Dersin Adı |
Karşılaştırmalı Siyaset
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 503
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, karşılaştırmalı siyasetteki başlıca teorik ve metodolojik tartışmaların yanı sıra alt alandaki belirli araştırma alanlarını da tanıtmaktadır. Bu dersin amaçları, karşılaştırmalı siyasetteki temel kavramları, tartışmaları ve yaklaşımları anlamayı içerir. Konular arasında milletlerin ve devletlerin oluşumu, demokrasi, otokrasi, parti sistemleri, seçim sistemleri, yürütme ve yasama kurumları yer almaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, genel olarak ülkeler arasında devlet kurumlarının ve siyasi sistemlerin karşılaştırmasını kapsar. Ders süresince öğrencilerin kendilerine verilen materyali okumaları ve sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Dersin genel formatı, dersler, verilen okumaların sınıfta tartışılması ve sınavlardan oluşur. Derse katılım zorunludur. Final notunuzun belirli bir kısmı, katılımınıza ve sınıf katılımınıza bağlı olacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş | ||
2 | Karşılaştırmalı siyaset nedir? | Caramani, Chaps 1- 3; Wilson, Matthew. 2017. “Trends in Political Science Research and the Progress of Comparative Politics,” PS: Political Science and Politics 50(4): 979-8; Mahoney, James, 2010. “After KKV: The New Methodology of Qualitative Research,” World Politics 62(1): 120-47. | |
3 | Ulus ve Devletin Kökenleri | Caramani, Ch.4; Taylor, B.D. and Botea, R. 2008. Tilly Tally: War-making and State-making in the Contemporary Third World. International Studies Review 10(1): 27-56; Spruyt, Hendrik. 2011. “War, Trade and State Formation,” in Robert Goodin (ed) Oxford Handbook of Comparative Politics; Mylonas, Harris and Maya Tudor. 2021. “Nationalism: What We Know and What We Still Need to Know.” Annual Review of Political Science, 24:1, 109-132. | |
4 | Rejim çeşitleri: Demokrasi | Caramani, Ch.5 Geddes, Barbara. 1999. ‘What Do We Know About Democratization After Twenty Years?’ Annual Review of Political Science, 2:115‐44; Collier, David and Steven Levitsky. 1997. Democracy with Adjectives: Conceptual Innovation in Comparative Research. World Politics 49(3): 430-51; Ziblatt, Daniel. 2006. "How Did Europe Democratize?" World Politics 58: 311–38. | |
5 | Rejim çeşitleri: Otokrasi ve Demokratik Gerileme | Caramani, Ch.6 Diamond, Larry. 2002. ‘Thinking about Hybrid Regimes.’ Journal of Democracy 13: 21‐35. Gandhi, Jennifer and Adam Przeworski. 2007. "Authoritarian institutions and the survival of autocrats." Comparative Political Studies 40(11): 1279-1301. ; Waldner, David and Ellen Lust. 2018. "Unwelcome change: Coming to terms with democratic backsliding." Annual Review of Political Science 21: 93-113. | |
6 | Seçim Sistemleri | Caramani, Ch.10 Boix, Carles. 1999. “Setting the Rules of the Game: The Choice of Electoral Systems in Advanced Democracies.” American Political Science Review 93 (3 Sep.): 609-624; Horowitz, Donald. 2003. "Electoral systems: A primer for decision makers." Journal of Democracy 14(4): 115-127. | |
7 | Arasınav | Arasınav | |
8 | Siyasi Partiler ve Parti Sistemleri | Caramani, Ch. 12-13 Urbinati, Nadia and Mark Warren. 2008. "The concept of representation in contemporary democratic theory." Annual Review of Political Science, 11: 387-412. | |
9 | Yasama ve Yürütme Kurumları | Caramani, Ch.7&8 Blais, André, Louis Massicotte and Agnieszka Dobrynska. 1997. ‘Direct presidential elections: A world summary.’ Electoral Studies 16(4): 441‐455. Linz, Juan. 1990. ‘The Perils of Presidentialism.’ Journal of Democracy 1(1): 51‐69. | |
10 | Siyasi Şiddet | Fearon, James D., and David D. Laitin. 2003. “Ethnicity, Insurgency, and Civil War.” American Political Science Review 97(1): 75-90; Fujii, Lee Ann. 2013. “The Puzzle of Extra-Lethal Violence.” Perspectives on Politics 11(2): 410-426; Muller, Edward N., and Erich Weede. 1990. “Cross- National Variation in Political Violence: A Rational Action Approach.” Journal of Conflict Resolution 34(4): 624-651. | |
11 | Toplumsal Hareketler | Caramani, Ch.16 Tarrow, Sidney, and Charles Tilly. 2007. “Contentious Politics and Social Movements.” In Carles Boix and Susan Stokes, eds., Oxford Handbook of Comparative Politics. New York: Oxford University Press. | |
12 | Ekonomi ve Refah Devleti | Caramani, Ch. 21. Burkhart, Ross E. 1997. ‘Comparative Democracy and Income Distribution: Shape and Direction of the Causal Arrow.’ Journal of Politics 59(1): 148‐164; Pierson, Paul. 1996. “The New Politics of the Welfare State.” World Politics 48, 2: 143-79. (37) | |
13 | Öğrenci Sunumları | ||
14 | Öğrenci Sunumları | ||
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dersin temel kaynak kitabı şudur: Daniele Caramani. 2008. Comparative Politics. (5th edition) Oxford: Oxford University Press. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Moore, Barrington, Jr. 1966. Social Origins of Dictatorship and Democracy: Lord and Peasant in the Making of the Modern World. Boston: Beacon Press. Skocpol, Theda. 1979. States and Social Revolutions: A Comparative Analysis of France, Russia, and China. New York: Cambridge University Press. Scott, James C. 1985. Weapons of the Weak. New Haven: Yale University Press. Almond, Gabriel A., and Sidney Verba. 1989 [1963]. The Civic Culture: Political Attitudes and Democracy in Five Nations. Newbury Park, CA: Sage. Gellner, Ernest. 2009 [1983]. Nations and Nationalism. Ithaca: Cornell University Press Putnam, Robert D. 1993. Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy. Princeton: Princeton University Press. Lijphart, Arend. 1994. Electoral Systems and Party Systems: A Study of Twenty‐Seven Democracies, 1945‐1990. Oxford: Oxford University Press. Lijphart, Arend. 1999. Patterns of Democracy: Government Forms and Performance in Thirty-Six Countries. New Haven: Yale University Press. Kitschelt, Herbert. 1994. The Transformation of European Social Democracy. Cambridge: Cambridge University Press. Linz, Juan. 2000. Totalitarian and Authoritarian Regimes. Boulder: Lynne Rienner. Fukuyama, Francis. 2004. State‐Building: Governance and World Order in the 21st Century. Cornell University Press. Acemoglu, Daron, and James A. Robinson. 2005. Economic Origins of Dictatorship and Democracy. New York: Cambridge University Press. Tarrow, Sidney. 2008. Power in Movement: Social Movements and Contentious Politics. New York: Cambridge University Press. Lichbach, Mark Irving, and Alan S. Zuckerman. 2009. Comparative Politics: Rationality, Culture and Structure (2nd Edition). Cambridge University Press. Bates, Robert H. 2009. When Things Fall Apart: State Failure in Late Century Africa. Cambridge: Cambridge University Press. WIMMER, Andreas. 2013. Waves of War: Nationalism, State Formation, and Ethnic Exclusion in the Modern World. Cambridge University Press. WIMMER, Andreas. 2018. Nation Building: Why Some Countries Come Together While Others Fall Apart. Princeton University Press. ACADEMIC HONESTY: Honesty and trust are the most fundamental pillars of learning and are necessary foundation for success and academic freedom in a university. Hence, any behavior that jeopardizes the learning environment by violating the rules of academic honesty will not be tolerated or condoned: Violations of academic honesty include but are not limited to: Cheating or facilitating cheating • looking or attempting to look at another student's answers or allowing others to copy one's answers, • copying other student’s in-class or take-home exam answers or letting others use take-home exam answers, • using "cheat sheet," pre-programmed calculator if not allowed by the instructor, • having someone else prepare the term project or homework or letting others use one’s homework/term project/paper, • Assistance of another person in preparation of a tem paper/homework/project if not allowed by the instructor, • Taking an exam for another student, • Purchasing term projects or homework or other assignments, • Signing in place of another student using their name/signature/student id number, Plagiarism • showing the work of another as one's own, • Not properly citing an earlier own work, • Submitting the same homework/paper/term project in one more one course if not allowed by the instructor, • Inaccurately or inadequately citing sources including those from the Internet, Violations of academic honesty can result in disciplinary action, as stated in the "Student Disciplinary Rules and Regulation" of the University. http://www.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/13 and http://kariyer.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/81 By enrolling in the University, each student is assumed to have read the rules and regulations regarding academic dishonesty, and lack of knowledge of this policy is not an acceptable defense. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
20
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
|||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
20
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
|||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
30
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
25
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
37
|
37
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..