Dersin Adı |
Uluslararası İlişkilerde Güncel Konular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 556
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Öğrencilere uluslararası ilişkiler çalışmalarındaki güncel konular ve tartışmalarla ilgili farklı perspektifler kazandırılması ve bu konuların eleştirel bakış açısıyla incelenmesi amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Derste uluslararası ilişkilerin güncel konu ve tartışmaları ele alınacaktır. Dersin metodolojisi, öğretim üyesinin açıklamaları ve bunlar temelinde gerçekleşecek sınıftaki tartışmalara katılım şeklindedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin Tanıtımı: Ders Amaçları, İçeriği, Metodolojisi, Koşulları | ||
2 | Küresel Liderlik | Stephen Kotkin, “Realist World,” Foreign Affairs, June 14, 2018; Stephen M. Walt, “What Sort of World Are We Headed for?” Foreign Policy, October 2, 2018; Richard Haas, “How a World Order Ends,” Foreign Affairs, December 11, 2018; John. J. Mearsheimer, “The Inevitable Rivalry,” Foreign Affairs, November/December 2021; Elizabeth Economy, “ Xi Jinping’s New World Order,” Foreign Affairs, January/February 2022; Liana Fix and Michael Kimmage, “What If Russia Loses?” Foreign Affairs, March 4, 2022; Michael Scumann, “The World Is Splitting in Two,” The Atlantic, March 28, 2022; Mark Leonard, “The Real End of Pax Americana,” Foreign Affairs, June 13, 2022; Hal Brands, “Why Superpower Crises Are a Good Thjng,” Foreign Policy, August 5, 2022. | |
3 | Gerçek Sonrası, Popülizm ve Tek Adamlar: demokrasi ve liberalizmin sonu mu? | Pankaj Mishra, “The Globalization of Rage”, Foreign Affairs, 17 October 2016; Tom Nichols, “How America Lost Faith in Expertise”, Foreign Affairs, 13 February 2017; Yasicha Mounk and Roberto Stefan Foa, “The End of The Democracy Culture,” Foreign Affairs, April 16, 2018; Robert Kagan, “The strongmen strike back,” Foreign Policy, March 14, 2019; Rick Shenkman, “The Shocking Paper Predicting the End of Democracy,” Politico, September 8, 2019; Pippa Norris, “Voters Against Democracy,” Foreign Affairs, May/June 2021; Moisés Naim, “The Dictators’ New Playbook,” Foreign Affairs, March/April 2022; Scott D. Sagan, “The World’s Most Dangerous Man,” Foreign Affairs, March 16, 2022. | |
4 | Uluslararası İlişkilerde Çevre Konuları | Joshua Busby, “Warming World”, Foreign Affairs, 14 June 2018; Amitav Ghosh, “The Coming Climate Crisis”, Foreign Policy, Winter 2019; Michael Byers and Kent A. Peacock, “Did climate change destroy the aliens?” The Bulletin, June 27, 2019; Stephen M. Walt, “Who Will Save the Amazon (and How)?” Foreign Policy, August 5, 2019; Mohamed Adow, “The Cimate Debt,” Foreign Affairs, May/June 2020; Micheal Oppenheimer, “As the World Burns,” Foreign Affairs, November/December 2020; Stewart M. Patrick, “”The International Order Isn’t Ready for the Climate Crisis,” Foreign Affairs, November/December 2021; Robert Muggah, “Climate Threats Are Multiplying in the Horn of Africa,” Foreign Policy, December 5, 2021; Christina Lu and Anusha Rathi, “The Mediterranean as WE Know It Is Vanishing,” Foreign Policy, August 1, 2022. Recommended movie: Before the Flood (2016) – available on youtube. | |
5 | Vaka çalışması plan takdimleri – 1 | ||
6 | Vaka çalışması plan takdimleri – 2 | ||
7 | Vaka çalışması plan takdimleri – 3 | ||
8 | Göç | Ryan Gingeras, “Can Turkey Assimilate Its Refugees*” Foreign Affairs, May 24, 2016; Loren B. Landau et.al. “Europe Is Making Its Migration Problem Worse,” Foreign Affairs, September 5, 2018; Nanjala Nyabola, “The End of Asylum,” Foreign Affairs, Oct 10, 2019; Bryan Caplan, “Open Borders Are a Trillion-Dollar Idea,” Foreign Policy, Nov 1, 2019; Lant Pritchett, “Only Migration Can Save the Welfare State,” Foreign Affairs, February 24, 2020; Sonia Shah, “Climate Change Will Drive People Across Borders,” Foreign Affairs, July 29, 2020; Kelsey P. Norman, “Rich Countries Cannot Outsource Their Migration Dilemmas,” Foreign Affairs, January 5th, 2022; Alexander Betts, “The Ukrainian Exodus,” Foreign Affairs, March 28, 2022; Gordon H. Hanson and Metthew J. Slaughter, “Amercia Needs More Immigration to Defeat Inflation,” Foreign Affairs, December 19th, 2022. Recommended movie: Adu (2020) -available on Netflix. | |
9 | Terrorizm | Raphael Minder, “Crackdowns on Free Speech Rise Across a Europe Warry of Terror,” The New York Times, February 24, 2016; Mark Mazzetti and Eric Schmitt, “In the Age of ISIS, Who’s a Terrorist, and Who’s Simply Deranged?” The New York Times, July 17, 2016; Barbara F. Walter, “The Jihadist Threat Won’t End With ISIS’ Defeat,” Foreign Affairs, December 22, 2017; Robert Malley and Jon Finer, “Long Shadow of 9/11,” Foreign Affairs, June 14, 2018; Thomas Hegghammer, “Resistance Is Futile,” Foreign Affairs, September/October 2021; Nelly Lahoud, “Bin Laden’s Catastrophic Success,” Foreign Affairs, September/October 2021; Cynthia Miller-Idriss, “From 9/11 to 1/6,” Foreign Affairs, September/October 2021. | |
10 | Yolsuzluk ve Gelir Adaletsizliği | Christopher Sabatini, “Corruption in the BRICS,” Foreign Affairs, July 18, 2016; Bill Browder, “Abandonment has consequences,” Foreign Policy, December 22, 2016; Will Doig, “The Belt and Road Initiative Is a Corruption Bonanza,” Foreign Policy, January 15, 2019; Oliver Bullough, “Dirty Money: How Corruption Changes the World,” Foreign Affairs, January/February 2020; Philip Zelikov, et.al. “The Rise of Strategic Corruption: How States Weaponize Graft,“ Foreign Affairs, July/August 2020; “The war against money-laundering is being lost,” The Economist, April 12, 2021; Ricardo Soares de Oliveira and Olivier Vallée, “The Republic of Congo Is Dark Debt Pioneer,” Foreign Policy, May 21, 2021; Josh Rudolph, “The Fight Against Corruption Needs Economists,” The Foreign Affairs, May 17, 2021; Daron Acemoglu, “Closing Tax Havens Is the True Test of the West’s Resolve,” Project Syndicate, March 8, 2022;. Recommended movie: The Laundromat (2019) – available on Netflix. | |
11 | Dış Uzay | Stewart Patrick and Kyle L. Evanoff, “The Right Way to Achieve Security I Space,” Foreign Affairs, September 17th, 2018; “Lift-off for China-US rivalry over space’s new frontiers,” South China Morning Post, January 6th, 2019; “Russian satellite weapon shows the danger of hazy rules in space,” The Economist, August 9th, 2020; “In 2022 a Moonrush will begin in earnest,” The Economist, January 1st, 2022. | |
12 | Vaka çalışması içerik sunmları - 1 | ||
13 | Vaka çalışması içerik sunumları - 2 | ||
14 | Vaka çallışması içerik sunumları -3 | ||
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dersin belirli bir kitabı bulunmamaktadır. Onun yerine, uluslararası ilişkilerin güncel konularının ele alındığı çok sayıda kitap bölümü, makale, rapor, yazı ve haber okuma materyali olarak öğrencilerle paylaşılacaktır.
Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
20
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
15
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
25
|
|||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
38
|
38
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
19
|
38
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
216
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
12 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..