LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
PSIR 672 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Modernite ve Eleştirileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 672
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu seminer dersi modern ve çağdaş siyaset teorisinde şiddet ve politika ilişkisinin nasıl kavramsallaştırıldığını irdelemeyi amaçlıyor. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu seminer dersi, modern ve çağdaş siyasal düşünceye damga vurmuş metinlere odaklanarak şiddet ve politika arasındaki ilişkiyi ele almayı hedefliyor. Ele alınacak düşünürler/yazarlar: Freud, Sartre, Robespierre, Sorel, Benjamin, Derrida, Schmitt, Fanon and Arendt. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | İlksel Temeller | Freud, Civilization and Its Discontents, “Why War?” |
3 | Şiddet ve Emperyalizm | Arendt, “Imperialism”, The Origins of Totalitarianism, 123-221. Supplementary Reading: Karuna Mantena, “Genealogies of Catastrophe: Arendt on the Logic and Legacy of Imperialism” in Politics in Dark Times, Seyla Benhabib (ed.) (Cambridge University Press, 2010), 83-112. |
4 | Antisemitizm | Sartre, Anti-Semite and Jew. Supplementary Reading: Michael Walzer, “Preface” (in Anti-Semite and Jew). |
5 | Şiddet ve Kolonyalizm | Fanon, The Wretched of the Earth, (“Concerning Violence”, 35-106). Supplementary Readings: 1. Sartre, “Preface,” The Wretched of the Earth, 7-31. 2. Richard J. Bernstein, “Frantz Fanon’s Critique of Violence” in Violence: Thinking without Banisters (Polity, 2013), 105-127. |
6 | Şiddet vs. Politika | Arendt, “On Violence”, Crises of theRepublic, 103-198. Supplementary Reading: Richard J. Bernstein, “Hannah Arendt: On Violence and Power” in Violence: Thinking without Banisters (Polity, 2013), 78-104. |
7 | Ödev Teslimi I | |
8 | Toplama Kampları | Arendt, “Total Domination”, The Origins of Totalitarianism, Part 3, Chp. 12, Section 3. |
9 | Holokost | Yehuda Bauer, Rethinking the Holocaust, Chp. 1, 2 & 3. |
10 | Soykırımın Zararı | Claudia Card, “Genocide and Social Death”, Hypatia 18, 1 (2003), 63-79. Shmuel Lederman, “A Nation Detsroyed: An Existential Approoach to the Distinctive Harm of Genocide”, Journal of Genocide Research 19, 1 (2017), 112-132. |
11 | Ödev Teslimi II | |
12 | Bellek Politikası I | Duncan Bell, “Memory, Trauma and World Politics” in Duncan Bell (ed) Memory, Truma and World Politics (Palgrave, 2006), 1-29. Daniel Levy and Natan Sznaider, “Memory Unbound: The Holocaust and the Formation of Cosmopolitan Memory”, European Journal of Social Theory 5, 1 (2002), 87-106. |
13 | Bellek Politikası II | Aleida Assmann, “Europe: A Community of Memory?” GHI Bulletin 40 (2007), 11-25. Tzvetan Todorov, “Memory as Remedy for Evil”, Journal of International Criminal Justice 7 (2009), 447-462. |
14 | Ödev Teslimi III | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kaynaklar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
8
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
25
|
75
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
22
|
22
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. |
X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. |
X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. |
|||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. |
X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. |
|||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. |
X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest