Dersin Adı |
Uluslararası İlişkiler Teorileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 502
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, çatışma, güvenlik, güç, bütünleşme ve küreselleşme gibi başlıca Uluslararası İlişkiler konularını farklı kuramsal açılardan tartışmayı ve hem anaakım hem de eleştirel kuramları güncel vakalara uygulamayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, uluslararası ilişkiler alanındaki kuramsal ve analitik yaklaşımlar hakkında akademik bir çerçeve sunmaktadır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş | ||
2 | Uluslararası İlişkiler Teorisi nedir ve Neden Buna İhtiyacımız Var? | Smith, S. (2016). "Introduction: Diversity and Disciplinarity in International Relations Theory", in Dunne et al. (Eds.), International Relations Theories, Ch. 1, Oxford: Oxford University Press. Smith, S. (1995). "The Self-Images of a Discipline: A Genealogy of International Relations Theory", in K. Booth & S. Smith (Eds.)., International Relations Theory Today (pp.1-19), Cambridge: Cambridge University Press. Singer, J. D. (1961). “The Level-of-Analysis Problem in International Relations,” World Politics, 14 (1), pp. 77-92. | |
3 | Klasik ve Yapısalcı Realizm | Carr, E.H. (2000). The Twenty Years’ Crisis. An Introduction to the Study of International Relations. London: Palgrave Macmillan, Ch. 1-6. Morgenthau, H. J. (1945) “The Evil of Politics and the Ethics of Evil’, Ethics, 56 (1), pp. 1-18. Guzzini, S. (2004), “The Enduring Dilemmas of Realism”, European Journal of International Relations, 10 (4), pp. 533-568. Waltz, K. N. (1990), “Realist Thought and Neorealist Theory”, Journal of International Affairs, 44 (1), pp. 21-37. | |
4 | Liberalizm(ler) | Wilson, P. (2003). “What is Idealism?” in The International Theory of Leonard Woolf: A Study in Twentieth-Century Idealism. London: Palgrave Macmillan, Ch. 2. Keohane, R. (2004), http://www.uctv.tv/shows/Theory-and-International-Institutions-with-Robert-O-Keohane-Conversations-with-History-8991 Doyle, M. (1983). "Kant, Liberal Legacies, and Foreign Affairs, Part I," Philosophy and Public Affairs, 12 (3), pp. 205-235. Owen, J. (1994). "How Liberalism Produces Democratic Peace," International Security, 19 (2), pp. 87-125. Oneal, J., Russett, B., & Berbaum, M. (2003). “Causes of Peace: Democracy, Interdependence, and International Organizations, 1885-1992”. International Studies Quarterly, 47 (3), 371-393. | |
5 | İnşacılık | Wendt, A. (1992). “Anarchy is what states make of it: the social construction of power politics,” International Organization, 46 (2), pp. 391‐425. Wendt, A. (1999). Social Theory of International Politics, Cambridge: Cambridge University, pp. 92‐192 Hurd, I. (1999). “Legitimacy and Authority in International Politics,” International Organization, 53 (2), pp. 379‐408. | |
6 | Marksizm ve Eleştirel Teori | Linklater, A. (2005). “Marxism” in Burchill, S. (Ed.), Theories of International Relations. London: Palgrave, Ch. 5. Linklater, A. (1986). “Realism, Marxism and Critical International Theory.” Review of International Studies, 12 (4), pp. 301–312. Cox, R. W. (1983). “Gramsci, Hegemony and IR”, Millennium, 12 (2), pp. 162-175. | |
7 | Midterm | ||
8 | İngiliz Okulu | Buzan, B. (2001). "The English School: An Underexploited Resource in IR", Review of International Studies, 27 (3), pp. 471-88. Bull, H. (1971). “Order vs. Justice in International Society”, Political Studies, 19 (3), pp. 269-83. | |
9 | Postyapısalcılık | Foucault, M. (1980) “Truth and Power”. in Gordon. C. (Ed.). Power/Knowledge: Selected Interviews and Other Writings 1972-1977, New York: Harvester Wheatsheaf, pp. 109-133. Der Derian, J. (2000). ‘Virtuous War / Virtual Theory,’ International Affairs, 76 (4), pp. 771-788. Dillon, M. and Guerrero, L. L. (2008). “Biopolitics of Security in the 21st Century: an Introduction”, Review of International Studies, 34 (2), pp. 265-292. | |
10 | Postkolonyalizm | Said, E. (2003) Orientalism, London: Penguin, pp. 1-49. Darby, P., & Paolini, A. J. (1994). “Bridging International Relations and Postcolonialism”. Alternatives: Global, Local, Political, 19 (3), 371–397. Seth, S. (2011). “Postcolonial Theory and the Critique of International Relations”. Millennium, 40 (1), pp. 167-183. | |
11 | Uluslararası İlişkilerde Yeni Yaklaşımlar ve Güvenliğin Değişen Tanımı | Tickner, A. (1997). “You just don’t understand: troubled engagements between feminist and IR theorists”, International Studies Quarterly, 41 (4), pp. 611-632. Kinnvall, C. (2004). “Globalization and Religious Nationalism: Self, Identity, and the Search for Ontological Security”. Political Psychology, 25 (5), pp. 741-767. Rumelili, B. & Adisonmez, U. C. (2020). “Uluslararası İlişkilerde Kimlik-Güvenlik İlişkisine Dair Yeni bir Paradigma: Ontolojik Güvenlik Teorisi” Uluslararası İlişkiler Dergisi, 17 (66), pp. 23-39. Lukes, S. (2005). “Power and the Battle for Hearts and Minds”, Millennium, 33 (3), pp. 477-493. Buzan, B. (1984). “Peace, Power, and Security: Contending Concepts in the Study of International Relations”. Journal of Peace Research, 21 (2), pp. 109-125. Stein, J. G. (2013). “Threat perception in international relations”. in L. Huddy, D. O. Sears, & J. S. Levy (Eds.), The Oxford handbook of political psychology. Oxford: Oxford University Press, pp. 364–394. Adisonmez, U. C. (2016). “What is the Human Security Approach and How the Phenomenon Contributed to the International Security Agenda: Canadian and Japanese Paradigms”. Security Strategies Journal, 12 (24), pp. 1-28. | |
12 | Proje Sunumları | ||
13 | Proje Sunumları | ||
14 | Proje Sunumları | ||
15 | Dersin genel değerlendirmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Belirli bir ders kitabı yoktur, ancak öğrencilerin haftalık tartışmaları takip edebilmeleri için aşağıdaki kitabı edinmelerini öneriyoruz: Tim Dunne, Milja Kurki ve Steve Smith (Ed.) (2016). Uluslararası İlişkiler Teorileri: Disiplin ve Çeşitlilik, 3. baskı, Oxford: Oxford University Press.
*Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Moran M. Mandelbaum (2019). The Nation/State Fantasy: From Gellner to Lacan. Palgrace Macmillan. Brent Steele (2008) Ontological Security in Intrernational Relations: Self-Identitiy and the IR State. Routledge. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
7
|
112
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..