Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

SKG 551 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İş Mükemmelliği ve Sürekli Kalite Geliştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SKG 551
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İş mükemmellik modelleriyle örgütsel tasarım kalite modellerine dayanan yaklaşımları tanımak, kalite anlayışının ve kültürünün başlangıcından bugüne gelişimini irdeleyerek iş mükemmelliği temel prensiplerini ve boyutlarını anlamak, iş mükemmelliğiyle bağlantılı olarak örgütsel tasarım da yaratıcılık ve planlama, örgütün çevresi ile ilişkilerinin irdelenmesi, mükemmelliği yönetme ve kalite tekniklerinin mükemmellik boyutuyla algılanmasını sağlamak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İş mükemmeliği ve özdeğerlendirmeyi kavrama,
  • İş mükemmellik sürecini ve modellerini açıklayabilme,
  • İş mükemmelliği modellerini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme,
  • Kalite tekniklerini mükemmellik ve özdeğerlendirme ile ilişkilendirebilme,
  • Özdeğerlendirme modellerini uygulayabilme
Ders Tanımı iş mükemmelliği temel prensiplerini ve boyutları, Deming Kalite Ödülü, MBQA Mükemmellik Ödülü, EFQM Mükemmellik Ödülü ve diğer ülkelere özgü mükemmellik modeli ve ödüllerin değerlendirilmesi

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kalite ve İş Mükemmelliğine Giriş Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri gelmeleri önerilir. John S. Oakland, Total Organizational Excellence, Butterworth Heinemann, 2001.
2 Temel Kavram ve Felsefenin İrdelenmesi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
3 İş Mükemmelliği Modelleri Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John S. Oakland, Total Organizational Excellence, Butterworth Heinemann, 2001.
4 Çeşitli Mükemmellik Modellerinin Karşılaştırılması Mükemmellik Modellerinin bileşenleri Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
5 Mükemmellik Modellerinin bileşenleri Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
6 Model boyutlarının tanımlanması Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
7 Model boyutlarının karşılaştırılması Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
8 ARA SINAV
9 Örgüt Profili ve Örgütün Temel Unsurları Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
10 Sistem Olarak Örgüt ve Kriter Sistemi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
11 Performans Mükemmelliği (süreç ve sonuç ) Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
12 Örgütsel Öğrenme ve Tasarım Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
13 Stratejik Liderlik ve İdari Mükemmellik Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
14 Sürekli Gelişim Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
15 Genel Süreç ve Sonuçların Değerlendirilmesi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John Latham, John Vinyard, Organization Diagnosis, Design and Transformation, Wiley, 2006.
16 Final

 

Ders Kitabı PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
4
10
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
200

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

X
2

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

X
3

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
4

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

X
5

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

X
6

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

X
7

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

X
8

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

X
9

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

X
10

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

X
11

Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.