Dersin Adı |
Modern Çağda Sanat ve Siyaset
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 562
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı modern dönemde hem iktidarların sanata yaklaşım biçimlerini ele almak, hem de farklı sanat türlerinin ve akımlarının iktidarla kurdukları ilişkiyi analiz etmektir. Bu ders tarihsel ve sosyolojik bir perspektifle her dönemin başat siyasi ve kültürel atmosferinin sanatı etkilediği iddiasını taşımaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste kronolojik bir çizgi takip edilerek modernleşme, ulus-devletin inşa süreci, milliyetçilik, Birinci ve İkinci Dünya Savaşı, diktatörlükler, ideolojiler, Soğuk Savaş, geç-sanayileşme, kimlik siyaseti, küreselleşme, ulus-ötesicilik gibi temalar çerçevesinde sanat alanı ile siyasetin etkileşimleri incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş: Dersin amaçları, içeriği ve yöntem | Dersin tanıtılması | |
2 | Sanat ve Siyaset? Kavramsal çerçeve: Modernlik, modernizm, modernleşme | Matei Calinescu, “The Idea of Modernity”, Five Faces of Modernity: Modernism, Avant-garde, Decadence, Kitsch, Postmodernism, Durham: Duke University Press, 1987, pp.13-94. Suggested Reading: Lev Kreft, “Sanatın Siyaseti ve Siyasetin Sanatı”, içinde Ali Artun (der.), Sanat/Siyaset: Kültür Çağında Sanat ve Kültürel Politika, İletişim Yay. 2008, pp. 9 - 48. | |
3 | Modernizm | Marshall Berman, “Modernity-Yesterday, Today and Tomorrow”, All That is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity, New York: Penguin Books, 1988, pp. 15 - 36. | |
4 | Birinci ve İkinci Dünya Savaşı,ve Avangard | Kenneth Silver, Esprit de Corps: The Art of the Parisian Avant-Garde and the First World War: 1914-1925, London: Thames and Hudson, 1989. Romy Golan, Modernity and Nostalgia: Art and Politics in France Between the Wars, New Haven and London: Yale University Press, 1995. | |
5 | Populizm, İdeoloji ve Sanat | Eric Hobsbawm, “Foreword”, in, (eds.) Dawn Ades, Tim Benton, David Elliott, Iain Boyd Whyte, Art and Power: Europe Under Dictators 1930-1945, London: Thames and Hudson, 1995, pp. 11-15. Toby Clark, Art and Propaganda in the Twentieth Century, Abrams, New York, 1997, Chapters 2&3, pp.47-102. | |
6 | Diktatörlükler I (1930-1945) | Dawn Ades, Tim Benton, David Elliott, Iain Boyd Whyte, “Selectors’ Introduction”, Art and Power: Europe Under Dictators 1930-1945, London: Thames and Hudson, 1995, pp. 16-30. Toby Clark, Art and Propaganda in the Twentieth Century, Abrams, New York, 1997, Chapters 2&3, pp.47-102. | |
7 | Diktatörlükler II(1930-1945) | Toby Clark, Art and Propaganda in the Twentieth Century, Abrams, New York, 1997, Chapters 2&3, pp.47-102. | |
8 | Arasınav | ||
9 | Geç-sanayileşme ve modernleşme | Mary Matossian, “Ideologies of Delayed Development”, in (der.) J. Hutchinson and A. D. Smith, Nationalism, Oxford: Oxford University Press, 1994, pp. 218-225. Sibel Bozdoğan, “Art and Architecture in Modern Turkey: The Republican Period”, in (der.) Reşat Kasaba, The Cambridge History of Turkey: Vol. 4: Turkey in the Modern World, New York: Cambridge University Press, 2008, pp. 419-471. | |
10 | Ulus-inşa ve Modernizm | Duygu Köksal, “Domesticating the Avant-Garde in a Nationalist Era: Aesthetic Modernism in 1930s Turkey”, New Perspectives on Turkey, Vol 52, 2015, pp. 29-53. Cemren Altan, “Visual Narration of a Nation: Painting and National Identity in Turkey”, Studies in Ethnicity and Nationalism, Vol.4, No.2, 2004, pp. 2-17. | |
11 | Soğuk Savaş | Serge Guilbaut, “Introduction”, How New York Stole the Idea of Modern Art?, Chicago: University of Chicago Press, 1983, pp. 1-16. Frances Stonor Saunders, “Modern art was CIA ‘weapon’”, Independent, 21 October 2005. | |
12 | Post-kolonyalizm ve Kimlik Siyaseti | Ania Loomba, “Defining the Terms”, Colonialism/Postcolonialism, Routledge, New York, 1998, pp. 1-19. Hannah Elansary, “Revolutionary Street Art: Complicating the Discourse.”, Jadaliyya, 1 September 2014. | |
