Dersin Adı |
Kamuoyu
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 554
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı tüm dünyada kamuoyunun doğasını incelemektir. Bu ders kamuoyunun tanımlanmasını, ölçülmesini ve oluşmasını analiz eder. Öğrenciler seçmen davranışları, halkın dış politikaya olan bakışı ve Avrupa Birliği’ne karşı tutumları gibi konuları tartışırlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler dünya kamuoyunun yapısını ve dinamklerini tartışırlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Kamuyou niye önemlidir, hükümetler üzerinde etkili midir? | Gilens, M. 2005. “Inequality and Democratic Responsiveness.” Public Opinion Quarterly 69(5): 778-96. Jacobs, L. R., and Shapiro, R. 2000. | |
3 | Kamuoyunu anketlerle ölçmek | Straits ve Singleton, Jr. (2011) Social research: approaches and fundamentals, chp.8 Smith, Tom W. and Frederick D. Weil (1990) Finding public opinion data: A guide to sources. Public Opinion Quarterly 54(4): 609-626. | |
4 | Ekonomik çıkarlar | Citrin, J., and Green, D.. 1990. “The Self-Interest Motive in American Public Opinion.” Research in Micropolitics 3: 1-28. | |
5 | Grup kimlikleri | Conover, PJ. 1984. “The Inuence of Group Identi_cations on Political Perception and Evaluation.” Journal of Politics, 46(3):760-785, 1984. Kramer, R.M. and Brewer, M.B. 1984. “Effects of Group Identity on Resource Use in a Simulated Commons Dilemma.” J Pers Soc Psychol, 46(5):1044-57, 1984. Brady, H.E. and Sniderman, P.M. 1985. “Attitude Attribution: A Group Basis for Political Reasoning.” American Political Science Review, 79(4):1061-78. | |
6 | Medya | Iyengar, S., Peters, M.D. and Kinder, D.R. 1982. “Experimental Demonstrations of the \Not-So-Minimal" Consequences of Television News Programs.” American Political Science Review, 76(4):848-858. Bartels, L.M. 1993. Messages Received: The Political Impact of Media Exposure.” American Political Science Review, 87(2):267-285. Nelson, T.E., Clawson, R. A., and Oxley, Z.M. 1997. “Media Framing of a Civil Liberties Conict and Its Effect on Tolerance.” American Political Science Review, 91:567-584. | |
7 | Kamuoyu ve Dış Politika | Peffley, M., and Hurwitz, J. 1992. “International Events and Foreign Policy Beliefs: Public Responses to Changing Soviet-U.S. Relations.” American Journal of Political Science 36 (2): 431-461. | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Partizanlık, seçmen katılımı ve parti seçimi | Kalaycıoğlu, E. 1999."The Shaping of Party Preferences in Turkey: Coping with the Post-Cold War Era" New Perspectives on Turkey, 20: 47-76. Çarkoğlu, A. 2008. "Ideology or Economic Pragmatism?: Profiling Turkish Voters in 2007," Turkish Studies, 9(2): 317 -344. | |
10 | Türk halkının AB’ye bakışı | Kentmen, Ç. 2008. “Determinants of Support for EU Membership in Turkey: Islamic Attachments, Utilitarian Considerations and National Identity.” European Union Politics 9(4): 487 - 510. de Vreese, C. H., Boomgaarden, H. G. And Semetko, H. A. 2008. “Hard and Soft: Public Support for Turkish Membership in the EU.” European Union Politics, 9(4): 511-530. | |
11 | Avrupa halkının Türkiye’ye bakışı | de Vreese, C. H. and Boomgaarden, H. G. 2006. Media Effects on Public Opinion about the Enlargement of the European Union. Journal of Common Market Studies. 44(2): 409-436. | |
12 | Kamuoyu ve demokrasi | Norris, P. (1999) ‘Introduction: The growth of critical citizens?’ In: P. Norris (ed) Critical Citizens: Global Support for Democratic Governance. Oxford: Oxford University Press, pp. 1-28. | |
13 | Kamuoyu ve savaslar | Hurwitz, J., Peffley, M. and Seligson, M. 1993. “Foreign Policy Belief Systems in Comparative Perspective: The United States and Costa Rica.” International Studies Quarterly 37 (3): 245-270. | |
14 | Final için tekrar | ||
15 | Final sınavı | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gilens, M. 2005. “Inequality and Democratic Responsiveness.” Public Opinion Quarterly 69(5): 778-96. Jacobs, L. R., and Shapiro, R. 2000. Politicians Don’t Pander: Political Manipulation and the Loss of Democratic Responsiveness. Chicago: University of Chicago Press. Chapter 8. Asher, H. 2001. Polling and the Public: What Every Citizen Should Know. Washington DC: Congressional Quarterly Press. Chapters 3 and 8. Citrin, J., and Green, D.. 1990. “The Self-Interest Motive in American Public Opinion.” Research in Micropolitics 3: 1-28. Conover, PJ. 1984. “The Inuence of Group Identi_cations on Political Perception and Evaluation.” Journal of Politics, 46(3):760-785, 1984. Kramer, R.M. and Brewer, M.B. 1984. “Effects of Group Identity on Resource Use in a Simulated Commons Dilemma.” J Pers Soc Psychol, 46(5):1044-57, 1984. Brady, H.E. and Sniderman, P.M. 1985. “Attitude Attribution: A Group Basis for Political Reasoning.” American Political Science Review, 79(4):1061-78. Iyengar, S., Peters, M.D. and Kinder, D.R. 1982. “Experimental Demonstrations of the Not-So-Minimal" Consequences of Television News Programs.” American Political Science Review, 76(4):848-858. Bartels, L.M. 1993. Messages Received: The Political Impact of Media Exposure.” American Political Science Review, 87(2):267-285. Nelson, T.E., Clawson, R. A., and Oxley, Z.M. 1997. “Media Framing of a Civil Liberties Conict and Its Effect on Tolerance.” American Political Science Review, 91:567-584. Esmer, Y. 1995. "Parties and the Electorate: A Comparative Analysis of Voter Profiles of Turkish Political Parties," in Çiğdem Balim et. al. (eds.) Turkey: Political, Social and Economic Challenges in the 1990s. Leiden, New York, Köln: E. J. Brill. 5. Kalaycıoğlu, E. 1999."The Shaping of Party Preferences in Turkey: Coping with the Post-Cold War Era" New Perspectives on Turkey, 20: 47-76. Çarkoğlu, A. 2008. "Ideology or Economic Pragmatism?: Profiling Turkish Voters in 2007," Turkish Studies, 9(2): 317 -344. Peffley, M., and Hurwitz, J. 1992. “International Events and Foreign Policy Beliefs: Public Responses to Changing Soviet-U.S. Relations.” American Journal of Political Science 36 (2): 431-461. de Vreese, C. H. and Boomgaarden, H. G. 2006. Media Effects on Public Opinion about the Enlargement of the European Union. Journal of Common Market Studies. 44(2): 409-436. Norris, P. (1999) ‘Introduction: The growth of critical citizens?’ In: P. Norris (ed) Critical Citizens: Global Support for Democratic Governance. Oxford: Oxford University Press, pp. 1-28. Hurwitz, J., Peffley, M. and Seligson, M. 1993. “Foreign Policy Belief Systems in Comparative Perspective: The United States and Costa Rica.” International Studies Quarterly 37 (3): 245-270. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
7
|
91
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
36
|
36
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..