Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezli) (Türkçe)

SKG 560 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tıp Laboratuvarlarında Akreditasyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SKG 560
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; hastanelerde hizmet kalitesini oluşturan kalitenin “teknik” ve “algılanan kalite” boyutlarını bütünsel bir yaklaşımla tanıtmak ve hastanelerde kalitenin sürekli geliştirilmesini sağlamaya yönelik bilgilerin aktarılmasını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kalite ve sağlık kuruluşlarında hizmet kalitesi ile ilgili temel bilgileri anlatabilme,
  • Sağlık kuruluşlarında kullanılan akreditasyon ve standartları yorumlayabilme,
  • Sağlık kuruluşlarında sunulan hizmet kalitesini ölçebilme,
  • Sağlık kuruluşlarında kullanılan akreditasyon ve standartları denetleyebilme,
  • Sağlık kuruluşlarındaki ‘teknik’ ve ‘algılanan kalite’ hakkında yargıda bulunabilme becerilerini kazanacaktır.
Ders Tanımı Hastanelerde kalite ile ilgili temel kavramlar ele alınacak ve hastanenin hizmet kullanıcıları ve paydaşları ele alınacaktır. Derste hastanelerde hizmet sunanların tutum ve davranışlarının hastalar üzerindeki etkisini ölçmeye yönelik hasta beklenti ve algılamalarının değerlendirilmesi, hizmet kalitesini boyutlarının önem derecelerinin tespit edilmesi, hasta memnuniyeti konuları tartışılacaktır. Hastanelerde ayrıca akreditasyon, standardizasyon için özdeğerlendirme sistemleri, hastanelerde kalite yönetim sistemlerinin (9001, 22000, OHSAS 18001, 13485, 14971, 15189, 27000, 27799) mantığı ile sitem kurulması ve belgelendirme, kalite dökümantasyonu gibi konular örnekleri ve alan uygulamaları ile ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sağlık İşletmelerinde Hasta-Müşteri Kavramı Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri gelmeleri önerilir.
2 Kalite Kavramı ve Tarihsel Gelişimi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
3 Sağlık Kurumlarında Kalite Kavramları (Algılanan Kalite, Teknik Kalite) Ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
4 Hizmet ve özellikleri, Hizmet Kalitesi, Hizmet Kalitesinin Boyutları Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Uyguç, Nermin (1998). Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi; Stratejik Bir Yaklaşım, Dokuz Eylül Yayınları,1.baskı, İzmir.
5 Hizmet Kalitesi Modelleri Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
6 Sağlık Kurumlarında Hasta Memnuniyeti ve Önemi Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
7 Sağlık Kurumlarında ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org
8 ARA SINAV
9 Uygulamalı ISO 9001 KYS ve Dokümantasyon İncelemesi Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org
10 Sağlık Kurumlarında ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org
11 Uygulamalı ISO 22000 GGYS ve Dokümantasyon İncelemesi Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org
12 Sağlık Kurumlarında OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org
13 Sağlık Kurumlarında ISO 17025 ve ISO 15189 Medikal Lab. Akreditasyonu Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org
14 ISO 13485 Medikal Cihazlarda KYS ile ISO 14971 Risk Yönetimi Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org
15 ISO 27000 Bilgi Güvenliği YS ile ISO 27799 Sağlık Kurumlarında Bilgi Güvenliği YS Teorik dersler, ders ile ilgili internet sitesine ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. www.iso.org
16 Final

 

Ders Kitabı PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
4
5
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

X
2

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

X
3

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
4

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

X
5

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

X
6

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

X
7

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

X
8

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

X
9

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün tez projesi hazırlar ve yürütür.

X
10

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

X
11

Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.