LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
GS 597 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Dönem Projesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GS 597
|
Bahar
|
0
|
0
|
0
|
2.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı lisansüstü program boyunca öğrencilere verilen derslerde kazandırılan kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler kullanılarak, bir danışmanın takibinde öğrencinin bir proje yapmasını, rapor olarak yazmasını ve sunmasını sağlamak ve bu süreçte bir lisansüstü araştırmacı ya da uygulamacı olarak ihtiyaç duyacağı donanımı öğrenciye kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler, danışmanının kılavuzluğunda güncel teori ve konular üzerine bir dönem projesi hazırlarlar. Uygun bir konu bulmak öğrencinin sorumluluğundadır ve konunun danışmanı tarafından onayından sonra öğrenci araştırma taslağını hazırlayacaktır. Dönem projesinin, çalışma konusuna ilişkin teorik bilgisine ve mevcut uygulamalara temellenen bir analiz geliştirmesi gerekmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Danışmanla ilk görüşme | |
2 | Bağımsız çalışma | |
3 | Danışmanla buluşma, olası konuları tartışma | |
4 | Konu önerisi ve kabulü | |
5 | Bağımsız çalışma | |
6 | Araştırma taslağı geliştirme | |
7 | Bağımsız çalışma | |
8 | Bağımsız çalışma | |
9 | Metodoloji, literatür taraması ve saha çalışması bölümlerinin taslakları üzerinden geçmek için danışmanla buluşma | |
10 | Bağımsız çalışma | |
11 | Bağımsız çalışma | |
12 | Analiz bölümlerinin taslaklarını tartışmak için danışmanla buluşma | |
13 | Danışmanla bağımsız çalışma taslağını tartışma | |
14 | Bağımsız çalışma | |
15 | Bağımsız çalışmanın danışmana teslim edilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Kitaplar, makaleler, seçilen konu üzerine daha önceden yapılmış çalışmalar ve sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gerekli görüldüğünde, belirlenmiş olan tasarım problemi ile ilişkili kitap, makale ve/veya diğer kaynaklar belirtilecektir. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
100
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
75
|
75
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
75
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Enerji çalışmaları konusunda teorik ve kavramsal yeterliliklerin yanı sıra uygulamalı yeterlilikleri geliştirmek. | |||||
2 | Ekonomi, doğa bilimleri, siyasi bilimler, hukuk, ve sosyoloji gibi enerji çalışmalarının temel bilim dallarında teorik ve pratik bilgiyi kullanarak enerji sistemleri hakkındaki problemleri ve durumları değerlendirmek. | |||||
3 | Enerji sistemlerinde beklenmeyen çok boyutlu problemleri, birey ya da bir grup üyesi olarak sorumluluk alıp çözümlemek. | |||||
4 | Enerji politikaları ve uygulamaları arasındaki ilişkiyi yapılar, piyasalar, kurumlar, düzenler, iklim değişikliği ve çevre konularıyla eleştirel olarak değerlendirmek . | |||||
5 | Sürdürülebilir enerji kalkınmasında problemleri belirleyerek tartışmak. | |||||
6 | Uluslararası meselelerin ve jeopolitik durumun enerji üzerinde olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirerek tartışmak. | |||||
7 | Enerji sistemlerinin dayatıldığı ekonomik ve siyasi yapıyı inceleyerek tartışmak. | |||||
8 | Enerji çalışmaları literatüründe teorik ve deneysel boşlukları sorgularken orjinal tartışmalar geliştirmek. | |||||
9 | Enerji bilimleri ve sürdürülebilir enerji kalkınması alanında bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak değişkenler olarak teorileri, senaryoları ve kavramları ölçebilen verileri toplayarak yorumlamak. | |||||
10 | Bilimsel kriterler çerçevesinde sürdürülebilir enerji ve jeopolitik konularının siyasi, ekonomik, çevresel, toplumsal ve/ya da tarihsel boyutları hakkında tez/dönem projesi hazırlamak. | |||||
11 | Enerji çalışmaları literatürünü takip edebilmek ve uluslararası akademisyenlerle iletişim kurabilmek için yabancı dil becerilerini geliştirmek. | |||||
12 | Enerji bilimleri alanında veri ve bilgiyi ileri seviyede kulllanabilmek. | |||||
13 | Enerji çalışmalarıyla ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde etik, toplumsal ve bilimsel değerlere sahip olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Elektrikten ‘Çifte Ödül’ Geldi
İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA), GDZ Elektrik ve Genç İşi Kooperatif’in iş birliğiyle düzenlenen ‘Elektrik Dağıtım Sektöründe Yenilikçi Fikir Geliştirme Atölyesi’nde, İzmir Ekonomi
‘Scooter’ İle Dünyaya Açıldı
Kurduğu ‘Scootable’ adlı girişimle elektrikli scooter ve bisikletlerin çalışmasını sağlayan yazılımsal altyapıyı üreten İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) yüksek lisans öğrencisi Emrecan Durmaz,
15 bin kişiye ‘enerji’ mülakatı
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) Prof. Dr. Mehmet Efe Biresselioğlu, Türkiye’de rüzgar ve güneş gibi yeni nesil enerji sistemlerine yönelik toplumsal algı ve
Gizli yakıt ‘enerji verimliliği’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sürdürülebilir Enerji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Efe Biresselioğlu, küresel enerji krizinin enerji verimliliği ve enerji