13 | Küreselleşme, ulusötecilik ve güncel sanat | Dessislava Dimova and Eckhart J. Gillen, “Globalization and Cultural Identity: The perspective of Contemporary Art”, background paper,Salzburg trilogy,Bertelsmann Sitftung, 2017, pp. 60-71. Justin O'Connor, and Gu Xin. "A new modernity? The arrival of ‘creative industries’ in China." International journal of cultural studies 9.3 (2006), pp. 271-283. Brettany Shannon. “The ‘Dubai Effect’: The Gulf, the art world and globalization”, The Emerging Asian City: Concomitant Urbanities & Urbanisms, 2013, pp.254-264. | |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
15 | Final Sınavı | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ania Loomba, “Defining the Terms”, Colonialism/Postcolonialism, Routledge, New York, 1998, pp. 1-19. Brettany Shannon. “The ‘Dubai Effect’: The Gulf, the art world and globalization”, The Emerging Asian City: Concomitant Urbanities & Urbanisms, 2013, pp.254-264. Cemren Altan, “Visual Narration of a Nation: Painting and National Identity in Turkey”, Studies in Ethnicity and Nationalism, Vol.4, No.2, 2004, pp. 2-17. Dawn Ades, Tim Benton, David Elliott, Iain Boyd Whyte, “Selectors’ Introduction”, Art and Power: Europe Under Dictators 1930-1945, London: Thames and Hudson, 1995, pp. 16-30. Dessislava Dimova and Eckhart J. Gillen, “Globalization and Cultural Identity: The perspective of Contemporary Art”, background paper,Salzburg trilogy,Bertelsmann Sitftung, 2017, pp. 60-71. Duygu Köksal, “Domesticating the Avant-Garde in a Nationalist Era: Aesthetic Modernism in 1930s Turkey”, New Perspectives on Turkey, Vol 52, 2015, pp. 29-53. Edward Said, Orientalism, Vintage Books, 1978. Eric Hobsbawm, “Foreword”, in, (eds.) Dawn Ades, Tim Benton, David Elliott, Iain Boyd Whyte, Art and Power: Europe Under Dictators 1930-1945, London: Thames and Hudson, 1995, pp. 11-15. Frances Stonor Saunders, “Modern art was CIA ‘weapon’”, Independent, 21 October 2005. Hannah Elansary, “Revolutionary Street Art: Complicating the Discourse.”, Jadaliyya, 1 September 2014. Justin O'Connor, and Gu Xin. "A new modernity? The arrival of ‘creative industries’ in China." International journal of cultural studies 9.3 (2006), pp. 271-283. Kenneth Silver, Esprit de Corps: The Art of the Parisian Avant-Garde and the First World War: 1914-1925, London: Thames and Hudson, 1989. Marshall Berman, “Modernity-Yesterday, Today and Tomorrow”, All That is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity, New York: Penguin Books, 1988, pp. 15-36.
Mary Matossian, “Ideologies of Delayed Development”, içinde (der.) J. Hutchinson ve A. D. Smith, Nationalism, Oxford: Oxford University Press, 1994, pp. 218-225.
Matei Calinescu, “The Idea of Modernity”, Five Faces of Modernity: Modernism, Avant-garde, Decadence, Kitsch, Postmodernism, Durham: Duke University Press, 1987, pp.13-94.
Romy Golan, Modernity and Nostalgia: Art and Politics in France Between the Wars, New Haven and London: Yale University Press, 1995.
Serge Guilbaut, How New York Stole the Idea of Modern Art?, Chicago: University of Chicago Press, 1983.
Sibel Bozdoğan, “Art and Architecture in Modern Turkey: The Republican Period”, içinde (der.) Reşat Kasaba, The Cambridge History of Turkey: Vol. 4: Turkey in the Modern World, New York: Cambridge University Press, 2008, pp. 419-471.
Toby Clark, Art and Propaganda in the Twentieth Century, Abrams, New York, 1997. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
1
|
15
|
||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
2
|
10
|
||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
||||||
Proje |
1
|
20
|
||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
15
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
30
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
4
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
10
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
14
|
14
|
Proje |
1
|
35
|
35
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..