İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

    SKG 503 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Nitel Araştırma Yöntemleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SKG 503
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, sağlık işletmelerinde kalite geliştirmeye yönelik niteliksel araştırma yöntemlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında; niteliksel araştırmanın kullanım alanları, planlaması, araştırma sorusunun özellikleri, veri toplama yöntemleri, örneklem seçimi, verilerin analiz yöntemleri, niteliksel araştırmanın geçerliliği konuları işlenecektir. Dersin içeriği, örnek olay analizi, katılımlı / katılımsız gözlem, görüşme teknikleri, odak grup çalışmaları gibi niteliksel araştırma tasarımları ve etnografı, görüngübilim, içerik analizi, yapı bozumu, söylem / retorik analizi gibi niteliksel veri analiz yöntemlerinden oluşmaktadır. Buna bağlı olarak yapılacak olan kalitatif çalışmaların, raporlanması ve sunumu ele alınacaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • NtA yöntemlerini tanımlayabilme,
    • NtA ve NcA’lar arasındaki farkları sayabilme,
    • NtA ların kullanım alanlarını söyleyebilme,
    • NtA türlerini tanımlayabilecek ve köken aldıkları toplum bilimleri ile ilişkisini kurabilme,
    • NtA planlama adımlarını sayabilme,
    • Toplanan verileri çözümleyerek yazılı hale getirebilme,
    • Veri analiz yöntemlerinin uygulanma basamaklarını sayabilme,
    • Niteliksel araştırmada eleştirel değer biçme kurallarını sayabilme,
    • Uygun iletişim yöntemlerini ayırt edebilme.
    Ders Tanımı Niteliksel araştırmanın kullanım alanları, planlaması, araştırma sorusunun özellikleri, veri toplama yöntemleri, örneklem seçimi, verilerin analiz yöntemleri, niteliksel araştırmanın geçerliliği konuları işlenecektir. Dersin içeriği, örnek olay analizi, katılımlı / katılımsız gözlem, görüşme teknikleri, odak grup çalışmaları gibi niteliksel araştırma tasarımları ve etnografı, görüngübilim, içerik analizi, yapı bozumu, söylem / retorik analizi

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Farklı bir paradigma: Kalitatif Araştırma ve adımları Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    2 Kalitatif araştırmaya odaklanma-Araştırma sorusu Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    3 Veri Toplama Yöntemleri Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    4 Örneklem Oluşturma Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    5 Odak Grup Çalışması Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    6 Birebir görüşme ve gözlem Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    7 Veri Analizi ve türleri Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    8 ARA SINAV
    9 Kodlama (veya açık kodlama) Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    10 Tema kategorileri oluşturma (veya Aksiyel kodlama ve teori geliştirme) Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    11 Metin haline getirme (Ya da seçici kodlama) Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    12 Kalitatif araştırmanın raporlanması Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    13 Kalitatif araştırmalara eleştirel değer biçilmesi Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    14 RAPORLARIN SUNUMU VE DEĞERLENDİRME Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına iletmesi gereklidir.
    15 RAPORLARIN SUNUMU VE DEĞERLENDİRME Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına iletmesi gereklidir.
    16 Final

     

    Ders Kitabı Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005.
    Önerilen Okumalar/Materyaller International Journal of Social Research Methodology

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    16
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    2
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    65
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    35
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    3
    10
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    15
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    25
    25
    Final Sınavı
    1
    30
    30
        Toplam
    190

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

    -
    X
    -
    -
    -
    3

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

    -
    -
    X
    -
    -
    5

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    6

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

    -
    -
    -
    -
    X
    9

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    -
    X
    10

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

    -
    -
    -
    -
    X
    11

    Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin