LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
GSSS 591 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GSSS 591
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin amacı, Sosyal Bilimler alanında kullanılan çeşitli araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtmak ve söz konusu yöntemlerin uygulanmasına yönelik gerekli pratik becerileri kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler danışmanlarının öncülüğünde yüksek lisans programlarına ilişkin bir konuda yüksek lisans tezleri veya dönem projeleri için araştırma önerisi geliştirecektir ve ilgili lisansüstü programın öğretim elemanlarına sunacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Tasarımına Giriş | |
2 | Araştırma Etiğine Giriş | |
3 | Nitel Araştırma Yöntemlerine Giriş: Neden Nitel Yöntem, Nitel Araştırma Tasarımı. | Qualitative Inquiry & Research Design, Choosing Among Five Approaches, John W. Creswell, Sage, 2007, chapter 1 & 2. |
4 | Nitel Yöntemler: Nitel araştırmanın unsurları ve özellikleri | Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, chapter 1; Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Methods, David E McNabb, Routledge, 2015, chapter 16. |
5 | Nitel Veri Toplama: Nitel veri toplama yöntemleri, Nitel veri kaynakları | Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, chapter 2; Qualitative Research Methods for the Social Sciences, Howard Lune & Bruce L. Berg, 2017, Pearson, chapter 4 & 5 |
6 | Nitel Verinin Analizi: Nitel veri çözümleme yöntemlerinin incelenmesi | Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, chapter 4; Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Methods, David E McNabb, Routledge, 2015, chapter 16 |
7 | Nicel Araştırma Yöntemlerine Giriş:Nicel araştırma soruları sorma ve cevap verme ,Nicel araştırmanın yapısı, çeşitleri, sınırları ve malzemeleri, Sınıf içi Çalışma 1 | OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapter 1, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed., 2013, Chapter 2&3 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapters 1&2. |
8 | Grafik ve Sayısal Yöntemlerle veri tanımlama:Şekil, merkez, fark, olağan olmayan gözlemler,Normal dağılım ve z değerini kullanma,Sınıf içi Çalışma 2 | OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapters 2&3, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Chapter 6 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapter 3. |
9 | Sonuç Çıkarımın Temelleri : Hipotez Testi, Güven Aralıkları, Sınıf içi Çalışma 3 | OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapter 4, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Chapter 9&10 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapters 4 &5. |
10 | Lineer Regresyon:Verilerden doğru bulma, artık ve korelasyon kavramları, En küçük kareler regresyon denklemi tahmini,Sınıf içi Çalışma 4 | OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed., Chapter 6, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Chapter 11&12 Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017, Chapters 12. |
11 | Yüksek Lisans Programı Araştırma Önerisi Hazırlığı:Yüksek lisans programı tarafından atanan danışman ile bir araya gelinmesi, - Yüksek lisans tezi veya dönem projesi için araştırma önerisi nasıl hazırlanır. | |
12 | Bağımsız Çalışma | |
13 | Danışman ile araştırma önerisi taslağının tartışılması: Taslak çalışma bir öğrenme süreci olarak düşünülür ve yüksek lisans öğrencilerine çalışmaya ilişkin yanlış ifadelerin ve hataların düzeltilmesi için fırsat tanır. | |
14 | Araştırma önerisinin danışmana teslimi ve sunumunun ilgili programın öğretim elemanlarını yapılması: Araştırma önerisi, araştırma sorusunu veya ele alınan problemi açıklığa kavuşturmalıdır ve danışmanı ve yüksek lisans programındaki öğretim elemanlarına araştırma sorusunun analize değer olduğu konusunda ikna etmelidir. | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Qualitative Inquiry & Research Design, Choosing Among Five Approaches, John W. Creswell, Sage, 2007; Fundamentals of Qualitative Research, Johnny Saldana, Oxford University Press, 2011; Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Methods, David E McNabb, Routledge, 2015; Qualitative Research Methods for the Social Sciences, Howard Lune & Bruce L. Berg, 2017; OpenIntro Statistics / David Diez, Christopher barr, Mine Çetinkaya-Rundel, 3rd ed, Statistics for business and economics / Paul Newbold, William L. Carlson, Betty M. Thorne.—8th ed. 2013, Introduction to New statistics / Geoff Cumming, Robert Calin-Jageman. 1st ed, 2017. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
80
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
16
|
0
|
|
Proje |
1
|
81
|
81
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
193
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Enerji çalışmaları konusunda teorik ve kavramsal yeterliliklerin yanı sıra uygulamalı yeterlilikleri geliştirmek. | |||||
2 | Ekonomi, doğa bilimleri, siyasi bilimler, hukuk, ve sosyoloji gibi enerji çalışmalarının temel bilim dallarında teorik ve pratik bilgiyi kullanarak enerji sistemleri hakkındaki problemleri ve durumları değerlendirmek. | |||||
3 | Enerji sistemlerinde beklenmeyen çok boyutlu problemleri, birey ya da bir grup üyesi olarak sorumluluk alıp çözümlemek. | |||||
4 | Enerji politikaları ve uygulamaları arasındaki ilişkiyi yapılar, piyasalar, kurumlar, düzenler, iklim değişikliği ve çevre konularıyla eleştirel olarak değerlendirmek . | |||||
5 | Sürdürülebilir enerji kalkınmasında problemleri belirleyerek tartışmak. | |||||
6 | Uluslararası meselelerin ve jeopolitik durumun enerji üzerinde olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirerek tartışmak. | |||||
7 | Enerji sistemlerinin dayatıldığı ekonomik ve siyasi yapıyı inceleyerek tartışmak. | |||||
8 | Enerji çalışmaları literatüründe teorik ve deneysel boşlukları sorgularken orjinal tartışmalar geliştirmek. | |||||
9 | Enerji bilimleri ve sürdürülebilir enerji kalkınması alanında bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak değişkenler olarak teorileri, senaryoları ve kavramları ölçebilen verileri toplayarak yorumlamak. | |||||
10 | Bilimsel kriterler çerçevesinde sürdürülebilir enerji ve jeopolitik konularının siyasi, ekonomik, çevresel, toplumsal ve/ya da tarihsel boyutları hakkında tez/dönem projesi hazırlamak. | |||||
11 | Enerji çalışmaları literatürünü takip edebilmek ve uluslararası akademisyenlerle iletişim kurabilmek için yabancı dil becerilerini geliştirmek. | |||||
12 | Enerji bilimleri alanında veri ve bilgiyi ileri seviyede kulllanabilmek. | |||||
13 | Enerji çalışmalarıyla ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde etik, toplumsal ve bilimsel değerlere sahip olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Elektrikten ‘Çifte Ödül’ Geldi
İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA), GDZ Elektrik ve Genç İşi Kooperatif’in iş birliğiyle düzenlenen ‘Elektrik Dağıtım Sektöründe Yenilikçi Fikir Geliştirme Atölyesi’nde, İzmir Ekonomi
‘Scooter’ İle Dünyaya Açıldı
Kurduğu ‘Scootable’ adlı girişimle elektrikli scooter ve bisikletlerin çalışmasını sağlayan yazılımsal altyapıyı üreten İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) yüksek lisans öğrencisi Emrecan Durmaz,
15 bin kişiye ‘enerji’ mülakatı
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) Prof. Dr. Mehmet Efe Biresselioğlu, Türkiye’de rüzgar ve güneş gibi yeni nesil enerji sistemlerine yönelik toplumsal algı ve
Gizli yakıt ‘enerji verimliliği’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sürdürülebilir Enerji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Efe Biresselioğlu, küresel enerji krizinin enerji verimliliği ve enerji