LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)
PSIR 504 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Küresel Politikada Çağdaş Tartışmalar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 504
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu seminer dersi küresel politikaya ilişkin temel sorunları tartışmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Küresel politikadaki tartışmaları ve çeşitli konuları incelemeyi amaçlıyor. Ele alınacak temalar arasında devrim ve sivil itaatsizlik kuramları, devlet egemenliği ve soykırım kavrayışları, kozmopolitanizm, sekülarizm ve politik ekoloji yer alıyor. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Tocqueville’in Fransız Devrimi Tartışması | Tocqueville, The Ancien Régime and the French Revolution (Cambridge University Press, 2011), 1-27; 76-124. |
3 | Fransız Devrimi’nin Kazanımları ve Paradoksları | Tocqueville, The Ancien Régime and the French Revolution (Cambridge University Press, 2011), 127-185. |
4 | Arendt’in Devrim Kavrayışı: Constitutio Libertatis | Arendt, On Revolution, (Penguin Books, 1963), 141-178, 179-214. |
5 | Devrimci Geleneğin Kayıp Hazinesi: Federalizm? | Arendt, On Revolution, (Penguin Books, 1963), 215-281. |
6 | Ödev Teslimi | Makale Teslimi |
7 | Sivil İtaatsizliğin Anlamı ve Gerekçelendirilmesi: Thoreau and Rawls | 1. Henry David Thoreau, “Civil Disobedience”, in Hugo Adam Bodau, Civil Disobedience in Focus (Routledge, 1991), 28-48. 2. John Rawls, “Definiton and Justification of Civil Disobedience”, in Hugo Adam Bodau, Civil Disobedience in Focus (Routledge, 1991), 103-121. |
8 | Kamusal Özgürlük Olarak Sivil İtaatsizlik: Arendt | “Civil Disobedience” Crises of the Republic (Harcourt & Brace, 1969), 49-102. |
9 | Egemenlik Teorisi: Carl Schmitt | Carl Schmitt, The Concept of the Political (The University of Chicago Press, 1996), 19-79. |
10 | Bir Kavram ve Suç Olarak Soykırım: Raphael Lemkin | 1. Raphael Lemkin, “Genocide” Axis Rule in Occupied Europe (The Lawbook Exchange, 2008), 79-95. 2. William Schabas and Samantha Power, “Introduction to the First and Second Editions” Axis Rule in Occupied Europe (The Lawbook Exchange, 2008), vii-xxiii. 3. Seyla Benhabib, “International Law and Human Plurality in the Shadow of Totalitarianism: Hannah Arendt and Raphael Lemkin” Seyla Benhabib (ed), Politics in Dark Times (Cambridge University Press, 2010), 219-246. 4. The United Nation’s Genocide Convention, 1948. |
11 | Kozmopolitanizm | Seyla Benhabib, Another Cosmopolitanism (Oxford University Press, 2006), 13-80. |
12 | Sekülerlik ve Anayasal Demokrasi | 1. Jürgen Habermas, “Pre-political Foundations of the Democratic Constitutional State” The Dialectics of Secularization: On Reason and Religion (Ignatius Press, 2006), 19-52. 2. Jürgen Habermas, “What is meant by a ‘Post-Secular Society’?: A Discussion on Islam in Europe” Europe: The Faltering Project (Polity, 2009), 59-77. |
13 | Politik Ekoloji | 1) Jane Bennett “Political Ecologies”, Vibrant Matter: A Political Ecology of Things (Duke University Press, 2010), 94-109. 2) Christophe Bonneuil and Jean-Baptiste Fressoz, The Shock of the Anthroposcene (Verso, 2016), 1-30. |
14 | Belgesel Film & Tartışma | Belgesel Film: The Watchers of the Sky |
15 | Ödev Teslimi ve Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kaynaklar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
8
|
96
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
15
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
15
|
30
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
21
|
21
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular. |
X | ||||
4 | Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar. |
X | ||||
5 | Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar. |
|||||
6 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar. |
X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
9 | İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler. |
|||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest