İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

    SKG 556 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Sağlık Kuruluşlarında Kalite Denetimi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SKG 556
    Güz/Bahar
    2
    2
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders örgütsel stratejik planlama süreci ile ilişkili olarak insan kaynakları yönetiminin tüm rol ve fonksiyonları üzerinde durur. Yerel ve küresel anlamda hızla değişen dünyada sağlık kuruluşlarının etkin bir öğrenen örgüt olmasında rekabetçi avantaj sağlayacak insan kaynaklarının yönetilmesine ilişkin fonksiyonları derinliğine inceler. İnsan kaynakları politika, uygulama ve eğilimlerini üst yönetim için stratejik öneme sahip konuları ele alır. İnsan kaynakları yönetimi stratejileri ve uygulamalarıyla performansı yüksek bir örgüt kültürü yaratılması, desteklenmesi ve sürdürülmesi ile ilgilenir aynı zamanda uluslar arası insan kaynakları yönetimi üzerinde de durur.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • İnsan kaynakları yönetimini ana hatlarıyla belirtebilme,
    • Sağlık kuruluşlarında stratejik insan kaynakları yönetimini uygulayabilme,
    • İnsan kaynakları planlaması ve işe yerleştirme süreci ile uyum sürecini çalıştırabilme,
    • Ücret, maaş ve sendika konularını ilişkilendirebilme,
    • İş disiplini ve iş güvenliğinin geçerliliğini denetleyebilme becerilerini kazanacaklardır.
    Ders Tanımı Bu derste Sağlık kuruluşlarında stratejik insan kaynakları yönetimi modeli, Sağlık kuruluşlarında İnsan Kaynakları planlaması, Sağlık kuruluşları için aday toplama, Eleman seçme ve yerleştirme, Oryantasyon ve eğitim, Kariyer Planlaması ve Yönetimi, Eğitim, yetiştirme ve geliştirme, Performans değerleme süreci ve teknikleri, Ücret ve maaş yönetimi ve sosyal çıkarlar, İş disiplini ve iş güvenliği, Sendikal ilişkiler konuları ele alınacaktır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 İnsan kaynakları tanımı Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri gelmeleri önerilir.
    2 İnsan kaynakları yönetimi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Randall S. Schuler (Editor), Susan E. Jackson (Editor) (2006) Strategic Human Resource Management, 2nd Edition. Wiley-Blackwell
    3 Sağlık kuruluşlarında stratejik insan kaynakları yönetimi modeli Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Graeme Salaman ,John Storey, Jon Billsberry (2006). Strategic Human Resource Management, Theory and Practice. SAGE Publications Ltd
    4 Sağlık kuruluşlarında insan kaynakları planlaması Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    5 Sağlık kuruluşları için aday toplama Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    6 Eleman seçme ve yerleştirme Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Randall S. Schuler (Editor), Susan E. Jackson (Editor) (2006) Strategic Human Resource Management, 2nd Edition. Wiley-Blackwell
    7 İnsan kaynakları tanımı Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    8 ARA SINAV
    9 Oryantasyon ve eğitim Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    10 Kariyer planlaması ve yönetimi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. 3. Mark Saunders, Mike Millmore, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Trevor Morrow (2007). Strategic Human Resource Management Contemporary Issues
    11 Eğitim, yetiştirme ve geliştirme Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    12 Performans değerleme süreci ve teknikleri Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Mark Saunders, Mike Millmore, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Trevor Morrow (2007). Strategic Human Resource Management Contemporary Issues
    13 Ücret ve maaş yönetimi ve sosyal çıkarlar Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    14 İş disiplini ve iş güvenliği Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    15 Sendikal ilişkiler Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    16 FİNAL

     

    Ders Kitabı PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar.
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    16
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    4
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    65
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    35
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    4
    2
    8
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    10
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    25
    25
    Final Sınavı
    1
    35
    35
        Toplam
    168

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

    -
    X
    -
    -
    -
    3

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

    -
    -
    -
    X
    -
    4

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

    -
    -
    X
    -
    -
    5

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    6

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

    -
    -
    -
    X
    -
    9

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    -
    X
    10

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

    -
    -
    -
    -
    X
    11

    Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin