İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

    SKG 505 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Kalite Geliştirme Teknikleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SKG 505
    Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu derse katılacakların, toplam kalite yönetimi çerçevesinde kalite ve kalite yönetimi bilgileri ile donatılması hedeflenmektedir. Ders kapsamında toplam kalite yönetimi esas alınarak, proseste kalite geliştirme yöntem ve teknikleri, gözlem değerlerinin toplanması, sınıflandırılması ve değerlendirilmesinde kullanılan istatistiksel yöntemler ile desteklendirilerek işlenecektir. Süreç iyileştirmede sorunun tespit edilmesi, önceliklerin belirlenmesi, sorunlara yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesinde kullanılan yöntemlerden olan pareto analizi, kılçık diyagramlar, iş akış şemaları, kalite çemberleri, süreç yönetimi, hata sıklığı ve etki analizi (FMEA), kök neden analizi, kıyaslama (benchmarking) gibi araç ve teknikler değerlendirilecektir. Ayrıca ders bünyesinde kalite çemberleri ve kalite geliştirme gruplarının işleyişleri uygulamalı olarak ele alınacaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Bu dersin sonunda öğrenciler; Kalite kavramını, kalite yönetimini ve toplam kalite yönetimi felsefesini ana hatlarıyla belirtebilme, Toplam kalite yönetimi kapsamında süreç iyileştirme yöntemlerini açıklayabilme, Kalite geliştirmede kullanılan araç ve teknikleri sınıflandırabilme, Kalite geliştirmede kullanılan istatistiksel kalite kontrol yöntemlerini tasarlayabilme, İstatistiksel teknikleri kalite geliştirmede kullanabilme, Kalite çemberlerinin ve kalite geliştirme guruplarının işleyişlerini yönetebilme becelerini kazanacaklardır.
    Ders Tanımı Süreç iyileştirmede sorunun tespit edilmesi, önceliklerin belirlenmesi, sorunlara yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesinde kullanılan yöntemlerden olan pareto analizi, kılçık diyagramlar, iş akış şemaları, kalite çemberleri, süreç yönetimi, hata sıklığı ve etki analizi (FMEA), kök neden analizi, kıyaslama (benchmarking) gibi araç ve teknikler değerlendirilecektir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Kalite ve Kalite Yönetimi Felsefesi Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri gelmeleri önerilir.
    2 Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    3 Toplam Kalite Yönetimi Çerçevesinde Süreç İyileştirme Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    4 Toplam Kalite Yönetimi – Kalite Çemberleri Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    5 Kalite Çemberleri – Beyin Fırtınası Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    6 Kalite Geliştirme Yöntemleri–Kıyaslama (benchmarking) Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    7 KGY – Kılçık Diyagramlar - Pareto Analizi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    8 ARA SINAV
    9 Kalite Geliştirme Yöntemleri – İş Akış Diyagramları İnteraktif eğitim
    10 KGY – FMEA Hata Sıklığı ve Etki Analizi İnteraktif eğitim
    11 Kalite Geliştirme Yöntemleri – Kök Neden Analizi İnteraktif eğitim
    12 Kalite Yönetiminde İstatistik / Ara Sınav İnteraktif eğitim
    13 Kalite Yönetiminde İstatistik İnteraktif eğitim
    14 Veri Toplama, Örnekleme ve Değerlendirme Teknikleri İnteraktif eğitim
    15 Araştırmaya Dayalı Ödev Sunumları Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına iletmesi gereklidir.
    16 Final

     

    Ders Kitabı

    PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar.

    Montgomery, Douglas C. Introduction to Statistical Quality Control.  John Wiley & Sons, Inc. USA 1996

    Timischl, Wolfgang. Qualitaetssicherung. Hanser Verlag. München Wien 2002

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Agency for Healthcare Research and Quality – http://www.ahrq.gov/

    Institute of Healthcare Improvement – http://www.ihi.org/ihi

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    16
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    4
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    65
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    35
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    4
    15
    60
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    15
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    22
    22
    Final Sınavı
    1
    25
    25
        Toplam
    212

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

    -
    -
    X
    -
    -
    5

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    6

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

    -
    -
    -
    -
    X
    9

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    -
    X
    10

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

    -
    -
    -
    -
    X
    11

    Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin