Dersin Adı |
Azınlıklar Siyaseti
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 553
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler dünyadaki ve özellikle Avrupa’daki azınlıkların tabi oldukları yasal statü ve muameleye dair çeşitli gelişmelerle ilgili boyutları tanımlayabilecek, analiz edebilecek, değerlendirebilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler özellikle Avrupa’daki gelişmeler üzerinden azınlık siyasetinin analitik bir şekilde incelenmesiyle siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler eğitimini geliştirecektir. Bunun temel sebebi, azınlık haklarının ortaya çıkışı ve gelişiminin modern Avrupa siyasi tarihinden ayrılamaz oluşudur. Özellikle iki dünya savaşıyla Avrupa devletleri ve bu devletlerin etnik, dilsel ve dini azınlıklarının gelişimi söz konusudur. Sonuç olarak, Avrupa bugünlerde, müdahil olan Avrupa Konseyi, AGİT ve AB gibi uluslararası örgütlerle, etnik gruplararası siyasetin büyük bir karışıklığı oluşturduğu bir uzamı temsil ediyor. Öğrencilerden (1) belirlenen okumaları yapmaları, (2) derslere gelmeleri, (3) bireysel araştırma projelerini sunmaları ve (4) bireysel araştırma projeleri (IRP) üzerine analitik makaleler yazmaları beklenmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş – Ders planının tanıtımı ve açıklanması | Syllabus | |
2 | ‘Azınlıklar Sorunu’: İnsan Hakları Rejimi Bağlamında Azınlık Hakları - Bireysel araştırma projesi (IRP) üzerine tartışma | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 1. | |
3 | ‘Azınlıklar Sorunu’: İnsan Hakları Rejimi Bağlamında Azınlık Hakları - Bireysel araştırma projesi (IRP) üzerine tartışma | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 1. | |
4 | Azınlık Hakları: Din - Seminer | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 2. | |
5 | Azınlık Hakları: Irk - Seminer | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 3. | |
6 | Azınlık Hakları: Dil - Seminer | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 4. | |
7 | Azınlık Hakları: Etnisite - Seminer | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 5. FREEMAN, Michael, 2002. Human Rights. Cambridge: Polity Press, Chapter 6, section “Minority Rights”. | |
8 | “Azınlıklar Sorunu”nun Ötesinde? Azınlık Siyasetine Doğru - Seminer | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 6. | |
9 | Ulusal Egemenlik Oydaşması Altındaki Azınlık Politikaları ve Haklarından Azınlık Siyasetine - Seminer | MANNING, Erin, 2004. ‘Time for Politics’. In: EDKINS J, PIN-FAT V and SHAPIRO MJ (eds) Sovereign Lives: Power in Global Politics. New York and London: Routledge, pp. 61-78. | |
10 | Azınlık (Etnik Gruplararası) Siyaseti: Özerklik - Seminer | TKACIC, Michael, 2008. ‘Characteristics of Forms of Autonomy’. International Journal on Minority& Group Rights, 15(2/3), 369-401. | |
11 | Azınlık (Etnik Gruplararası) Siyaseti: Egemenliğin Devri (Birleşik Krallık) - IRPlerin sözlü sunumu | MUNRO, Colin R., 1999. ‘Scottish Devolution: Accommodating a Restless Nation’. International Journal on Minority & Group Rights, 6(1/2), 97-119. - IRPler için seçili kaynakça | |
12 | Azınlık (Etnik Gruplararası) Siyaseti: Egemenliğin Devri (İspanya) - IRPlerin sözlü sunumu | KEATING, Michael, 2000. ‘The Minority Nations of Spain and European Integration: A New Framework for Autonomy?’ Journal of Spanish Cultural Studies, 1(1), 29-42. - IRPler için seçili kaynakça | |
13 | Azınlık (Etnik Gruplararası) Siyaseti: Etnik Gruplararası Eşitlik İlişkileri (MEYC, Romanya, Türkiye) - IRPlerin sözlü sunumu | Notlar - IRPler için seçili kaynakça | |
14 | Azınlık (etnik gruplararası) Siyaseti: Etnik Gruplararası Eşitlik İlişkileri (MEYC, Romanya, Türkiye) - Seminer | Notlar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi ve IRP’lerin nihai hazırlanması | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Kitaplar ve akademik makaleler (haftalık okumalar) ve sunuşlar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili uluslararası örgütlerin veritabanları ( (ör. European Commission, European Parliament, UN, OSCE); ayrıca yereldeki, Avrupa ve dünyadaki ilgili haber kaynakları (ör. BBC, Reuters, France Press, Deutsche Welle, Financial Times, EUobserver.com, BalkanInsight.com, Anadolu Ajansı, Hürriyet Daily News, Minorityrights.org). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
1
|
30
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
7
|
91
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
35
|
35
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
1
|
20
|
20
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
31
|
31
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..