İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    PSIR 554 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Kamuoyu
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    PSIR 554
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı tüm dünyada kamuoyunun doğasını incelemektir. Bu ders kamuoyunun tanımlanmasını, ölçülmesini ve oluşmasını analiz eder. Öğrenciler seçmen davranışları, halkın dış politikaya olan bakışı ve Avrupa Birliği’ne karşı tutumları gibi konuları tartışırlar.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Bu dersi alan öğrenciler: Kamuoyu anketlerinin nasıl düzenlendiğini ve sonuçlarının nasıl analiz edildiğini kavrarlar.
    2Siyaset biliminin kamuyouna üzerine olan farklı teorilerini değerlendirirler.
    3Halkın hükümetin politikalarını nasıl etkilediğini analiz ederler.
    4Türk halkının AB’ne üyeliğe bakışını analiz edebilirler.
    5Avrupa halkının Türkiye’nin aB üyeliğine bakılını tartışırlar.
    Ders Tanımı Öğrenciler dünya kamuoyunun yapısını ve dinamklerini tartışırlar.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Dersin tanıtımı
    2 Kamuyou niye önemlidir, hükümetler üzerinde etkili midir? Gilens, M. 2005. “Inequality and Democratic Responsiveness.” Public Opinion Quarterly 69(5): 778-96. Jacobs, L. R., and Shapiro, R. 2000.
    3 Kamuoyunu anketlerle ölçmek Straits ve Singleton, Jr. (2011) Social research: approaches and fundamentals, chp.8 Smith, Tom W. and Frederick D. Weil (1990) Finding public opinion data: A guide to sources. Public Opinion Quarterly 54(4): 609-626.
    4 Ekonomik çıkarlar Citrin, J., and Green, D.. 1990. “The Self-Interest Motive in American Public Opinion.” Research in Micropolitics 3: 1-28.
    5 Grup kimlikleri Conover, PJ. 1984. “The Inuence of Group Identi_cations on Political Perception and Evaluation.” Journal of Politics, 46(3):760-785, 1984. Kramer, R.M. and Brewer, M.B. 1984. “Effects of Group Identity on Resource Use in a Simulated Commons Dilemma.” J Pers Soc Psychol, 46(5):1044-57, 1984. Brady, H.E. and Sniderman, P.M. 1985. “Attitude Attribution: A Group Basis for Political Reasoning.” American Political Science Review, 79(4):1061-78.
    6 Medya Iyengar, S., Peters, M.D. and Kinder, D.R. 1982. “Experimental Demonstrations of the \Not-So-Minimal" Consequences of Television News Programs.” American Political Science Review, 76(4):848-858. Bartels, L.M. 1993. Messages Received: The Political Impact of Media Exposure.” American Political Science Review, 87(2):267-285. Nelson, T.E., Clawson, R. A., and Oxley, Z.M. 1997. “Media Framing of a Civil Liberties Conict and Its Effect on Tolerance.” American Political Science Review, 91:567-584.
    7 Kamuoyu ve Dış Politika Peffley, M., and Hurwitz, J. 1992. “International Events and Foreign Policy Beliefs: Public Responses to Changing Soviet-U.S. Relations.” American Journal of Political Science 36 (2): 431-461.
    8 Ara sınav
    9 Partizanlık, seçmen katılımı ve parti seçimi Kalaycıoğlu, E. 1999."The Shaping of Party Preferences in Turkey: Coping with the Post-Cold War Era" New Perspectives on Turkey, 20: 47-76. Çarkoğlu, A. 2008. "Ideology or Economic Pragmatism?: Profiling Turkish Voters in 2007," Turkish Studies, 9(2): 317 -344.
    10 Türk halkının AB’ye bakışı Kentmen, Ç. 2008. “Determinants of Support for EU Membership in Turkey: Islamic Attachments, Utilitarian Considerations and National Identity.” European Union Politics 9(4): 487 - 510. de Vreese, C. H., Boomgaarden, H. G. And Semetko, H. A. 2008. “Hard and Soft: Public Support for Turkish Membership in the EU.” European Union Politics, 9(4): 511-530.
    11 Avrupa halkının Türkiye’ye bakışı de Vreese, C. H. and Boomgaarden, H. G. 2006. Media Effects on Public Opinion about the Enlargement of the European Union. Journal of Common Market Studies. 44(2): 409-436.
    12 Kamuoyu ve demokrasi Norris, P. (1999) ‘Introduction: The growth of critical citizens?’ In: P. Norris (ed) Critical Citizens: Global Support for Democratic Governance. Oxford: Oxford University Press, pp. 1-28.
    13 Kamuoyu ve savaslar Hurwitz, J., Peffley, M. and Seligson, M. 1993. “Foreign Policy Belief Systems in Comparative Perspective: The United States and Costa Rica.” International Studies Quarterly 37 (3): 245-270.
    14 Final için tekrar
    15 Final sınavı
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı

    Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Gilens, M. 2005. “Inequality and Democratic Responsiveness.” Public Opinion Quarterly 69(5): 778-96.

    Jacobs, L. R., and Shapiro, R. 2000. Politicians Don’t Pander: Political Manipulation and the Loss of Democratic Responsiveness. Chicago: University of Chicago Press. Chapter 8.

    Asher, H. 2001. Polling and the Public: What Every Citizen Should Know. Washington DC: Congressional Quarterly Press. Chapters 3 and 8.

    Citrin, J., and Green, D.. 1990. “The Self-Interest Motive in American Public Opinion.” Research in Micropolitics 3: 1-28.

    Conover, PJ. 1984. “The Inuence of Group Identi_cations on Political Perception and Evaluation.” Journal of Politics, 46(3):760-785, 1984.

    Kramer, R.M. and Brewer, M.B. 1984. “Effects of Group Identity on Resource Use in a Simulated Commons Dilemma.” J Pers Soc Psychol, 46(5):1044-57, 1984.

    Brady, H.E. and Sniderman, P.M. 1985. “Attitude Attribution: A Group Basis for Political Reasoning.” American Political Science Review, 79(4):1061-78.

    Iyengar, S., Peters, M.D. and Kinder, D.R. 1982. “Experimental Demonstrations of the Not-So-Minimal" Consequences of Television News Programs.” American Political Science Review, 76(4):848-858.

    Bartels, L.M. 1993. Messages Received: The Political Impact of Media Exposure.” American Political Science Review, 87(2):267-285.

    Nelson, T.E., Clawson, R. A., and Oxley, Z.M. 1997. “Media Framing of a Civil Liberties Conict and Its Effect on Tolerance.” American Political Science Review, 91:567-584.

    Esmer, Y. 1995. "Parties and the Electorate: A Comparative Analysis of Voter Profiles of Turkish Political Parties," in Çiğdem Balim et. al. (eds.) Turkey: Political, Social and Economic Challenges in the 1990s. Leiden, New York, Köln: E. J. Brill. 5.

    Kalaycıoğlu, E. 1999."The Shaping of Party Preferences in Turkey: Coping with the Post-Cold War Era" New Perspectives on Turkey, 20: 47-76.

    Çarkoğlu, A. 2008. "Ideology or Economic Pragmatism?: Profiling Turkish Voters in 2007," Turkish Studies, 9(2): 317 -344.

    Peffley, M., and Hurwitz, J. 1992. “International Events and Foreign Policy Beliefs: Public Responses to Changing Soviet-U.S. Relations.” American Journal of Political Science 36 (2): 431-461.

    de Vreese, C. H. and Boomgaarden, H. G. 2006. Media Effects on Public Opinion about the Enlargement of the European Union. Journal of Common Market Studies. 44(2): 409-436.

    Norris, P. (1999) ‘Introduction: The growth of critical citizens?’ In: P. Norris (ed) Critical Citizens: Global Support for Democratic Governance. Oxford: Oxford University Press, pp. 1-28.

    Hurwitz, J., Peffley, M. and Seligson, M. 1993. “Foreign Policy Belief Systems in Comparative Perspective: The United States and Costa Rica.” International Studies Quarterly 37 (3): 245-270.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    1
    20
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    13
    7
    91
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    20
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    30
    30
    Final Sınavı
    1
    36
    36
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar.

    -
    -
    -
    X
    -
    5

    Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar.

    -
    -
    -
    -
    X
    6

    Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.

    -
    -
    -
    X
    -
    8

    Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler.

    -
    X
    -
    -
    -
    10

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin