İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    PSIR 562 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Modern Çağda Sanat ve Siyaset
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    PSIR 562
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı modern dönemde hem iktidarların sanata yaklaşım biçimlerini ele almak, hem de farklı sanat türlerinin ve akımlarının iktidarla kurdukları ilişkiyi analiz etmektir. Bu ders tarihsel ve sosyolojik bir perspektifle her dönemin başat siyasi ve kültürel atmosferinin sanatı etkilediği iddiasını taşımaktadır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Farklı sanat akımlarının ilişkili olduğu ideolojileri sınıflandırabilir
    2Sanatsal tercihlerine göre farklı diktatörlükleri birbiriyle karşılaştırabilir
    3Sanatsal söylemlerdeki değişiklikleri daha geniş toplumsal ve siyasal çerçeve içerisinde tartışabilir
    4İçine doğdukları siyasi ortamın aktörlerinin gündemleriyle ilişkilendirerek en az iki modern sanat akımını tanımlayabilir
    5Siyasi otoritelerin çıkarları için sanatın işlevlerini tartışabilir
    6Sanatın hâlihazırdaki güç ilişkilerine meydan okuma potansiyelini tartışabilir
    Ders Tanımı Bu derste kronolojik bir çizgi takip edilerek modernleşme, ulus-devletin inşa süreci, milliyetçilik, Birinci ve İkinci Dünya Savaşı, diktatörlükler, ideolojiler, Soğuk Savaş, geç-sanayileşme, kimlik siyaseti, küreselleşme, ulus-ötesicilik gibi temalar çerçevesinde sanat alanı ile siyasetin etkileşimleri incelenecektir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş: Dersin amaçları, içeriği ve yöntem Dersin tanıtılması
    2 Sanat ve Siyaset? Kavramsal çerçeve: Modernlik, modernizm, modernleşme Matei Calinescu, “The Idea of Modernity”, Five Faces of Modernity: Modernism, Avant-garde, Decadence, Kitsch, Postmodernism, Durham: Duke University Press, 1987, pp.13-94. Suggested Reading: Lev Kreft, “Sanatın Siyaseti ve Siyasetin Sanatı”, içinde Ali Artun (der.), Sanat/Siyaset: Kültür Çağında Sanat ve Kültürel Politika, İletişim Yay. 2008, pp. 9 - 48.
    3 Modernizm Marshall Berman, “Modernity-Yesterday, Today and Tomorrow”, All That is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity, New York: Penguin Books, 1988, pp. 15 - 36.
    4 Birinci ve İkinci Dünya Savaşı,ve Avangard Kenneth Silver, Esprit de Corps: The Art of the Parisian Avant-Garde and the First World War: 1914-1925, London: Thames and Hudson, 1989. Romy Golan, Modernity and Nostalgia: Art and Politics in France Between the Wars, New Haven and London: Yale University Press, 1995.
    5 Populizm, İdeoloji ve Sanat Eric Hobsbawm, “Foreword”, in, (eds.) Dawn Ades, Tim Benton, David Elliott, Iain Boyd Whyte, Art and Power: Europe Under Dictators 1930-1945, London: Thames and Hudson, 1995, pp. 11-15. Toby Clark, Art and Propaganda in the Twentieth Century, Abrams, New York, 1997, Chapters 2&3, pp.47-102.
    6 Diktatörlükler I (1930-1945) Dawn Ades, Tim Benton, David Elliott, Iain Boyd Whyte, “Selectors’ Introduction”, Art and Power: Europe Under Dictators 1930-1945, London: Thames and Hudson, 1995, pp. 16-30. Toby Clark, Art and Propaganda in the Twentieth Century, Abrams, New York, 1997, Chapters 2&3, pp.47-102.
    7 Diktatörlükler II(1930-1945) Toby Clark, Art and Propaganda in the Twentieth Century, Abrams, New York, 1997, Chapters 2&3, pp.47-102.
    8 Arasınav
    9 Geç-sanayileşme ve modernleşme Mary Matossian, “Ideologies of Delayed Development”, in (der.) J. Hutchinson and A. D. Smith, Nationalism, Oxford: Oxford University Press, 1994, pp. 218-225. Sibel Bozdoğan, “Art and Architecture in Modern Turkey: The Republican Period”, in (der.) Reşat Kasaba, The Cambridge History of Turkey: Vol. 4: Turkey in the Modern World, New York: Cambridge University Press, 2008, pp. 419-471.
    10 Ulus-inşa ve Modernizm Duygu Köksal, “Domesticating the Avant-Garde in a Nationalist Era: Aesthetic Modernism in 1930s Turkey”, New Perspectives on Turkey, Vol 52, 2015, pp. 29-53. Cemren Altan, “Visual Narration of a Nation: Painting and National Identity in Turkey”, Studies in Ethnicity and Nationalism, Vol.4, No.2, 2004, pp. 2-17.
    11 Soğuk Savaş Serge Guilbaut, “Introduction”, How New York Stole the Idea of Modern Art?, Chicago: University of Chicago Press, 1983, pp. 1-16. Frances Stonor Saunders, “Modern art was CIA ‘weapon’”, Independent, 21 October 2005.
    12 Post-kolonyalizm ve Kimlik Siyaseti Ania Loomba, “Defining the Terms”, Colonialism/Postcolonialism, Routledge, New York, 1998, pp. 1-19. Hannah Elansary, “Revolutionary Street Art: Complicating the Discourse.”, Jadaliyya, 1 September 2014.
    13 Küreselleşme, ulusötecilik ve güncel sanat Dessislava Dimova and Eckhart J. Gillen, “Globalization and Cultural Identity: The perspective of Contemporary Art”, background paper,Salzburg trilogy,Bertelsmann Sitftung, 2017, pp. 60-71. Justin O'Connor, and Gu Xin. "A new modernity? The arrival of ‘creative industries’ in China." International journal of cultural studies 9.3 (2006), pp. 271-283. Brettany Shannon. “The ‘Dubai Effect’: The Gulf, the art world and globalization”, The Emerging Asian City: Concomitant Urbanities & Urbanisms, 2013, pp.254-264.
    14 Dersin gözden geçirilmesi
    15 Final Sınavı
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Ania Loomba, “Defining the Terms”, Colonialism/Postcolonialism, Routledge, New York, 1998, pp. 1-19.

