İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    PSIR 504 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Küresel Politikada Çağdaş Tartışmalar
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    PSIR 504
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları)
    Dersin Amacı Bu seminer dersi küresel politikaya ilişkin temel sorunları tartışmayı amaçlamaktadır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Küresel politikadaki eğilim ve problemleri teorik bir açıdan değerlendirebilecekler
    2Küresel politikadaki çağdaş tartışmaları eleştirel olarak yorumlayabilecekler
    3Politika teorisi alanında akademik literatüre yapılan katkıları değerlendirebilecekler
    4Seminer sunumları ve tartışmalara katılım vasıtasıyla grup çalışmasına katkıda bulunabilecekler
    5Politika teorisindeki yaklaşımları kamusal tartışmalara uygulayabileceklerdir
    Ders Tanımı Küresel politikadaki tartışmaları ve çeşitli konuları incelemeyi amaçlıyor. Ele alınacak temalar arasında devrim ve sivil itaatsizlik kuramları, devlet egemenliği ve soykırım kavrayışları, kozmopolitanizm, sekülarizm ve politik ekoloji yer alıyor.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş
    2 Tocqueville’in Fransız Devrimi Tartışması Tocqueville, The Ancien Régime and the French Revolution (Cambridge University Press, 2011), 1-27; 76-124.
    3 Fransız Devrimi’nin Kazanımları ve Paradoksları Tocqueville, The Ancien Régime and the French Revolution (Cambridge University Press, 2011), 127-185.
    4 Arendt’in Devrim Kavrayışı: Constitutio Libertatis Arendt, On Revolution, (Penguin Books, 1963), 141-178, 179-214.
    5 Devrimci Geleneğin Kayıp Hazinesi: Federalizm? Arendt, On Revolution, (Penguin Books, 1963), 215-281.
    6 Ödev Teslimi Makale Teslimi
    7 Sivil İtaatsizliğin Anlamı ve Gerekçelendirilmesi: Thoreau and Rawls 1. Henry David Thoreau, “Civil Disobedience”, in Hugo Adam Bodau, Civil Disobedience in Focus (Routledge, 1991), 28-48. 2. John Rawls, “Definiton and Justification of Civil Disobedience”, in Hugo Adam Bodau, Civil Disobedience in Focus (Routledge, 1991), 103-121.
    8 Kamusal Özgürlük Olarak Sivil İtaatsizlik: Arendt “Civil Disobedience” Crises of the Republic (Harcourt & Brace, 1969), 49-102.
    9 Egemenlik Teorisi: Carl Schmitt Carl Schmitt, The Concept of the Political (The University of Chicago Press, 1996), 19-79.
    10 Bir Kavram ve Suç Olarak Soykırım: Raphael Lemkin 1. Raphael Lemkin, “Genocide” Axis Rule in Occupied Europe (The Lawbook Exchange, 2008), 79-95. 2. William Schabas and Samantha Power, “Introduction to the First and Second Editions” Axis Rule in Occupied Europe (The Lawbook Exchange, 2008), vii-xxiii. 3. Seyla Benhabib, “International Law and Human Plurality in the Shadow of Totalitarianism: Hannah Arendt and Raphael Lemkin” Seyla Benhabib (ed), Politics in Dark Times (Cambridge University Press, 2010), 219-246. 4. The United Nation’s Genocide Convention, 1948.
    11 Kozmopolitanizm Seyla Benhabib, Another Cosmopolitanism (Oxford University Press, 2006), 13-80.
    12 Sekülerlik ve Anayasal Demokrasi 1. Jürgen Habermas, “Pre-political Foundations of the Democratic Constitutional State” The Dialectics of Secularization: On Reason and Religion (Ignatius Press, 2006), 19-52. 2. Jürgen Habermas, “What is meant by a ‘Post-Secular Society’?: A Discussion on Islam in Europe” Europe: The Faltering Project (Polity, 2009), 59-77.
    13 Politik Ekoloji 1) Jane Bennett “Political Ecologies”, Vibrant Matter: A Political Ecology of Things (Duke University Press, 2010), 94-109. 2) Christophe Bonneuil and Jean-Baptiste Fressoz, The Shock of the Anthroposcene (Verso, 2016), 1-30.
    14 Belgesel Film & Tartışma Belgesel Film: The Watchers of the Sky
    15 Ödev Teslimi ve Dönemin Değerlendirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Yukarıda belirtilen kaynaklar.

    Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.

     

     

     

     

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    1
    20
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    2
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    30
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    20
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    70
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    30
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    12
    8
    96
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    2
    15
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    15
    30
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    21
    21
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    X
    2

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular.

    -
    -
    X
    -
    -
    4

    Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar.

    -
    X
    -
    -
    -
    5

    Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar.

    -
    X
    -
    -
    -
    7

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.

    -
    X
    -
    -
    -
    8

    Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır.

    X
    -
    -
    -
    -
    9

    İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar.

    X
    -
    -
    -
    -
    11

    Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    X
    -
    -
    -
    -
    12

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

    X
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin