LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
SEN 559 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sürdürülebilir Enerji Politika Yapımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SEN 559
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Günümüzde enerji politika yapımına etki eden teknoloji, sosyal değişim, jeopolitik kaymalar, enerji sistemlerinin gelişimi, iklim değişikliği ve çevresel kaygılar gibi birçok faktör bulunmaktadır. Bu etmenler ile birlikte, yeni politik yaklaşımlar ve özellikle de farklılaşan politik enstrüman ve araçlar ülkelerin sürdürülebilir bir enerji politika yapımına katkı koymak adına günden güne ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda ders, enerji politikalarının nasıl planlandığına vurgu yapmakla birlikte; politika uygulaması aşamasındaki sürdürülebilirliğin sağlanmasının yollarını da açık bir dille öğrenciye aktaracaktır. Dersin ana amacı, ülkeler için sürdürülebilir enerji politika planlamasında ve karar verme süreçlerinde etkili bir çerçeve tasvir etmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İleri seviyedeki bu ders, sürdürülebilir enerji politika yapımı dinamiklerinin günümüz ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde araştırılması için dizayn edilmiştir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Küresel Enerjiye Bakış | |
3 | İklim Değişikliği ve Paris Antlaşması | Climate Change: Paris, and the Road Ahead; Vincent Pons, Amram Migdal, Mike Lynch; HBP, 2019 |
4 | Gelişmiş Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar I | Norway: The Embarrassment of Riches; Sophus A. Reinert; HBP 2018 |
5 | Gelişmiş Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar II | Iceland's Energy Policy: Finding the Right Path Forward; Henry Lee, Halla Hrund Logadottir; HKS 2013 |
6 | Gelişmekte olan Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar I | Untapped Potential: Renewable Energy in Argentina; Anjani Datla, Henry Lee; HKS 2019 |
7 | Gelişmekte olan Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar II | East Timor: Betting on Oil; Sophus A. Reinert, Dawn Lau; HBS 2019 |
8 | Gelişmekte olan Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar III | Haiti: Energizing Socio-Economic Reform; Gwyneth Edwards, Rene Jean-Jumeau; IP 2017 |
9 | Öğrenci Sunumları I | |
10 | Yenilenebilir Enerji Girişimleri I | Elon Musk's Big Bets; David B. Yoffie; Eric Baldwin, HBP, 2018 |
11 | Yenilenebilir Enerji Girişimleri II | Desertec: Evolution of a Renewable Energy Vision; Michael Moffett; Thunderbird 2020 |
12 | Sürdürülebilir Enerji Geçişi | CO2 to H20: Transition to Sustainable Energy; Francisco Szekely; Daniel Bartel; Adam Lowmass; Arturo Pasquel, HBP, 2016 |
13 | Enerji Sektöründe Dijital Dönüşüm | Enel X: Driving Digital Transformation in the Energy Sector; Henry W. Chesbrough; Berkeley Haas 2020 |
14 | Öğrenci Sunumları II | |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi I | |
16 | Dönemin Değerlendirilmesi II | - |
Ders Kitabı | Harvard Business Vaka Çalışmaları ve İncelemeleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
10
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
15
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
10
|
5
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
28
|
56
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
224
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Politika yapıcılar, kolektif yapılar ve toplum için enerji kaynakları, enerji arzı ve enerji talebinin kritik rolünü ve etkilerini kavrar. |
X | ||||
2 | Jeopolitik, piyasa dinamikleri, risk yönetimi, teknoloji, çevre sorunları, yasal konular, ulaşım ve stratejiler gibi temel enerji araştırma disiplinlerinde, teorik ve pratik bilgileri kullanarak enerji çalışmalarına ilişkin sorun ve koşulları değerlendirir. |
X | ||||
3 | Çok boyutlu sorunları paydaşlarla koordineli çalışarak analiz eder ve enerji araştırmaları alanındaki karmaşık sorunları çözme hususunda liderlik gösterir. |
X | ||||
4 | Siyasi yapılar, piyasalar, kurumlar, düzenlemeler, iklim değişikliği ve çevre ile ilgili temel enerji politikasına ilişkin konuları eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir. |
X | ||||
5 | Uluslararası enerji arenasında uygulanan çağdaş yöntemler, stratejiler ve politikaların yanı sıra politika yapıcılar, şirket temsilcileri ve kanun düzenleyicilerle etkileşime girer. |
|||||
6 | Enerji ile ilgili soruları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak mevcut teoriler, senaryolar ve kavramlar doğrultusunda sosyal ve beşeri bilimler perspektifinden ele alır ve analiz eder. |
|||||
7 | Enerji araştırmaları alanındaki son gelişmeleri takip ederek verileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve uluslararası enerji arenasına ilişkin konuları sistematik olarak inceler. |
X | ||||
8 | Enerji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir. |
|||||
9 | Sosyal ve beşeri bilimlere ait disiplinlerin uygun metodolojilerini kullanarak özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Enerji alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Elektrikten ‘Çifte Ödül’ Geldi
İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA), GDZ Elektrik ve Genç İşi Kooperatif’in iş birliğiyle düzenlenen ‘Elektrik Dağıtım Sektöründe Yenilikçi Fikir Geliştirme Atölyesi’nde, İzmir Ekonomi
‘Scooter’ İle Dünyaya Açıldı
Kurduğu ‘Scootable’ adlı girişimle elektrikli scooter ve bisikletlerin çalışmasını sağlayan yazılımsal altyapıyı üreten İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) yüksek lisans öğrencisi Emrecan Durmaz,
15 bin kişiye ‘enerji’ mülakatı
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) Prof. Dr. Mehmet Efe Biresselioğlu, Türkiye’de rüzgar ve güneş gibi yeni nesil enerji sistemlerine yönelik toplumsal algı ve
Gizli yakıt ‘enerji verimliliği’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sürdürülebilir Enerji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Efe Biresselioğlu, küresel enerji krizinin enerji verimliliği ve enerji
ENERJİNİN KALBİ ÇALIŞTAYDA ATTI
Enerji politikaları İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) tartışıldı. İEÜ Sürdürülebilir Enerji Anabilim Dalı tarafından gerçekleştirilen “6. Enerji Yönetimi ve Politikaları Çalıştayı”’nda Türkiye’nin 2016
AVRUPA’NIN ENERJİSİ YÖN BULACAK
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Avrupa Birliği’nin enerji politikasına yön verecek. Avrupa Birliği’nin AR-GE ve inovasyon projelerini desteklediği Horizon 2020 programında İzmir Ekonomi Üniversitesi
TÜRKLER ve ÇİNLİLERİN ODAĞI ‘ENERJİ’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sürdürülebilir Enerji Anabilim Dalı tarafından düzenlenen V. Enerji Yönetimi ve Politikaları Çalıştayı’na konuk olan Çin Halk Cumhuriyeti Ankara