Dersin Adı |
Nitel Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SKG 503
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, sağlık işletmelerinde kalite geliştirmeye yönelik niteliksel araştırma yöntemlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında; niteliksel araştırmanın kullanım alanları, planlaması, araştırma sorusunun özellikleri, veri toplama yöntemleri, örneklem seçimi, verilerin analiz yöntemleri, niteliksel araştırmanın geçerliliği konuları işlenecektir. Dersin içeriği, örnek olay analizi, katılımlı / katılımsız gözlem, görüşme teknikleri, odak grup çalışmaları gibi niteliksel araştırma tasarımları ve etnografı, görüngübilim, içerik analizi, yapı bozumu, söylem / retorik analizi gibi niteliksel veri analiz yöntemlerinden oluşmaktadır. Buna bağlı olarak yapılacak olan kalitatif çalışmaların, raporlanması ve sunumu ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Niteliksel araştırmanın kullanım alanları, planlaması, araştırma sorusunun özellikleri, veri toplama yöntemleri, örneklem seçimi, verilerin analiz yöntemleri, niteliksel araştırmanın geçerliliği konuları işlenecektir. Dersin içeriği, örnek olay analizi, katılımlı / katılımsız gözlem, görüşme teknikleri, odak grup çalışmaları gibi niteliksel araştırma tasarımları ve etnografı, görüngübilim, içerik analizi, yapı bozumu, söylem / retorik analizi |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Farklı bir paradigma: Kalitatif Araştırma ve adımları | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
2 | Kalitatif araştırmaya odaklanma-Araştırma sorusu | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
3 | Veri Toplama Yöntemleri | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
4 | Örneklem Oluşturma | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
5 | Odak Grup Çalışması | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
6 | Birebir görüşme ve gözlem | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
7 | Veri Analizi ve türleri | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Kodlama (veya açık kodlama) | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
10 | Tema kategorileri oluşturma (veya Aksiyel kodlama ve teori geliştirme) | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
11 | Metin haline getirme (Ya da seçici kodlama) | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
12 | Kalitatif araştırmanın raporlanması | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
13 | Kalitatif araştırmalara eleştirel değer biçilmesi | Öğrencilerin derse, ilgili ders konularını şu kitaptan çalışıp gelmeleri önerilir: Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. | |
14 | RAPORLARIN SUNUMU VE DEĞERLENDİRME | Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına iletmesi gereklidir. | |
15 | RAPORLARIN SUNUMU VE DEĞERLENDİRME | Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına iletmesi gereklidir. | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Hasan Şimşek, Ali Yıldırım, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | International Journal of Social Research Methodology |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
10
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
190
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 |
Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..