
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
PSIR 642 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kamuoyu ve Seçmen Davranışı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 642
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda, öğrenciler Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki kamuoyu ve oy verme davranışları çeşitliliklerini ve dinamiklerini analiz edip tartışabileceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere Türkiye, Avrupa ve Amerika’daki kamuoyu ve oy verme davranışının doğasını, oluşumunu ve etkilerini tanıtır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş- Ders Programının Tanıtımı | Ders Programı ve öğrencilerin bireysel analitik çalışmaları ile ilgili değerlendirme kurallarını içeren belgeler. |
2 | Kamuoyunun farklı kavramları ve Kamuoyu önemli midir? | Zaller, John. 1992. The Nature and Origins of Mass Opinion. pp. 6-39. Jacobs, Lawrence and Benjamin I. Page. 2005. “Who Influences U.S. Foreign Policy?” American Political Science Review 99(1): 107-123. Gilens, Martin. 2005. “Inequality and Democratic Responsiveness.” Public Opinion Quarterly 69(5): 778-96. |
3 | Kamuoyu anketleri | Gray, Paul S., et al. The research imagination: An introduction to qualitative and quantitative methods. Cambridge University Press, 2007. Chapter 7. |
4 | Kamuoyu anketleri | Eurobarometers, WWS ve ISS’nin incelenmesi. |
5 | Demografik Açıklamalar | Jennings, M. Kent, Laura Stoker, and Jake Bowers. 2009. “Politics Across Generations: Family Transmission Reexamined.” Journal of Politics 71(3): 782-799. Bertone, Chiara. “Constructing a Women’s Perspective on the European Union: The Danish Debate.” NORA: Nordic Journal of Women’s Studies. 6. 2 (1998): 108-121. Hakhverdian, Armen, van Elsas, Erika, van der Brug, Wouter, and Kuhn, Theresa. “Euroscepticism and Education: A Longitudinal Study of 12 EU Member States, 1973–2010.” European Union Politics 14.4 (2013): 522-541. |
6 | Ekonomik Açıklamalar | Citrin, Jack, and Donald Green. 1990. “The Self-Interest Motive in American Public Opinion.” Research in Micropolitics 3: 1-28. Eichenberg, Richard and Dalton, Russell. “Europeans and the European Community: The Dynamics of Public Support for European Integration.” International Organization 47.4 (1993): 507-34. Gabel, Matthew and Whitten, Guy D. “Economic Conditions, Economic Perceptions, and Public Support for European Integration.” Political Behavior 19.1 (1997): 81-96. Caplan, Bryan. "Systematically biased beliefs about economics: robust evidence of judgemental anomalies from the survey of Americans and economists on the economy." The Economic Journal 112.479 (2002): 433-458. |
7 | Kimlik Temelli Yaklaşımlar | Carey, Sean. “Undivided Loyalties: Is National Identity an Obstacle to European Integration?” European Union Politics 3.4 (2002): 387-413. |
8 | Dini Faktörler | Azrout, Rachid, van Spanje, Joost and de Vreese, Claes. “A Threat Called Turkey: Perceived Religious Threat and Support for EU Entry of Croatia, Switzerland and Turkey.” Acta Politica 48.1 (2013): 2-21. Boomgaarden, Hajo G. and Freire, André. “Religion and Euroscepticism: Direct, Indirect or No Effects?” West European Politics 32.6 (2009): 1240–1265. Nelsen, Brent F., Guth, James L. and Fraser, Cleveland R. “Does Religion Matter? Christianity and Public Support for the European Union.” European Union Politics 2.2 (2001): 191–217. |
9 | Medya'nın Etkisi | Zaller,John. 1992.The Nature and Origins of Mass Opinion . Chapters 3 and 6. De Vreese, Claes. H. and Boomgarden, Hajo G. “Media Message Flows and Interpersonal Communication: The Conditional Nature of Effects on Public Opinion.” Communication Research 33.1 (2006a): 19-37. |
10 | Popülizm | Akkerman, Agnes, Cas Mudde, and Andrej Zaslove. "How populist are the people? Measuring populist attitudes in voters." Comparative political studies47.9 (2014): 1324-1353. Spruyt, Bram, Gil Keppens, and Filip Van Droogenbroeck. "Who supports populism and what attracts people to it?." Political Research Quarterly 69.2 (2016): 335-346. Mudde, Cas. "The populist zeitgeist." Government and opposition 39.4 (2004): 541-563. Oesch, Daniel. "Explaining Workers' Support for Right-Wing Populist Parties in Western Europe: Evidence from Austria, Belgium, France, Norway, and Switzerland." International Political Science Review 29.3 (2008): 349-373. |
11 | Göçmenlere Tavır | Brader, Ted, Nicholas A. Valentino, and Elizabeth Suhay. 2008. “What Triggers Public Opposition to Immigration? Anxiety, Group Cues, and Immigration Threat.” American Journal of Political Science 52(4): 959-978. Schneider, Silke L. "Anti-immigrant attitudes in Europe: Outgroup size and perceived ethnic threat." European Sociological Review 24.1 (2008): 53-67. Azrout, Rachid, Joost Van Spanje, and Claes de Vreese. "Talking Turkey: Anti-immigrant attitudes and their effect on support for Turkish membership of the EU." European Union Politics 12.1 (2011): 3-19. Burns, Peter, and James G. Gimpel. "Economic insecurity, prejudicial stereotypes, and public opinion on immigration policy." Political science quarterly 115.2 (2000): 201-225. Kentmen-Cin, Cigdem, and Cengiz Erisen. "Anti-immigration attitudes and the opposition to European integration: A critical assessment." European Union Politics 18.1 (2017): 3-25. Erisen, Cengiz, and Cigdem Kentmen-Cin. "Tolerance and perceived threat toward Muslim immigrants in Germany and the Netherlands." European Union Politics 18.1 (2017): 73-97. |
12 | Kamuoyu kutuplaşması | Baldassarri, Delia, and Andrew Gelman. "Partisans without constraint: Political polarization and trends in American public opinion." American Journal of Sociology 114.2 (2008): 408-446. Druckman, James N., Erik Peterson, and Rune Slothuus. "How elite partisan polarization affects public opinion formation." American Political Science Review 107.1 (2013): 57-79.Fiorina, Morris P., and Samuel J. Abrams. 2008. “Political Polarization in the American Public.” Annual Review of Political Science 11: 563-88. |
13 | Oy verme Davranışı | Donald P. Green, and Jennifer K. Smith. 2003. “Professionalization of Campaigns and the Secret History of Collective Action Problems.” Journal of Theoretical Politics 15(3): 321-339. |
14 | Türk Kamuoyu ve Seçmen Davranışı | Çarkoğlu, Ali. “Who Wants Full Membership? Characteristics of Turkish Public Support for EU Membership” Turkish Studies 4.1 (2003): 171-194. Kentmen, Çiğdem “Determinants of Support for EU Membership in Turkey: Islamic Attachments, Utilitarian Considerations and National Identity.” European Union Politics 9.4 (2008): 487-510. Esmer, Yılmaz “At the Ballot Box: Determinants of Voting Behavior.” Politics, Parties, and Elections in Turkey. Pp. 91-114. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıdaki kitaplar ve power point sunumları. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
70
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
8
|
112
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. |
|||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. |
X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. |
X | ||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. |
|||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
|||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. |
|||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. |
|||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest