İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    PSIR 553 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Azınlıklar Siyaseti
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    PSIR 553
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler dünyadaki ve özellikle Avrupa’daki azınlıkların tabi oldukları yasal statü ve muameleye dair çeşitli gelişmelerle ilgili boyutları tanımlayabilecek, analiz edebilecek, değerlendirebilecektir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Uluslararası hukukta, dünyada ve Avrupa siyasetinde azınlık haklarının kaynağını tartışır
    • Çeşitli aktörlerin (Birleşmiş Milletler, Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı, Avrupa Konseyi, AT/ AB) dünyada ve Avrupa’daki azınlık haklarının geliştirilmesinde oynadıkları rolü tespit eder
    • Azınlıkların farklı kavramsal özelliklerini, dini/ırksal/dilsel/etnik azınlıkları, birey ve topluluk haklarını tanımlar
    • Azınlık politikalarıyla azınlık (etnik gruplararası) siyasetini ayırt edecek
    • Ders boyunca edinilen teorik bilgiye dayanarak bireysel araştırma projelerini (IRPs)azınlık siyasetinin belirli boyutlarına uygulayacak analitik yaklaşımlar üretecek
    • Seçili etnik grupların azınlık siyasetini geliştirmekte oynadıkları rolü açıklayacak (MEYC’deki Arnavutlar, Romanya’daki Macarlar, Türkiye’deki Kürtler, İngiltere’deki İskoçlar, İspanya’daki Katalanlar ve diğerleri)
    Ders Tanımı Bu derste öğrenciler özellikle Avrupa’daki gelişmeler üzerinden azınlık siyasetinin analitik bir şekilde incelenmesiyle siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler eğitimini geliştirecektir. Bunun temel sebebi, azınlık haklarının ortaya çıkışı ve gelişiminin modern Avrupa siyasi tarihinden ayrılamaz oluşudur. Özellikle iki dünya savaşıyla Avrupa devletleri ve bu devletlerin etnik, dilsel ve dini azınlıklarının gelişimi söz konusudur. Sonuç olarak, Avrupa bugünlerde, müdahil olan Avrupa Konseyi, AGİT ve AB gibi uluslararası örgütlerle, etnik gruplararası siyasetin büyük bir karışıklığı oluşturduğu bir uzamı temsil ediyor. Öğrencilerden (1) belirlenen okumaları yapmaları, (2) derslere gelmeleri, (3) bireysel araştırma projelerini sunmaları ve (4) bireysel araştırma projeleri (IRP) üzerine analitik makaleler yazmaları beklenmektedir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş – Ders planının tanıtımı ve açıklanması Syllabus
    2 ‘Azınlıklar Sorunu’: İnsan Hakları Rejimi Bağlamında Azınlık Hakları - Bireysel araştırma projesi (IRP) üzerine tartışma JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 1.
    3 ‘Azınlıklar Sorunu’: İnsan Hakları Rejimi Bağlamında Azınlık Hakları - Bireysel araştırma projesi (IRP) üzerine tartışma JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 1.
    4 Azınlık Hakları: Din - Seminer JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 2.
    5 Azınlık Hakları: Irk - Seminer JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 3.
    6 Azınlık Hakları: Dil - Seminer JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 4.
    7 Azınlık Hakları: Etnisite - Seminer JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 5. FREEMAN, Michael, 2002. Human Rights. Cambridge: Polity Press, Chapter 6, section “Minority Rights”.
    8 “Azınlıklar Sorunu”nun Ötesinde? Azınlık Siyasetine Doğru - Seminer JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 6.
    9 Ulusal Egemenlik Oydaşması Altındaki Azınlık Politikaları ve Haklarından Azınlık Siyasetine - Seminer MANNING, Erin, 2004. ‘Time for Politics’. In: EDKINS J, PIN-FAT V and SHAPIRO MJ (eds) Sovereign Lives: Power in Global Politics. New York and London: Routledge, pp. 61-78.
    10 Azınlık (Etnik Gruplararası) Siyaseti: Özerklik - Seminer TKACIC, Michael, 2008. ‘Characteristics of Forms of Autonomy’. International Journal on Minority& Group Rights, 15(2/3), 369-401.
    11 Azınlık (Etnik Gruplararası) Siyaseti: Egemenliğin Devri (Birleşik Krallık) - IRPlerin sözlü sunumu MUNRO, Colin R., 1999. ‘Scottish Devolution: Accommodating a Restless Nation’. International Journal on Minority & Group Rights, 6(1/2), 97-119. - IRPler için seçili kaynakça
    12 Azınlık (Etnik Gruplararası) Siyaseti: Egemenliğin Devri (İspanya) - IRPlerin sözlü sunumu KEATING, Michael, 2000. ‘The Minority Nations of Spain and European Integration: A New Framework for Autonomy?’ Journal of Spanish Cultural Studies, 1(1), 29-42. - IRPler için seçili kaynakça
    13 Azınlık (Etnik Gruplararası) Siyaseti: Etnik Gruplararası Eşitlik İlişkileri (MEYC, Romanya, Türkiye) - IRPlerin sözlü sunumu Notlar - IRPler için seçili kaynakça
    14 Azınlık (etnik gruplararası) Siyaseti: Etnik Gruplararası Eşitlik İlişkileri (MEYC, Romanya, Türkiye) - Seminer Notlar
    15 Dönemin gözden geçirilmesi ve IRP’lerin nihai hazırlanması
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı

    Kitaplar ve akademik makaleler (haftalık okumalar) ve sunuşlar.

    Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.

     

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller İlgili uluslararası örgütlerin veritabanları ( (ör. European Commission, European Parliament, UN, OSCE); ayrıca yereldeki, Avrupa ve dünyadaki ilgili haber kaynakları (ör. BBC, Reuters, France Press, Deutsche Welle, Financial Times, EUobserver.com, BalkanInsight.com, Anadolu Ajansı, Hürriyet Daily News, Minorityrights.org).

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    1
    30
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    13
    7
    91
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    35
    35
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    1
    20
    20
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    31
    31
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır.

    -
    X
    -
    -
    -
    2

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    3

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular.

    -
    X
    -
    -
    -
    4

    Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar.

    -
    -
    -
    -
    X
    5

    Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar.

    X
    -
    -
    -
    -
    7

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler.

    -
    -
    X
    -
    -
    10

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin