Dersin Adı |
Uluslararası İlişkiler Teorileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 502
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, çatışma, güvenlik, güç, bütünleşme ve küreselleşme gibi başlıca Uluslararası İlişkiler konularını farklı kuramsal açılardan tartışmayı ve hem anaakım hem de eleştirel kuramları güncel vakalara uygulamayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, uluslararası ilişkiler alanındaki kuramsal ve analitik yaklaşımlar hakkında akademik bir çerçeve sunmaktadır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Uluslararası İlişkiler kuramlarında ana kavramlar | Steve Smith, "Positivism and Beyond", in International Relations Theory: Positivism &Beyond, ed.Adrew Linklater et al, pp.11-46 |
2 | Klasik gerçekçilik | Dunne et al, Chapter 3 Hans Morgenthau, ‘Six Principles of Realism’ https://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/morg6.htm |
3 | Yapısal Gerçekçilik (NeoRealizm) | Dunne et al, Chapter 4. Fred Halliday and Justin Rosenberg, ‘An Interview with Kenneth Waltz’, Review of International Studies 24(3) (1998): 371-386. Kenneth N.Waltz, "Realist Thought and Neorealist Theory",Journal of International Affairs, Vol. 44, No. 1,pp.21-37. |
4 | Liberal kuramlar | Dunne et al, Chapters 5 & 6. ‘Interview with Robert Keohane’http://www.theory-talks.org/2008/05/theory-talk-9.html |
5 | İnşacılık (Konstrüktivizm) | Alexander Wendt (1992) “Anarchy is what states make of it: The social construction of power politics”, International Organization 46 (spring): 391-425. Dunne et al, Chapter 10. |
6 | Yeni Marksist ve Eleştirel Kuramlar | Dunne et al, Chapters 8 & 9 Cox, Robert (1983) ‘Gramsci, Hegemony and IR’, Millennium 12(2): 162-175 |
7 | Midterm | |
8 | İngiliz Okulu | Dunne et al, Chapter 7. Barry Buzan ’The English School:An Underexploited Resources in IR"Review of International Studies Vol. 27, No. 3 (Jul., 2001), pp. 471-488 |
9 | Postyapısalcılık ve postkolonyalizm | Dunne et al, Chapters 11 & 13Gurminder K Bhambra (2010) Historical sociology, international relations and connected histories, Cambridge Review of International Affairs, 23:1, 127-143 |
10 | Güç Kuramları | Steven Lukes. 2005. “Power and the Battle for Hearts and Minds”, Millennium - Journal of International Studies June 2005 vol. 33 no. 3 477-493. Dunne et al, Chapter 12 |
11 | Savaş kuramları | Mary Kaldor (2013) ‘In Defence of New Wars’, Stability: International Journal of Security and Development, vol.2, no.1. |
12 | Güvenlik kuramları | Matt McDonald (2008) “Securitization and the Construction of Security”. European Journal of International Relations 14(4): 563-587.Barry Buzan, Ole Waever and Jaap de Wilde, Security: A new Framework for Analysis, (London: Lynne Rienner Publishers, 1998),pp.1-48. |
13 | Uİ Kuramının geleceği | Dunne et al, Chapter 16. Amitav Acharya and Barry Buzan (2017) ‘Why is there no Non-Western International Relations Theory? Ten years on’, International Relations of the Asia-Pacific 17:341–370. |
14 | Dersin genel değerlendirmesi ve proje sunumları | |
15 | Dersin genel değerlendirmesi | |
16 | Dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı |
Tim Dunne et al, International Relations Theories: Discipline and Diversity, 2nd edition, OUP, Oxford, 2010. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 |
70 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
7
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev |
1
|
15
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular. |
X | ||||
4 | Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar. |
X | ||||
5 | Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar. |
X | ||||
6 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar. |
X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
9 | İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler. |
X | ||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest