Dersin Adı |
Kalite Geliştirme Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SKG 505
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derse katılacakların, toplam kalite yönetimi çerçevesinde kalite ve kalite yönetimi bilgileri ile donatılması hedeflenmektedir. Ders kapsamında toplam kalite yönetimi esas alınarak, proseste kalite geliştirme yöntem ve teknikleri, gözlem değerlerinin toplanması, sınıflandırılması ve değerlendirilmesinde kullanılan istatistiksel yöntemler ile desteklendirilerek işlenecektir. Süreç iyileştirmede sorunun tespit edilmesi, önceliklerin belirlenmesi, sorunlara yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesinde kullanılan yöntemlerden olan pareto analizi, kılçık diyagramlar, iş akış şemaları, kalite çemberleri, süreç yönetimi, hata sıklığı ve etki analizi (FMEA), kök neden analizi, kıyaslama (benchmarking) gibi araç ve teknikler değerlendirilecektir. Ayrıca ders bünyesinde kalite çemberleri ve kalite geliştirme gruplarının işleyişleri uygulamalı olarak ele alınacaktır. | |||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Süreç iyileştirmede sorunun tespit edilmesi, önceliklerin belirlenmesi, sorunlara yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesinde kullanılan yöntemlerden olan pareto analizi, kılçık diyagramlar, iş akış şemaları, kalite çemberleri, süreç yönetimi, hata sıklığı ve etki analizi (FMEA), kök neden analizi, kıyaslama (benchmarking) gibi araç ve teknikler değerlendirilecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Kalite ve Kalite Yönetimi Felsefesi | Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri gelmeleri önerilir. | |
2 | Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
3 | Toplam Kalite Yönetimi Çerçevesinde Süreç İyileştirme | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
4 | Toplam Kalite Yönetimi – Kalite Çemberleri | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
5 | Kalite Çemberleri – Beyin Fırtınası | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
6 | Kalite Geliştirme Yöntemleri–Kıyaslama (benchmarking) | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
7 | KGY – Kılçık Diyagramlar - Pareto Analizi | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Kalite Geliştirme Yöntemleri – İş Akış Diyagramları | İnteraktif eğitim | |
10 | KGY – FMEA Hata Sıklığı ve Etki Analizi | İnteraktif eğitim | |
11 | Kalite Geliştirme Yöntemleri – Kök Neden Analizi | İnteraktif eğitim | |
12 | Kalite Yönetiminde İstatistik / Ara Sınav | İnteraktif eğitim | |
13 | Kalite Yönetiminde İstatistik | İnteraktif eğitim | |
14 | Veri Toplama, Örnekleme ve Değerlendirme Teknikleri | İnteraktif eğitim | |
15 | Araştırmaya Dayalı Ödev Sunumları | Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına iletmesi gereklidir. | |
16 | Final |
Ders Kitabı | PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar. Montgomery, Douglas C. Introduction to Statistical Quality Control. John Wiley & Sons, Inc. USA 1996 Timischl, Wolfgang. Qualitaetssicherung. Hanser Verlag. München Wien 2002 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Agency for Healthcare Research and Quality – http://www.ahrq.gov/ Institute of Healthcare Improvement – http://www.ihi.org/ihi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 |
Katılım |
16
|
10
|
|
Laboratuvar / Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev |
4
|
20
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
|
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
15
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
212
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 |
Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..