İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

    SKG 553 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Sağlık Kuruluşlarında Akreditasyon ve İleri Kalite Geliştirme Teknikleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SKG 553
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu derste sağlık kuruluşlarında akreditasyon, standardizasyon için JCAHO standartları gibi uluslararası geçerliliği olan sistemler ele alınacaktır. Sağlık tesislerine ilişkin ruhsatlandırma standartları, güvenli tıbbi bakım için gerekli ekipman tipi ve kalitesini, asgari personel sayısı ve niteliklerini, fiziksel tesislerin hacmini ve özelliklerini belirlemek bu dersin diğer amaçları içinde yer almaktadır. Sağlık tesislerinin akreditasyonu; prosedürler, fiziksel yapılar, idari ve finansal süreçler ve bakım kalitesine ilişkin sonuçlarla ilgili standartlara göre “dış” değerlendirme süreçleri ana hedefler kapsamında ele alınacaktır. Buna bağlı olarak akreditasyon kapsamında ileri kalite geliştirme teknikleri değerlendirilecektir. Bu amaçla, istatistiksel kalite kontrol, kalite fonksiyon göçerimi (QFD) , altı sigma, dengeli başarım kartı (balanced score card) gibi ileri kalite geliştirme teknikleri ele alınacak ve sağlık hizmetleri açısından değerlendirilecektir. Ek olarak bir hizmet kalitesi modeli ile hastanelerde hizmet kalitesinin ölçülmesi (SERVQUAL) ve ölçüm sonuçlarının yönetim kararlarında kullanılması konuları tartışılacaktır. Ders teorik altyapının oluşturulmasına bağlı olarak alana yönelik uygulamalar ile desteklenecektir.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Bu derste sağlık kuruluşlarında akreditasyon, standardizasyon için JCAHO standartları gibi uluslararası geçerliliği olan sistemler ele alınacaktır. Sağlık tesislerine ilişkin ruhsatlandırma standartları, güvenli tıbbi bakım için gerekli ekipman tipi ve kalitesini, asgari personel sayısı ve niteliklerini, fiziksel tesislerin hacmini ve özelliklerini belirlemek bu dersin diğer amaçları içinde yer almaktadır. Sağlık tesislerinin akreditasyonu; prosedürler, fiziksel yapılar, idari ve finansal süreçler ve bakım kalitesine ilişkin sonuçlarla ilgili standartlara göre “dış” değerlendirme süreçleri ana hedefler kapsamında ele alınacaktır. Buna bağlı olarak akreditasyon kapsamında ileri kalite geliştirme teknikleri değerlendirilecektir. Bu amaçla, istatistiksel kalite kontrol, kalite fonksiyon göçerimi (QFD) , altı sigma, dengeli başarım kartı (balanced score card) gibi ileri kalite geliştirme teknikleri ele alınacak ve sağlık hizmetleri açısından değerlendirilecektir. Ek olarak bir hizmet kalitesi modeli ile hastanelerde hizmet kalitesinin ölçülmesi (SERVQUAL) ve ölçüm sonuçlarının yönetim kararlarında kullanılması konuları tartışılacaktır. Ders teorik altyapının oluşturulmasına bağlı olarak alana yönelik uygulamalar ile desteklenecektir.
    2Toplam kalite yönetimini ve sağlık kuruluşlarında etkisini anlatabilme,
    3İleri kalite geliştirme tekniklerini açıklayabilme,
    4Toplam kalite yönetimini ve sağlık kuruluşlarında etkisini anlatabilme, İleri kalite geliştirme tekniklerini açıklayabilme, Sağlık kuruluşlarında ileri kalite geliştirme tekniklerini uygulayabilme, Akreditasyon sürecini tasarlayabilme, Akreditasyon ve ileri kalite geliştirme teknikleri uygulama süreçlerini denetleyebilme becelerini kazanacaklardır.
    5Sağlık kuruluşlarında ileri kalite geliştirme tekniklerini uygulayabilme,
    6Akreditasyon sürecini tasarlayabilme,
    7Akreditasyon ve ileri kalite geliştirme teknikleri uygulama süreçlerini denetleyebilme becelerini kazanacaklardır.
    Ders Tanımı Sağlık işletmeleri ve standartlar, sağlık kuruluşlarında akreditasyon, JCAHO-JCI-KTQ, hizmet işletmeleri ve hastane yönetimi, hizmet kalitesi boyutları ve SERVQUAL, yedi yönetim aracı, yalın düşünce ve sağlık işletmeleri, kalite evi kavramı ve QFD, FMEA, istatistiksel kalite kontrol ve kalite geliştirme araçları, süreç yeterlilik analizleri, altı sigma ve yalın altı sigma, toplam üretken bakım, kısıtlar teorisi

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Sağlık İşletmeleri ve Standartlar Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri gelmeleri önerilir. TS EN ISO 9000:2000 Quality Management System Manual
    2 Sağlık Kuruluşlarında Akreditasyon Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    3 JCAHO-JCI-KTQ Ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Joint Commission International Accreditation Standards for Hospitals (English)
    4 Hizmet İşletmeleri ve Hastane Yönetimi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    5 Hizmet Kalitesi Boyutları ve SERVQUAL Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    6 Yedi Yönetim Aracı Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    7 Yalın Düşünce ve Sağlık İşletmeleri Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    8 ARA SINAV
    9 Kalite Evi Kavramı ve QFD Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    10 FMEA Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    11 İstatistiksel Kalite Kontrol ve Kalite Geliştirme Araçları Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Amaç, Sürekli İyileştirme Süreci, Eliyahu M. Goldratt, Jeff Cox, Çev: Ayşe Bilge Dicleli, Optimist Yayın Dağıtım
    12 Süreç Yeterlilik Analizleri Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    13 Altı Sigma ve Yalın Altı Sigma Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Altı Sigma Nedir, Akın POLAT (KK), Birol CÖMERT (UKK), Tümer ARITÜRK (UKK)., SPAC Danışmanlık Yayını
    14 Toplam Üretken Bakım Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına iletmesi gereklidir.
    15 Kısıtlar Teorisi Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına iletmesi gereklidir.
    16 Final

     

    Ders Kitabı PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar.
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6 LO 7
    Katılım
    16
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    2
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    4
    10
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    10
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    25
    25
    Final Sınavı
    1
    35
    35
        Toplam
    200

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

    -
    -
    -
    X
    -
    2

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

    -
    -
    -
    X
    -
    4

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

    -
    -
    X
    -
    -
    5

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    6

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

    -
    -
    -
    X
    -
    9

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    X
    -
    10

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

    -
    -
    -
    -
    X
    11

    Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin