LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
PSIR 501 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 501
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere siyasal görüngülerle ilgili geçerli çıkarsamaların nasıl yapıldığına dair içerik sunar. Öğrenciler araştırma konularının nasıl oluşturulduğu ve bu soruların cevaplanması için deneysel araştırmaların nasıl yapıldığını belirleyeceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders siyaset biliminde uygun teknikler kullanılarak sorulara nasıl cevap verildiğini ortaya koyacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Sosyal Bilimsel Ortam: Genel Bakış ve Anahtar Kavramlar | Della Porta, Donatella and Michael Keating, 2008. “How many approaches in the social sciences? An epistemological introduction”, in Della Porta and Keating (eds.), 19-39. |
3 | Literatür İncelemesi | Knopf, Jeffrey. 2006. “Doing a Literature Review,” PS: Political Science and Politics, 40: 127 – 132 |
4 | Araştırma Soruları ve Hipotez Geliştirme | Mearsheimer, John and Stephen Walt. 2013. “Leaving Theory Behind: Why simplistic hypothesis testing is bad for International Relations.” European Journal of International Relations |
5 | Araştırma Tasarımı | Schmitter,Philippe. 2008. “The design of social and political research”, in Della Porta and Keating (eds.), 263-295. |
6 | Vaka ya da Karşılaştırma | Donatella della Porta. 2008. “Comparative analysis: case-oriented versus variable-oriented research”, in Della Porta and Keating (eds.), 198-223. Optional: Bennett, Andrew and Colin Elman (2007). Case Study Methods in the International Relations Subfield. CPS 40(2): 170-95. Gerring, John (2004). What Is a Case Study and What Is It Good For? American Political Science Review. 98(2): 341-54 |
7 | Ölçüm ve Örneklem | Jason Seawright, John Gerring. (2008) Case Selection Techniques in Case Study Research: A Menu of Qualitative and Quantitative Options. Political Research Quarterly, Vol. 61, No. 2, pp. 294- 308 |
8 | Tarihsel ve Etnografik | Thies, Cameron G. November 2002. “A Pragmatic Guide to Qualitative Historical Analysis in the Study of International Relations,” International Studies Perspectives 3(4), 351–372 Bray, Zoe. 2008. “Ethnographic Approaches”, in Della Porta and Keating (eds.), 296-315. |
9 | Söylem Analizi | Neumann, Iver. 2008. “Discourse Analysis” in Qualitative Methods in IR. Klotz and Prakash (eds.), 1-77. |
10 | İçerik Analizi | Hermann, Margaret. 2008. “Content Analysis” in Qualitative Methods in IR. Klotz and Prakash (eds.), 151-167. |
11 | Süreç İzleme | Vennesson, Pascal. 2008. “Case studies and process tracing: theories and practices”, in Della Porta and Keating (eds.), 223-239. |
12 | Araştırma Etiği | Fujii, Lee Ann. 2011. “Research Ethics 101: Dilemma and Responsibilities” PS: Political Science and Politics 45(4): 717 - 723 |
13 | Yaklaşımların, Metodolojilerin ve Yöntemlerin Karşılaştırılması | |
14 | Sonuç | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Okuma parçaları ve slaytlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
8
|
20
|
160
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
44
|
44
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
300
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırmak, entelektüel merakı uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptama ve ileri düzeyde sorgulama yetilerini kazandırmak | X | ||||
4 | Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlamak | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak özgün argümanlar geliştirme yetisini kazandırmak | X | ||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak kuram ve kavramları değişkenler cinsinden ölçecek ilgili verileri belirlemek, toplamak, çözümlemek ve yorumlamak | X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgü kavram ve terimleri yetkin bir şekilde kullanmak | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak | X | ||||
9 | Siyaset olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak | X | ||||
10 | İç ve dış politikadaki çatışmaların yönetiminde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirmek | X | ||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlamak | X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma projesi tasarlayabilmek ve yürütebilmek | X | ||||
13 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest