Dersin Adı |
Sürdürülebilir Enerji Politika Yapımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SEN 559
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Günümüzde enerji politika yapımına etki eden teknoloji, sosyal değişim, jeopolitik kaymalar, enerji sistemlerinin gelişimi, iklim değişikliği ve çevresel kaygılar gibi birçok faktör bulunmaktadır. Bu etmenler ile birlikte, yeni politik yaklaşımlar ve özellikle de farklılaşan politik enstrüman ve araçlar ülkelerin sürdürülebilir bir enerji politika yapımına katkı koymak adına günden güne ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda ders, enerji politikalarının nasıl planlandığına vurgu yapmakla birlikte; politika uygulaması aşamasındaki sürdürülebilirliğin sağlanmasının yollarını da açık bir dille öğrenciye aktaracaktır. Dersin ana amacı, ülkeler için sürdürülebilir enerji politika planlamasında ve karar verme süreçlerinde etkili bir çerçeve tasvir etmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | İleri seviyedeki bu ders, sürdürülebilir enerji politika yapımı dinamiklerinin günümüz ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde araştırılması için dizayn edilmiştir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | ||
2 | Küresel Enerjiye Bakış | ||
3 | İklim Değişikliği ve Paris Antlaşması | Climate Change: Paris, and the Road Ahead; Vincent Pons, Amram Migdal, Mike Lynch; HBP, 2019 | |
4 | Gelişmiş Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar I | Norway: The Embarrassment of Riches; Sophus A. Reinert; HBP 2018 | |
5 | Gelişmiş Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar II | Iceland's Energy Policy: Finding the Right Path Forward; Henry Lee, Halla Hrund Logadottir; HKS 2013 | |
6 | Gelişmekte olan Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar I | Untapped Potential: Renewable Energy in Argentina; Anjani Datla, Henry Lee; HKS 2019 | |
7 | Gelişmekte olan Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar II | East Timor: Betting on Oil; Sophus A. Reinert, Dawn Lau; HBS 2019 | |
8 | Gelişmekte olan Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar III | Haiti: Energizing Socio-Economic Reform; Gwyneth Edwards, Rene Jean-Jumeau; IP 2017 | |
9 | Öğrenci Sunumları I | ||
10 | Yenilenebilir Enerji Girişimleri I | Elon Musk's Big Bets; David B. Yoffie; Eric Baldwin, HBP, 2018 | |
11 | Yenilenebilir Enerji Girişimleri II | Desertec: Evolution of a Renewable Energy Vision; Michael Moffett; Thunderbird 2020 | |
12 | Sürdürülebilir Enerji Geçişi | CO2 to H20: Transition to Sustainable Energy; Francisco Szekely; Daniel Bartel; Adam Lowmass; Arturo Pasquel, HBP, 2016 | |
13 | Enerji Sektöründe Dijital Dönüşüm | Enel X: Driving Digital Transformation in the Energy Sector; Henry W. Chesbrough; Berkeley Haas 2020 | |
14 | Öğrenci Sunumları II | ||
15 | Dönemin Değerlendirilmesi I | ||
16 | Dönemin Değerlendirilmesi II | - |
Ders Kitabı | Harvard Business Vaka Çalışmaları ve İncelemeleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
20
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
10
|
40
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
|||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı | |||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
15
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
10
|
5
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
28
|
56
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
224
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırabilir ve yetkin şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptar ve sorgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak verileri toplar ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihsel süreklilik ve değişiklikleri analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İç ve dış politikadaki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçları belirler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..