Dersin Adı |
Tıp Laboratuvarlarında Akreditasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SKG 560
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; hastanelerde hizmet kalitesini oluşturan kalitenin “teknik” ve “algılanan kalite” boyutlarını bütünsel bir yaklaşımla tanıtmak ve hastanelerde kalitenin sürekli geliştirilmesini sağlamaya yönelik bilgilerin aktarılmasını sağlamaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Hastanelerde kalite ile ilgili temel kavramlar ele alınacak ve hastanenin hizmet kullanıcıları ve paydaşları ele alınacaktır. Derste hastanelerde hizmet sunanların tutum ve davranışlarının hastalar üzerindeki etkisini ölçmeye yönelik hasta beklenti ve algılamalarının değerlendirilmesi, hizmet kalitesini boyutlarının önem derecelerinin tespit edilmesi, hasta memnuniyeti konuları tartışılacaktır. Hastanelerde ayrıca akreditasyon, standardizasyon için özdeğerlendirme sistemleri, hastanelerde kalite yönetim sistemlerinin (9001, 22000, OHSAS 18001, 13485, 14971, 15189, 27000, 27799) mantığı ile sitem kurulması ve belgelendirme, kalite dökümantasyonu gibi konular örnekleri ve alan uygulamaları ile ele alınacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Sağlık İşletmelerinde Hasta-Müşteri Kavramı | Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri gelmeleri önerilir. | |
2 | Kalite Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
3 | Sağlık Kurumlarında Kalite Kavramları (Algılanan Kalite, Teknik Kalite) | Ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
4 | Hizmet ve özellikleri, Hizmet Kalitesi, Hizmet Kalitesinin Boyutları | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Uyguç, Nermin (1998). Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi; Stratejik Bir Yaklaşım, Dokuz Eylül Yayınları,1.baskı, İzmir. | |
5 | Hizmet Kalitesi Modelleri | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
6 | Sağlık Kurumlarında Hasta Memnuniyeti ve Önemi | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. | |
7 | Sağlık Kurumlarında ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi | Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org | |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Uygulamalı ISO 9001 KYS ve Dokümantasyon İncelemesi | Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org | |
10 | Sağlık Kurumlarında ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi | Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org | |
11 | Uygulamalı ISO 22000 GGYS ve Dokümantasyon İncelemesi | Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org | |
12 | Sağlık Kurumlarında OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi | Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org | |
13 | Sağlık Kurumlarında ISO 17025 ve ISO 15189 Medikal Lab. Akreditasyonu | Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org | |
14 | ISO 13485 Medikal Cihazlarda KYS ile ISO 14971 Risk Yönetimi | Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org | |
15 | ISO 27000 Bilgi Güvenliği YS ile ISO 27799 Sağlık Kurumlarında Bilgi Güvenliği YS | Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org | |
16 | Final |
Ders Kitabı | PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
16
|
5
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
4
|
25
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
|||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
5
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
180
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 |
Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..