LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
PSIR 557 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uluslararası Göç
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 557
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı uluslararası göçün farklı açılarını ve göçmenlerin gittikleri ülkelerdeki entegrasyonlarını analiz etmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriği şu kısımlardan oluşmaktadır: (1) Göç teorilerinin incelenmesi (2) değişik göç hareketlerinin incelenmesi: işçi göçü, mülteciler ve düzensiz göç (3) Ulusal ve uluslararası göç yönetimi (4) Farklı bütünleşme tanımlarının incelenmesi (5) Bütünleşmenin sosyoekonomik ve kültürel boyutlarının incelenmesi |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Uluslararası göç ve sunum teknikleri | |
2 | Göç hareketlerinin açıklanması | Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, chapter 2 |
3 | İşçi göçü 1: Tarihsel süreç | Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, chapter 5 |
4 | İşçi göçü 2: Demografik değişim ve kalifiye göçmene olan ihtiyaç | Carrera, S. (2007) Building a common Policy on Labour Immigration. Towards a Comprehensive and Global Approach in the EU; Centre for European Policy Studies, Working Paper No. 256 |
5 | Mülteciler | FischerLescano, A. / Löhr, T. /Tohidipur, T. (2009) Border Controls at Sea: Requirements under International Human Rights and Refugee Law; International Journal of Refugee Law 21(2): 256/296 Hamood, S. (2008) EU–Libya Cooperation on Migration: A Raw Deal for Refugees and Migrants? Journal of Refugee Studies 21(1): 19/42 |
6 | Yasadışı Göç ve Sınır Kontrolü | Coluccello, S. /Massey, S. (2007) Out of Africa: The human trade between Libya and Lampedusa, Trends in Organized Crime 10(4): 77/90 Papadopoulou, A. (2005) Regularization programmes: an effective instrument of migration policy? Global Commission on International Migration, Global Migration Perspectives No. 33 Lavenex, Sandra (2004) The External Dimension of Europeanisation: The case of immigration policy; Cooperation and Conflict, vol.39(4), 417/443 |
7 | Göç ve Gelişim | Newland, K. /Rannveig Agunias, D. /Terrazzas, A. (2008) Learning by Doing: Experiences of Circular Migration Policy Institute Trauner, F./Kruse, I. (2008) EC Visa Facilitation and Readmission Agreements: Implementing a New EU security Approach in the Neighbourhood, Centre for European Policy Studies, Working Document No. 290/April 2008 Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, chapter 3 |
8 | Türkiye'nin Göç Politikası | Kirisci, Kemal (2009) Harmonisation of Migration Policy and Turkey’s Security Challegenes, EDAM Discussion Paper Series 2009/1 |
9 | Arasınav | |
10 | Entegrasyon politikası: Farklı favramların karşılaştırılması | Boswick, W./Heckmann, F. (2006) Integration of Migrants: Contributions of local and regional authorities; European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions, www.eurofound.de Green, Simon (2007): Divergent Traditions, converging responses: Immigration and Integration Policy in the UK and Germany; German Politics, 16:1, 95/115 Avci, Gamze (2007): Comparing Integration Policies and Outcomes: Turks in the NL and Germany; Turkish Studies, (7)1, 67/84 |
11 | Sosyoekonomik bütünleşme | Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, chapter 10 OECD (2007) Jobs for immigrants labour Market integration in Australia, Denmark, Germany and Sweden Florida, Richard (2003) The Rise of the Creative Class. And How It's Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life BasicBooks New York |
12 | Vatandaşlık yasası ve siyasi katılım | Naujoks, D. (2009) Dual citizenship. The discourse on ethnic and political boundarymaking in Germany, Focus Migration, policy brief no. 14 A. Holmes Coopper (2002) Party sponsored protest and movement society: The CDU/CSU mobilizes against citizenship law reforms; German Politics 11:2, 88/104 |
13 | Bütünleşme ve Kimlik | Castles, Stephen/Miller, Mark (2009) The Age of Migration, MacMillan, , chapter 11 Jopke, Christian (2010) Citizenship and Migration, Cambridge, chapter 4 |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
6
|
84
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
18
|
18
|
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırmak, entelektüel merakı uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptama ve ileri düzeyde sorgulama yetilerini kazandırmak | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlamak | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak özgün argümanlar geliştirme yetisini kazandırmak | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak kuram ve kavramları değişkenler cinsinden ölçecek ilgili verileri belirlemek, toplamak, çözümlemek ve yorumlamak | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgü kavram ve terimleri yetkin bir şekilde kullanmak | |||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak | |||||
9 | Siyaset olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak | |||||
10 | İç ve dış politikadaki çatışmaların yönetiminde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirmek | |||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlamak | |||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma projesi tasarlayabilmek ve yürütebilmek | |||||
13 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest