LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
PSIR 667 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Avrupa Çalışmalarında Yeni Yaklaşımlar ve Kavramlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 667
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri Avrupa Çalışmaları hakkındaki güncel teorik ve ampirik tartışmalardan haberdar etmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Avrupa Çalışmalarındaki güncel teorik ve ampirik tartışmaları incelemektedir. Ders içeriği, beş temel konu etrafında şekillenmiştir: (1) Politika yapımı hakkındaki tartışmalar (Yeni Alman liderliği? Yeni Juncker Komisyonu’nun etkisi); (2) Avro krizinin yönetimi üzerine tartışmalar (hükümetlerarasıcı ve yeni-işlevselci yaklaşımlar); (3) AB’nin dış politikası üzerine tartışmalar (Tek sesli konuşma? Ukrayna krizi, küresel ticari yönetişim ve enerji/iklim politikası örnekleri); (4) AB’nin dönüştürücü gücü üzerine tartışmalar (üye ülkelerde, özellikle Türkiye’de AB etkisi, Orta ve Doğu Avrupa’da üyelik sonrası uyumlaşma); (5) Genişleme, derinleşme ve farklılaşan bütünleşme üzerine tartışmalar (Genişlemeler daha derin bütünleşmeyi engelliyor mu? Farklılaşan bütünleşme AB’nin artan heterojenliğine çözüm olabilir mi; İngiltere’nin AB’den çıkması üzerine tartışmalar) |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | AB politika sürecinin teorik çerçevesi I | Special Issue Journal of European Public Policy (2013), vol. 20, no. 6 |
3 | AB politika sürecinin teorik çerçevesi II | Special Issue Journal of European Public Policy (2013), vol. 20, no. 6 |
4 | AB politika sürecinin teorik çerçevesi III | Kohler-Koch and Eising (1999) The Transformation of governance in the EU, ch. 1 and 2 by Cited by Börzel, T. A. and Heard-Lauréote, K. (2009) Networks in EU Multi-level Governance: Concepts and Contributions, Journal of Public Policy 29(2): 135-151 |
5 | Avro krizi yönetimi üzerine teorik yaklaşımlar I | Special Issue Journal of European Public Policy (2015), vol. 22, no. 2 |
6 | Avro krizi yönetimi üzerine teorik yaklaşımlar II | Special Issue Journal of European Public Policy (2013), vol. 20, no. 2. Cowles, Caporaso, Risse (2001) Transforming Europe: Europeanization and domestic change, New York : Cambridge University Press, 2001 |
7 | AB Dış Politikasını Kuramlaştırmak I | Virtual Special Issue Journal of European Public Policy (2015); Special Issue Journal of European Public Policy (2014), vol. 21, no. 7 |
8 | AB Dış Politikasını Kuramlaştırmak II | Virtual Special Issue Journal of European Public Policy (2015); Special Issue Journal of European Public Policy (2014), vol. 21, no. 7 |
9 | AB’nin dönüştürücü gücü I | |
10 | AB’nin dönüştürücü gücü II | |
11 | Genişleme vs. Derinleşme: Genişleme ve AB Bütünleşmesi I | Special Issue Journal of European Public Policy (2014), vol. 21, no. 5 |
12 | Genişleme vs. Derinleşme: Genişleme ve AB Bütünleşmesi II | Special Issue Journal of European Public Policy (2014), vol. 21, no. 5 |
13 | Sunumlar | |
14 | Sınav | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Makale ve kitap bölümleri ile slaytlar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
2
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
2
|
25
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. |
|||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. |
X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. |
X | ||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. |
|||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
|||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. |
|||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. |
|||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest