Dersin Adı |
Politik Teori
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 505
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Siyaset felsefesinin klasik metinlerinin eleştirel bir gözle yorumlanmasını içeren bu seminer dersi, siyasal düşünceler tarihindeki merkezi kavramları ve tartışmaları incelemeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu seminer dersi, öncelikle siyaset bilimi ve uluslararası ilişkler alanında uzmanlaşan öğrencileri hedeflemekle birlikte, politika teorisine ilgi duyan tüm lisansüstü öğrencilerine açıktır. Siyasal düşüneceler tarihinden seçilen birincil metinler ışığında, siyasal hayatın temel kavramları (adalet, özgürlük, eşitlik, demokrasi, yurttaşlık, vb.) ve politika teorisindeki bazı çağdaş ekol ve yaklaşımlar (liberalizm, cumhuriyetçilik, eleştirel teori, hermeneutik, vb.) ele alınacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş: Siyaset teorisi nedir? | Leo Strauss, What is political philosophy? –and other studies. Chicago & London: The University of Chicago Press, 1959. [p.9-56]. | |
2 | Siyaset | Carl Schmitt, The Concept of the Political, Chicago & London: University of Chicago Press, 2007. [p.19-79]. | |
3 | Devlet ve Siyasi Yükümlülükler | Hannah Arendt, Civil Disobedience. In “Crises of the Republic”, San Diego: Harcourt Brace & Company, 1972. [pp.49-102] *Suggested movie: Leviathan (2014), Director: Andrey Zvyagintsev. | |
4 | Adalet | John Rawls, A Theory of Justice. Cambridge: Harvard University Press, 1971. [pp.3-22, 60-95]. | |
5 | Eşitlik | Ronald Dworkin, (a) Justice for Hedgehogs. Cambridge: Harvard University Press, 2011 [p. 1-19; 351-364]; (b) Sovereign Virtue. Cambridge: Harvard University Press, 2002. [p.1-15]. *Suggested movie: I, Daniel Blake (2016), Director: Ken Loach. | |
6 | Özgürlük | Isaiah Berlin, Two Concepts of Liberty [pp.167-217] | |
7 | Haklar | Charles Beitz, The Idea of Human Rights. Oxford: Oxford University Press, 2009. [p.1-26; 198-212] *Suggested movie: Selma (2014), Director: Ava DuVernay. | |
8 | Demokrasi | Jurgen Habermas, Between Facts and Norms. Cambridge: The MIT Press, 1996. [Chapter7, pp.287-328]. *Suggested movie: 12 Angry Men (1957), Director: Sidney Lumet. | |
9 | Kimlik, Gelenek, Topluluk | Charles Taylor, The Politics of Recognition. In “Multiculturalism and the politics of recognition”, ed. Amy Gutmann. Princeton: Princeton University Press. [pp. 25-73] *Suggested movie: Dogville (2003), Director: Lars Von Trier. | |
10 | Kozmopolitanizm | Immanuel Kant, Perpetual Peace. In “Kant: Political Writings”, Cambridge: Cambridge University Press. | |
11 | Toplumsal Cinsiyet | Susan Moller Okin, Justice, Gender and the Family. New York: Basic Books, 1989. [p.3-24; 170-186] | |
12 | Anayasacılık | Jeremy Waldron, Law and Disagreement. Oxford: Clarendon Press, 2004. [Chapter 13, pp.282-312] | |
13 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
1
|
10
|
||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
90
|
||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav | ||||||||
Final Sınavı | ||||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
8
|
96
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
27
|
81
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..