygulamalı eğitim İnteraktif eğitim
    14 Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma Uygulamalı eğitim İnteraktif eğitim
    15 Dönem Ödevi Sunumu Uygulamalı eğitim Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına iletmesi gereklidir.
    16 Final

     

    Ders Kitabı

    PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar.

    Uma Sekaran, Research Methods for  Business: A Skill Building Approach, Wiley, 2003.

    Sheridan J. Coakes vd., SPSS: Analysis without anguish using SPSS version 13.0 for Windows, Wiley, 2006.

    Hair, Joseph F., Jr., Rolph E. Anderson, Ronald L. Tatham, and William C. Black, Multivariate Data Analysis, 6th edition.  Upper Saddle River, New Jersey:  Prentice-Hall, Incorporated ,  2006. 

    Tabachnick, Barbara and Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, 4th ed. Allyn & Bacon, 2001.

    Ann Bowling, Research Methods in Health, Maidenhead, Open University Pres, 2005.

    Yahşi Yazıcıoğlu, Samiye Erdoğan, SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2004

    İbrahim Kılıç, Ayhan Ural, Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2004

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    International Journal of Social Research Methodology

    Dokuz Eylül Üniversitesi, SBE Dergisi

    Web Siteleri

    Agency for Healthcare Research and Quality – http://www.ahrq.gov/

    Institute of Healthcare Improvement – http://www.ihi.org/ihi

    Natioanal Institutes of Health – http://www.nih.gov/

    Sağlık Bakanlığı, Kalite Yönetimi Hizmetleri – http://www.kalite.saglik.gov.tr/

    Kalite Ofisi, E-kitap – http://www.kaliteofisi.com/download/e-kitap.asp

     

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6 LO 7 LO 8
    Katılım
    16
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    2
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    65
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    35
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    4
    10
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    15
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    25
    25
    Final Sınavı
    1
    30
    30
        Toplam
    200

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    -
    X
    3

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

    -
    X
    -
    -
    -
    5

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    6

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

    -
    -
    -
    -
    X
    9

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    -
    X
    10

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

    -
    -
    -
    X
    -
    11

    Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin