Dersin Adı |
Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kalite Geliştirme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SKG 557
|
Güz/Bahar
|
3
|
2
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Hasta haklarının yaşama geçirilmesini düzenlemek amacıyla hazırlanmış olan yasa ve yönetmelikler, Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası sözleşmeler irdelenecek. Sağlık hizmeti üretiminde ve araştırmalarda hasta haklarının yaşama geçirilmesinde yürürlükte olan yasal düzenlemeler ele alınacaktır. Örnek olgu tartışmalarında analiz ve uygulama becerisi kazandırılması sağlanacaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Derse katılanlar; Temel insan hakları, 1., 2., ve 3. Kuşak haklar ve sağlık hakkı kavramları konusunda haberlilik düzeylerini geliştirecekler. Hasta Hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler konusunda temel yaklaşımı kavrayacaklar. Hasta haklarının yaşama geçirilmesinde; sağlık çalışanlarının etik ve yasal sorumluluklarını kavrayacaklardır. Öğrendiklerini yaşama geçirme becerisi kazanacaklardır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Hak kavramı, temel insan hakları, 1., 2. ve 3. kuşak haklar ve sağlık hakkı kavramlarına giriş | Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri gelmeleri önerilir. | |
2 | Haklar ile ilgili ödev sunumu | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
3 | Sağlıkta hak kavramının kısa geçmişine bakış | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
4 | Normlar hiyerarşisi ve Sağlıkta hak kavramının yer aldığı Uluslar arası sözleşmeler | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
5 | Sağlıkta hak kavramının yer aldığı Uluslar arası sözleşmeler; tartışma ve ödev sunumları | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
6 | Sağlıkta hak kavramının yer aldığı ulusal düzenlemeler | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
7 | Sağlıkta hak kavramının yer aldığı ulusal düzenlemeler; tartışma ve ödev sunumları | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Hasta hakları Yönetmeliğinin irdelenmesi I | Hasta Hakları Yönetmeliği , Hasta Hakları Yönergesi, Hasta Hakları ile ilgili Sağlık Bakanlığı Genelgeleri’ni okuyarak derse gelmeleri önerilir. | |
10 | Hasta hakları Yönetmeliğinin irdelenmesi II | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Hasta Hakları Yönetmeliği , Hasta Hakları Yönergesi, Hasta Hakları ile ilgili Sağlık Bakanlığı Genelgeleri | |
11 | Hasta hakları ile ilgili problem olgular üzerinden sorun çözme çalışması | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Hasta Hakları Yönetmeliği , Hasta Hakları Yönergesi, Hasta Hakları ile ilgili Sağlık Bakanlığı Genelgeleri | |
12 | Hasta hakları uygulamaları ile ilgili sorunlu konular; (organ bağışı, ötenazi, IVF, sperm bankası, PVS, insan denekler üzerinde araştırma, akıl hastalarının korunması) | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Hasta Hakları Yönetmeliği , Hasta Hakları Yönergesi, Hasta Hakları ile ilgili Sağlık Bakanlığı Genelgeleri | |
13 | Ceza Yasasının hasta hakları ile ilgili Yaptırımları | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Türk Ceza Kanunu | |
14 | Problem olgu Tartışmaları I İnteraktif eğitim | ||
15 | Problem olgu Tartışmaları II İnteraktif eğitim | ||
16 | FİNAL |
Ders Kitabı | PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar. Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
16
|
10
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
2
|
20
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
|||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
10
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
200
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 |
Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..