    Brettany Shannon. “The ‘Dubai Effect’: The Gulf, the art world and globalization”, The Emerging Asian City: Concomitant Urbanities & Urbanisms, 2013, pp.254-264.

    Cemren Altan, “Visual Narration of a Nation: Painting and National Identity in Turkey”, Studies in Ethnicity and Nationalism, Vol.4, No.2, 2004, pp. 2-17.

    Dawn Ades, Tim Benton, David Elliott, Iain Boyd Whyte, “Selectors’ Introduction”, Art and Power: Europe Under Dictators 1930-1945, London: Thames and Hudson, 1995, pp. 16-30.

    Dessislava Dimova and Eckhart J. Gillen, “Globalization and Cultural Identity: The perspective of Contemporary Art”, background paper,Salzburg trilogy,Bertelsmann Sitftung, 2017, pp. 60-71.

    Duygu Köksal, “Domesticating the Avant-Garde in a Nationalist Era: Aesthetic Modernism in 1930s Turkey”, New Perspectives on Turkey, Vol 52, 2015, pp. 29-53.

    Edward Said, Orientalism, Vintage Books, 1978.

    Eric Hobsbawm, “Foreword”, in, (eds.) Dawn Ades, Tim Benton, David Elliott, Iain Boyd Whyte, Art and Power: Europe Under Dictators 1930-1945, London: Thames and Hudson, 1995, pp. 11-15.

    Frances Stonor Saunders, “Modern art was CIA ‘weapon’”, Independent, 21 October 2005.

    Hannah Elansary, “Revolutionary Street Art: Complicating the Discourse.”, Jadaliyya, 1 September 2014.

    Justin O'Connor, and Gu Xin. "A new modernity? The arrival of ‘creative industries’ in China." International journal of cultural studies 9.3 (2006), pp. 271-283.

    Kenneth Silver, Esprit de Corps: The Art of the Parisian Avant-Garde and the First World War: 1914-1925, London: Thames and Hudson, 1989.

    Marshall Berman, “Modernity-Yesterday, Today and Tomorrow”, All That is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity, New York: Penguin Books, 1988, pp. 15-36.

     

    Mary Matossian, “Ideologies of Delayed Development”, içinde (der.) J. Hutchinson ve A. D. Smith, Nationalism, Oxford: Oxford University Press, 1994, pp. 218-225.

     

    Matei Calinescu, “The Idea of Modernity”, Five Faces of Modernity: Modernism, Avant-garde, Decadence, Kitsch, Postmodernism, Durham: Duke University Press, 1987, pp.13-94.

     

    Romy Golan, Modernity and Nostalgia: Art and Politics in France Between the WarsNew Haven and London: Yale University Press, 1995.

     

    Serge Guilbaut, How New York Stole the Idea of Modern Art?, Chicago: University of Chicago Press, 1983.

     

    Sibel Bozdoğan, “Art and Architecture in Modern Turkey: The Republican Period”, içinde (der.) Reşat Kasaba, The Cambridge History of Turkey: Vol. 4: Turkey in the Modern World, New York: Cambridge University Press, 2008, pp. 419-471.

     

    Toby Clark, Art and Propaganda in the Twentieth Century, Abrams, New York, 1997.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6
    Katılım
    1
    15
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    2
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    Proje
    1
    20
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    15
    Final Sınavı
    1
    30
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    6
    70
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    30
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    12
    4
    48
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    2
    10
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    14
    14
    Proje
    1
    35
    35
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    20
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    40
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır.

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    3

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular.

    -
    -
    X
    -
    -
    4

    Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar.

    -
    -
    X
    -
    -
    5

    Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar.

    -
    X
    -
    -
    -
    7

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin